Joskus aikoinaan tullut laitettua Tetran levitin uusiksi:
Kuvvee yx
Kuvvaa kax
Kuvvoo kolm
Kiljupullosta
Valvoja: Moderaattorit
...
joo mä luin ton jostain aikaisemmasta keskustelusta... toimiiko hyvin? Siis ymmärsinkö oikein, että johdatat suodattimesta tulevan veden tuolta läpi? Onko ulko- vai sisäsuodatin ja kuinka paljon vettä kiertää läpi?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ensin meillä on siinä läpiviennissä niitä pikkuruisia polttoainesuodattimiako ne nyt oli, pitäisi jo niiden olla tiiviitä. Ne on laitettu silikoonilla kiinni ja sen jälkeen vielä on päällä sinitarraa. Silti taitaa vuotaa. Ämpäriin olen kokeillut laittaa, mutta on sen verran iso viritelmä, että ei pullot sinne meinanneet mahtua. Ja varsinaisesti alan epäillä letkua pikku hiljaa vuodon syyksi.
Laiskottelusta ei pysty nauttimaan täydellisesti jollei ole paljon tekemistä.
Hioin korkin pinnan ensin karheaksi ja tein korkkiin mahdollisimman pienen reiän josta vain letkun sai läpi ujutettua. Letkun juurelle (kummallekkin puolelle korkkia) Super set liimaa jota sattumalta oli jäänyt yhdestä toisesta projektista tähteille. Painoin korkin tiivisteen paikoilleen ja jätin systeemin reiluksi vuorokaudeksi kuivumaan. Tämän jälkeen liiman päälle vielä tuhti kerros akvaario silikonia ja taas kapistus reiluksi vuorokaudeksi hyllylle piiloon. Tuota viritystä ei kannata hiplailla ennenkuin se on todellakin varmasti kuivunut hyvin. Letkua tuin vielä korkin juuresta hienoisesti eristysnauhalla ja ei muuta kuin pulloon kiinni. (Liitosta kannattaa silti varoa ja esim pullon kiinnitän pulloa, enkä korkkia pyörittämällä)Voldemortti kirjoitti:Millä olette tiivistykset tehneet?
Ei ole ainakaan toistaiseksi vuotanut yhtään.

Nyt toimiin omani, korkki oli vähän väljä, nyt tiivistetty putkimiehenteipillä kierteet tiiviiksi.
Läpimenoissa minulla myös polttomoottorisuodattimet, hyvin pitää ilman liimoja tai silikoneja, ovat vain käsin tiukasti kiristetty ja letkukin on niiden "päihin" vain päälle vedetty (jos joku nyt sitten ymmärsi..)
Hyvin toimii ja pulputtaa!
Kiitos jarvij, olin unohtanut tuon yksinkertaisen testaustavan!
Läpimenoissa minulla myös polttomoottorisuodattimet, hyvin pitää ilman liimoja tai silikoneja, ovat vain käsin tiukasti kiristetty ja letkukin on niiden "päihin" vain päälle vedetty (jos joku nyt sitten ymmärsi..)

Hyvin toimii ja pulputtaa!

Kiitos jarvij, olin unohtanut tuon yksinkertaisen testaustavan!
Vähiin käy ennenkuin loppuu