Kuvia altaistanne

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Pipsa- kirjoitti:Onpa upea f_isu!! Ovatko nuo valukiviä vai ihka oikeita pohjalla? Ihanaa katsella tällaisia kuvia. Itselläni tausta ja suodatinmateriaalit odottavat akvaariota. Kunpa pian pääsisin laittamaan malawaariota pystyyn!
Kiitos kaunis :mrgreen: !

http://kuvablogi.com/nayta/265507/ Tuossa näet altaan vuorausta. Valmiit kaupasta ostetut styrokset.

Sitten nuo kivet mitä altaassa on ovat oikeita, isoja kiuaskiviä (Prismasta) ja 5 laavakiveä (Vegeltä). Aika turvallisin mielin uskalsin nuo sinne laittaa, koska pohjakin on siis vuorattu tuolla styroksella ja itse altaan alla on jalustan päällä liimapuulevy ja sen ja altaan välissä vielä ohut retkipatja.
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ilari70 »

Tässä kuvia minun uudesta 315L Malawista

http://kuvablogi.com/nayta/291999/
tepi82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Hienolta näytti Ilari! Saakos udella taustaa, että mistä? :)
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Tausta tilattu saksasta, eli Juwelin Rock 600x550 ja näitä meni 130cm akvaarioon kaksi kpl. Hintaa oli n.40€/kpl.

http://www.juwel-aquarium.de/de/motivrc ... lsen57.htm
tepi82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

No ei paha hinta tuolta tilattuna! Taitaapa olla sitten samaa jota katsoin suomalaisesta puljusta ja hinta oli kaksinkertainen :roll:
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Mulla olisi vielä yksi tuollainen tausta avaamattomassa paketissa myytävänä....
If you don't need walls why windows, no fences why Gates?
Pipsa-
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: JKL
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pipsa- »

Ilari70, onko sulla Bilteman puhallushiekka akvaariossa? Näytti vaan mukavalta ja itse olen suunnitellut sen laittamista omaan isompaan malawialtaaseeni.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Pipsa- kirjoitti:Ilari70, onko sulla Bilteman puhallushiekka akvaariossa? Näytti vaan mukavalta ja itse olen suunnitellut sen laittamista omaan isompaan malawialtaaseeni.
Näyttää olevan samaa puhallushiekkaa kuin minullakin :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Jep, bilteman hiekkaa on ja onnistuin upottamaan sitä altaaseeni vain n.15kg :mrgreen:
Jaaba
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jaaba »

Ilari70 kirjoitti:Jep, bilteman hiekkaa on ja onnistuin upottamaan sitä altaaseeni vain n.15kg :mrgreen:
Hmm? Minulla on hankittuna 100*50-kokoiselle alueelle 30 kg hiekkaa + 5 kg korallisoraa. Eipä taida tulla pohjan peitossa ongelmia, etenkin kun pohjalle on muutakin isompaa tulossa hiekan alle.
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Laitoin laavakivet suoraan PUHTAAN JA HIEKATTOMAN lasin päälle ( ennenkuin nousee hirveä älämölö pehmusteen unohtamisesta, niin Kimi siniriutasta neuvoi näin, kun kysyin asiaa), joten pohjapintaa jäi näin paljon vähemmän esille. 8-)
Jaaba
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jaaba »

Ilari70 kirjoitti:Laitoin laavakivet suoraan PUHTAAN JA HIEKATTOMAN lasin päälle
Laitan itse ensiksi pohjalle pleksiä silikonilla kiinni, sen jälkeen tulevat vasta muut tavarat. Homma vielä suunnittelussa ja tulee muuttumaan paljon, kun pääsen Sika-laastin kanssa hommiin. Tuossa nyt kuitenkin alkuvaiheessa altaaseen tulevat koristelut (täytyi nyt jotain ostaa sinne ensimmäisiä kaloja varten) ilman hiekkoja. Sijoittelu muuttuu vielä paljon ja tekniikka tulee taustan taakse.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Ilari70 kirjoitti:Jep, bilteman hiekkaa on ja onnistuin upottamaan sitä altaaseeni vain n.15kg :mrgreen:
Itse ostin 530 litrasta varten 75 kiloa :mrgreen:
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Pipsa-
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Mulla tulevan akvaarion pohja on 121x51cm ja kaksi säkkiä eli 50kg olin ajatellut puhallushiekkaa... tietty jos laitan pohjaankin kalliotaustan voi olla, että vähempikin hiekka riittäisi. :roll: Ja viehän tuo kalliotausta takaseinässä hiukan pohjatilaa ja toisaalta jos laitan hietikkomalaweja hiekka tulee tarpeeseen. [;)] Taidan ostaa ensin yhden pussin ja katsella miltä näyttää. :mrgreen:

