Monellako on juovapallokala?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Jees, kiitos! :D Hyvä ettei vuosien pallokaloista opiskelu ole mennyt hukkaan.
Taidanpa kuvailla altaita oikein urakalla, kunhan saan muutettua niiden kanssa. Vielä pitäisi enää löytää akvaarioystävällinen asunto ja siirtää kaikkia akvaarioita 180 km... tavoitteena olisi tehdä se joko ennen tai heti jälkeen joulukuun.

Mun denso Seilaaja on muuten kasvanut :D Huomasin sen oltuani 5 päivää merillä, ilmeisesti aina pitää saada vähän etäisyyttä että voi nähdä lähelle [;)]
Ja Mika, se rapu selvisi hengissä akvaarioon asti :mrgreen: Selvästi edellisestä saalistettavasta oppineena juovis vahtasi sitä hetken ja iski sen ensimmäisellä iskulla päin lasia ja suuhun. ja sitten oltiin taas niiin tyytyväisiä. Kiitos rapusesta.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Kerkkokala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kerkkokala »

Kuulostaa jännältä kalalta taitaa vain olla aika kallis hankinta
Jos et tiedä mitä tehdä... Älä tee mitään!
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Kerkkokala kirjoitti:Kuulostaa jännältä kalalta taitaa vain olla aika kallis hankinta
Tuskin itse kala mahdottomia maksaa, mutta sen vaatimat puitteet voivatkin sitten olla se hinnakas osa. Ruokintakin vienee sievoisen summan, etenkin jos ruokaa itse myös kasvettelee, sillä silloin se ruokakin vaatii omat altaansa. Mutta hetkeäkään epäilemättä tuo kala on oikeissa oloissa eläessään joka euron väärti.
Dixi et animam levavi.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

mysli kirjoitti:
Kerkkokala kirjoitti:Kuulostaa jännältä kalalta taitaa vain olla aika kallis hankinta
Tuskin itse kala mahdottomia maksaa, mutta sen vaatimat puitteet voivatkin sitten olla se hinnakas osa. Ruokintakin vienee sievoisen summan, etenkin jos ruokaa itse myös kasvettelee, sillä silloin se ruokakin vaatii omat altaansa. Mutta hetkeäkään epäilemättä tuo kala on oikeissa oloissa eläessään joka euron väärti.
Kiva kala on, hinnakkuus riippuu tosiaan enemmän siitä minkä verran vaivaa näkee ison altaan hankinnassa ja ruuan hommaamisessa. Meillä Pahis asuu nyt 528-litraisessa joka näyttää siltä, että pieneksi jää ennenkuin kala on täysikasvuinen. Ruokaa (simpukoita ja katkarapuja) menee enemmän kuin puoli kahvikupillista päivässä, ruokakaupan simpukkapaketti riittää n. viikoksi. Vettä pitää isostakin altaasta vaihtaa aika paljon, kala tuottaa jätettä varsin runsaasti. Mutta toisaalta ei se nyt niin ihmeitä muuten vaadi, suunnilleen kai sitä voisi ajatella että sen hoito on sama kuin minkä tahansa 500-1000-litraisen altaan hoito täydellä kalastolla. Se kun on ihan itsessään tuollaiseen "täysi kalasto".

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”