Sinirapu vs marmorirapu

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

2marjaa
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Näitten kauhutarinoiden jälkeen onkin oikein luottavin mielin vastaanottamassa marmorivauvoja! (Että kiitti vaan Miracle :twisted: :mrgreen: )
No onneksi on tyhjä allas tuossa jonne ne lykkään!
Tulipa sitten mieleen jos ne on tollasia terroristeja, niin miten mun rapulan käy, uskaltaako sinne muita rapuja laittaakaan...? 8O
-uusio-harrastaja-
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Hyvä kun luet viestin tässä vaiheessa kun rapuset on jo tulossa... :mrgreen: Ei ne vielä pitkään aikaan terrorisoi mitään kun ovat vauvoja vielä. Siinäpä päiviisi puuhaa, ala kouluttamaan niitä tavoille... [;)] Jos tulee ropleemia niiden kanssa niin pakkaseen ja ruoaksi muille... Itse en voinut, siksi lahjoitan niitä nyt eteenpäin. [:I]
sekopää
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sekopää »

Mulla 128 l allas jossa 1 marmori. Voiko samaan hommata sille siniravun kaveriksi. Marmorilla on nyt mittaa nyt n. 3 cm. Minkä kokoisen sinirapu kaverin sille voisi hankkia, jos voi ylipäänsä hankkia? Sen jo luinkin että pärjäävät samassa altaassa, mutta tuota altaan kokoa mietin.

Mulla marmorista paljon hyvää sanottavaa, koska kun ostin sen niin ostin sille myös oman altaan sen ehdoilla. Altaassa kivi rakennelmia, vaaleaa soraa (rapu erottuu kauniisti) suodatin ja ilmapunppu. Kierteiset tekevät talkkarin hommia. Altaassa ei ole kasveja, juuri siksi että ne saattaisivat kokea tappio tilin marmorin kanssa. Minusta marmori on todella sympaattinen kaveri ja aivan ihana seurailtava.
Hymyilevätkö pandakarhut?
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Mulla sinirapu on sukarapujen sekä pandamonnisten kanssa samassa. Hyvin näyttävät tulevan toimeen, syövätkin vierekkäin. Pandat saa muuttaa toiseen akvaan, jos rapu alkaa hätyyttää niitä. Ruokin melko runsaasti, sekin voi vaikuttaa ravun toisten jahtaamishaluihin.

Kasveista jaavansammalta alaosista on pätkitty silpuksi. Saapi nähdä hävittääkö se sen ajan kanssa kokonaan...
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

sekopää kirjoitti:Mulla 128 l allas jossa 1 marmori. Voiko samaan hommata sille siniravun kaveriksi. Marmorilla on nyt mittaa nyt n. 3 cm. Minkä kokoisen sinirapu kaverin sille voisi hankkia, jos voi ylipäänsä hankkia? Sen jo luinkin että pärjäävät samassa altaassa, mutta tuota altaan kokoa mietin.
Jos samankokoisen ravun löydät niin hyvä, sinirapu voisi olla hieman isompikin. Molemmille ravuille vaan oma piilopaikka, niin eivätköhän sovussa elele.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”