Oottekos pessy hiekan kuinka perusteellisesti ennen akvaarioon laittoa? Luin jostain, ettei sitä välttämättä tarvitsisi pestä??
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Pipsa, Bilteman hiekka on siitä ihanaa, ettei tarvi pestä. Meillä on hulautettu sellaisenaan aarioihin.
BairiX
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja BairiX »

Juu ei kyllä tarvitse pestä!!!!!!
Pipsa-
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Hienoa! Säästyy hermot siltä osin :mrgreen: Taustan kiinnittelyssä ja mattosuodattimen teossa voi olla ihan riittävästi puuhaa muutenkin.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Minulla meni puhallushiekkaa 160x55 kokoisella alalle 40 kg Kauniston soran punertavaa ja 25 kg Bilteman vaaleaa hiekkaa.Eli 65 kiloa riitti aivan hyvin, (edessä n.3-4 cm kerros ja takana vähän enemmän).
Kauniston hiekka oli todella likaista (pesin n.10 krt), kun taas Bilteman hiekka tosi puhdasta (pesu vain 1-2 krt).
Itse pesin hiekan ensin ämpärissä pyörittäen ja lopuksi huuhtelin kehikon läpi suihkuttaen, kehikossa siis kiinnitettynä kärpäsverkkoa, jonka päällä vielä levitettynä iso pala sukkahousua, niin ei mahtunut hiekat läpi.
Saavi oli alla, jotta kaikkein pienin hiukkasaines ei menisi viemärikaivoon.
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Niin ja altaani on 315L
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Tässä omani , eikä olisi kuin 5vrk niin voisin laittaa kuvan asukkaiden kanssa :mrgreen:
paxy81
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

On muuten aika hienon näköinen tuo musta hiekka, mistä olet oikein hommannut sitä? ..itsekin yrittänyt etsiä tarpeeksi hienojakoista mustaa mutta tuloksetta :(
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Tässä vielä kuva monimetallivalaistuksessa:
http://kuvablogi.com/nayta/354380/

ja

Loisteputkilla

http://kuvablogi.com/nayta/292011/

Aika selkeä ero monimetallin eduksi, lisäksi bonuksena tuli varjot '' aalloista'' pohjaan.
Ai niin tuota kuvassa näkyvää poikkituen varjoa ei silmällä katsoen edes rekisteröi :)
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

paxy81 kirjoitti:On muuten aika hienon näköinen tuo musta hiekka, mistä olet oikein hommannut sitä? ..itsekin yrittänyt etsiä tarpeeksi hienojakoista mustaa mutta tuloksetta :(
Omani on Tampereen Viherkalasta mutta on samaa kuin mitä löytyy Helsingin akvaariokeskuksesta http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... asorat.htm . Mutta katsopa haulla, ihmisillä on ollut myös hankaluuksia tämän hiekan kanssa... kalakuolemia... jännittää kuinka käy itselle...
BairiX
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja BairiX »

No juuh Tässä minun uusin malawi altaani (650litraa) ollut pystyssä noin. 5kk. Antakaa Palautetta Kiitos.

Päivä Valoilla
http://kuvablogi.com/nayta/395363/

Aamu Ja Ilta Valot
http://kuvablogi.com/nayta/395364/

Yö Valaistus
http://kuvablogi.com/nayta/395365/
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

BairiX, kuinka ihmeessä saat kasvit menestymään altaassasi? Itse olen pariin otteeseen laittanut jättiläisvallua omaan malawaariooni ja aina on mennyt "parempiin" suihin tai tullut lähinnä huvikseen revittyä :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”