Piikkisilmäkö rumin kala?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Adrianna kirjoitti: Puhutaanko seuraavaksi siitä onko turkoosi ruma väri autoissa? :roll:
Onko turkoosi nätti väri oikein missään?

Vaan eipä ole piikkisilmät rumia, varmaan juurikin niiden olemus ja epäkalamaisuus tottumatonta katselijaa hämmentää. Harva kala oikeastaan on ruma, luonnottomat jalostusmuodotkin voisivat hyvinkin olla kauniita, ellei niin selkeästi tiedostaisi sitä epäeettisyyttä joka ulkomuotoon sisältyy.
Dixi et animam levavi.
srd
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja srd »

Enpä ole mielestäni rumaan kalaan vielä törmännyt. Piikkisilmät ja muut 'madot' on söpöjä. Ja joo, merikrotit on kanssa symppiksen näköisiä, miksi niitä aina haukutaan...? :|

OT: Jos pitäisi epämiellyttävän näköinen elukka löytää niin kanit saa minulta äänen. Kanit = Yäk!
Felis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Felis »

Piikkisilmiä olen ihaillut ja nimenomaan kaloina. Ei tule lainkaan käärmeet mieleen niitä katsellessa. Toki asiaan vaikuttanee myös herppiharrastukseni ja oma pikku käärmyni [;)] , joita on toistaiseksi yksi, joskus tulevaisuudessa toivottavasti enemmänkin.
kalakaveri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalakaveri »

Minustakin piikkisilmät ovat söpöjä, vaikka näyttävätkin vähän käärmeiltä.Ittelläni ei sellasta ole, mutta joskus saatan hankkia :D
Hulina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hulina »

Piikkisilmät ovat ainakin minun mielestäni vallan söpöjä. ;D
SuS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SuS »

Piikkisilmät ovat kyllä söpöliinejä, mutta minulla niistä tulee mieleen ankeriaat vaikkakin evät ovat ihan erilaiset. Ehkäpä tämä mielleyhtymä on peräisin kalastusharrastuksestani.:)
Berdie
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berdie »

Piikkisilmät ovat vastustamattomia söpöliinejä. (Ostin eilen lisää itselleni.) :mrgreen:
129 litran tankki + kissa + kanit + marsut + akaattikotilot + lehtokotilot + sagriinikotilot + omenakotilo + jättiläistuhatjalkaiset
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Ei piikkisilmät mitään kaunottaria ole, mutta niitä on niin hauska seurata kun ne touhuavat kaikkea mitä ihmeellisimmissä asennoissa :mrgreen: Tuli tuossa perustettua vanhemmille isompi allas ja siirsin sinne piikkisilmät ja vanhan partamonni rouvan niin piikkarit oli mutsin mielestä ok, mutta kun näki partamonnin niin kirkaisi ja sano et enään en tonne altaaseen käsiä laita kun siellä noin ruma kala uiskentelee :mrgreen:
dm-g
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja dm-g »

Piikkisilmät ovat söpöimpiä kaloja, ehdottomasti. :D
Minde86
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minde86 »

dm-g kirjoitti:Piikkisilmät ovat söpöimpiä kaloja, ehdottomasti. :D
Täysin samaa mieltä.. Omista luovuttiin ku ei ollu mahdollisuutta(haluista huolimatta) hankkia isompaa parvea.
Mun anoppini(jolla itselläänkin akvaario, jossa piikkisilmiä) on vahvasti sitä mieltä, että partamonni on aivan äklö. Ei tykkää meidän partiksista ollenkaan, mun mielestä partikset on ihania! Meillä on pariskunta ja mun mielestä koiras ja naaras on aivan yhtä ihania ja vaikka en haluais suosia kumpaakaan, mä en voi mitään sille, et tykkään siitä koiraasta ehkä vähän enemmän. Ei mun mielestä rumia ollenkaan.

Mun mielestä tosin mikään kala(siis mikä on edes lähellä luonnonmuotoa) ei ole ruma, vaan outo. Joku sano jossain topicissa et lasimonnit olis rumia, mut ei ne rumaa ole nähnykään, aivan ihania. Sama juttu banjomonnista, niitä olisin halunnu. Nyt ku oon toista akvaariota hankkimassa, niin ehkä niitäkin tulee jokunen hankittua(täytyy vaan avomies saada innostumaan niistä). :mrgreen:

Ainoat kalat jotka mun mielestä on rumia, on jalostamalla pilattuja. :frown:
Akvaario 128L, 2 kissaa poika 12kk + tyttö 8kk
O/OV: Piikkisilmiä
dionaea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dionaea »

Minun lempikalat ovat syvän meren sapelihammaskalat sekä ahmatti ja pelikaani ankeriaat. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”