sakestil, kaikki auttaa, varsinkin näin aloittelevaa akvaarioharrastajaa
Pelkästään pikkumonnisia ensin ajattelin, mutten ole niitä nähnyt kuin tukussa - siksipä juuri pohdinkin, josko joku muu monninen sittenkin. Kahta lajia en edes ajatellut, kun en ollut varma mahtuuko ko. pyttyyn kahta sopivan kokoista parvea. Ilmeisesti sitten mahtuu, joten pohdin siis sitäkin ja jos niitä pikkuisia ei enää siinä vaiheessa ole kun koti on valmiina, koitan katsoa jonkun isomman, joka viihtyisi samoissa vesioloissa ja haen pienet myöhemmin

Kaloja ei tosiaankaan ole tarkoitus vielä muutamaan kuukauteen hankkia ja silloinkin, kuten MKM ehdotitkin, vain "alkuerä". Pitäähän se nyt ensin katsoa viihtyvätkö vai pitääkö esim. suodatusta tai virtausta laittaa lisää/vähentää ja näin päin pois.
Joku pleko kiinnostaisi mielettömästi, pitäisi vaan löytää tarpeeksi pieni ja hinnaltaan puolityöttömän opiskelijan kukkarolle sopiva.. ne mitä olen nähnyt ovat hieman turhan hinnakkaita, puhumattakaan siitä, että taitavat olla turhan isoja juuri tähän akvaarioon. Nuolimonneihin en ole vielä tainnut missään törmätä (tai sitten olen ollut tapani mukaan sokea), joten käynpä tutkailemassa millaisia otuksia ovat..
Jaavansaniainen on tilauksessa, muita pitänee metsästellä tuolta myyntipuolelta. Kypsymässä olevassa tankissa taitaa olla intianvesitähdikkiä (kai?), joka näyttäisi olevan varsin leviäväistä sorttia - kävisikö sellainen? Mikä olisi hieman sammaleinen, jolla saisi sen tulevan mattosuodattimen piiloon? Jaavansammal vai joku muu?
Samassa paikassa josta tämän ostin taitaa vielä olla 85 litrainen samanmallinen purkki, joten siitä vaan itsellesikin monnisallas pystyyn

Sitä varten minä tämän ostinkin että voi hyvällä omallatunnolla laittaa monnisille oman altaan, kun muille ei ole tarpeeksi korkea... ja vaikka olisikin, niin sitä ei sitten tarvitse minulle kertoa