Tuossa Viestissäni luki kyllä jo suurimpaan osaan kysymyksistänne vastaukset, mutta kerrotaan nyt sis lisää, kun ei mene "trolli texti" perille.
Mutta nyt olen hämmästynyt. Uskomatonta. Muoviplekoja? Narraat? Taipuvainen unohtamaan ja liiottelemaan? Valehtelemaan? Salaatinsyöjäkaloja? Valmiste toimii?
Ei ole muoviplekot kyseessä vaan oikeat joita altaasa on yli 10kpl. En liioittele ja muistan hyvin koska täsätä ei ole paljoakaan aikaa. Valehtelu ei kuulu minun tapoihini!!! Kaloja syötetään pääasiassa wardleyn Disc- levätableteilla ja shrihmps pellets-katkarapupelleteillä. Mielestäni valmiste toimii
ainakin auttavasti.
Onko kyseessä sama allas, josta tarinoit tässä keskustelussa? Siellähän tilanne näytti olevan, että kahdenkaan viikon (15 pv.) päästä ei nitraattia muodostunut - tämä oli mielestäsi jopa hyvä asia.
Höpötteletkö lämpimiksesi, vai mistä tässä on kyse?
Kuten aiemmin kirjoittamassani viestissä tulee selville, niin allas ei ole sama, vaikka eroa onkin vain 580L
Tiedän että voisin jättää ihan hyvin nämä viestit kirjoittamattakin, mutta kun nyt vaan satun tietämään kymmeniä ihmisiä jotka näillä kypsyttävät ja kun jälkeenpäin kyselee niin kalat ovat olleet aivan ok koko kypsytyksen ajan. Tuskinpa näiden lukuisien altaiden kalat kaikki tuurilla selviäisivät!!
Joko trolli tai sitten ei mitattu tai sitten vanhat analyysit tai sitten kaloja ei ruokittu tai sitten iso akvaario ja vain pieniä kaloja tai sitten tuuli heiluttaa kirjoittajan käsiä. Mitähän muita mahdollisuuksia on jos kypsyneessä plekoakvaariossa ei kahden viikon jälkeen ole nitraattia.
Ehkä typpibakteereita ei vielä kahdenkaan viikon jälkeen kertakaikkiaan ole!
Kummastahan altaasta puhut, sillä nyt puhutaan tuosta 200l altaasta, jossa ei ollut mitään muuta ymppinä kuin tuo start zyme ja siinä nitraattia muodostui viikon päästä..EIKÄ! kahden viikon päästä, kuten viestissäsi kirjoitat.
Järvij olen myös tavannut muutaman ihmisen jotka ovat yrittäneet kypsyttää ammoniakilla, mutta ievät ole sitten onnistuneetkaan(ovat munanneet)ja sitten ovat käyneet ostamaan kaupallisia valmisteita, joilla allas onkin sitten kysynyt helposti ja nopeasti.
PS. Pidätte minua varmaankin täysin kajahtaneena ja sekopäisenä trollina, mutta sovitaan sitten niin jos ei muu kelpaa. Minä ainakin uskoin noihin valmisteisiin ja testaisin kyllä varmaankin kypsyttämistä johonkin altaaseen tuolla tarkasti joka arvon päivittäin mitatuna, jos vaan olisi tarvetta.