Ärsyynnytäänkö liikkeissä kalojen bongailusta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Tapsa:

Kummallista taas todeta ja ihmetellä kuinka joka asia saadaan käännetyksi negatiiviseen sävyyn akvaariokauppoja ja -kauppiaita kohtaan!
Jos tuo oli minulle tarkoitettu, niin en todellakaan tarkoittanut, että kauppiaat olisivat tehneet oloni kiusaantuneeksi. Tämän aiheutan aivan itse ja se tulee kohteliaan ja ajattelevaisen luonteeni mukana.

On mukava huomata, että on niin monia muitakin, jotka vain katselevat. En siis ole yksin :D
Eipä tarvitse enää olla häpeissään, kyllähän ne kalat sitten ostan aikanaa. Eikä siitä tosiaan haittaa ole, en edes kysele, koskapa en etsi neuvoja.

Pitää taas joku päivä tässä lähteä kierrokselle. Eräs kauppakin kun sijaitsee tien toisella puolella. Eikun ilmoituksia bongausosioon jos jotain tiettyä Turusta etsii.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Voi, kun olisikin liike, jossa käydä bongailemassa... :)

Täälläpäin ei kyllä tarvitse käydä viikottain uutuuksia katselemassa, kyllä kerran pariin kuukauteenkin riittää. Hyvä jos selviää ilman ärtymystä itse siitä.

Mutta esim. akvaariotarvikeliikkeen, joka sijaitsee käyttämäni ruokamarketin vieressä, kurkkaan kyllä viikottain. Omistajapariskunta on tullut jo sen verran tutuksi, etteivät lainkaan ihmettele hyllyjen tonkimistani.
Tämän aiheutan aivan itse ja se tulee kohteliaan ja ajattelevaisen luonteeni mukana.
En kyllä usko olevani kovin epäkohtelias, enkä ainakaan myönnä olevani ajattelematon, mutta en kyllä koskaan ole tuntenut ärsyttäväni missään akvaarioliikkeessa henkilökuntaa.
Varmaan se riippuu tyypistä sekä iästä: nuoren ihmisen ego voi olla epävarmempi, kuin tämmöisen täti-ihmisen.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

ParratonMonni kirjoitti:Voi, kun olisikin liike, jossa käydä bongailemassa... :)

Täälläpäin ei kyllä tarvitse käydä viikottain uutuuksia katselemassa, kyllä kerran pariin kuukauteenkin riittää. Hyvä jos selviää ilman ärtymystä itse siitä.
Suosittelisin kysymään niiltä kauppiailta koska on tulossa uusi lähetys ja mitä siihen on tulossa. Esimerkiksi Kuopion Akvaarioliikkeeseen on tulossa uusi lähetys Singaporesta nyt loppuviikosta, ainakin "jotain katkarapuja" on tulossa.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Kaizu kirjoitti: Esimerkiksi Kuopion Akvaarioliikkeeseen on tulossa uusi lähetys Singaporesta nyt loppuviikosta, ainakin "jotain katkarapuja" on tulossa.
Ahaa! Kysyin kyllä käydessäni, mutta kertoivat vain, että kasveja on tulossa suuri erä. Johtuu kai siitä, että kyselin kasveista. Pitääpä kurkkasta viikonlopulla (ja samalla tyrkyttää omia greenejä myyntiin 8-) )
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
queue
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja queue »

Kieltämättä täytyy myöntää että välillä on nolo-olo kun taas kerran pyyhällän käyttämääni akvaario-liikkeeseen. Olen ollut harrastelijana vasta todella vähän aikaa mutta olen kuluttanut liikkeen lattiaa monet kerrat ja pitkät tovit. Itse asiassa olen jopa soitellut liikkeeseen kun olen tarvinnut neuvoja tai apua, ja minut tunnetaan jo nimeltä :P .Kertaakaan ei kukaan ole sanonut mitenkään pahasti tai katsonut kieroon. Päinvastoin.Saan kerta toisen jälkeen iloisen hymyn ja tervehdyksen.Ja joka kerta minulle sanotaan ostaessani jotain tai kysyessäni jotain ,milloin mitäkin ja toistaan hölmömpää, että:" jos tulee jotain ihan mitä vaan niin soita tai tule käymään". Ihanaa!Minulla on vain hyviä kokemuksia tästä liikkeestä ja siksi uskallaudun sinne aina uudelleen,vaikka kuluttamaan aikaa odotellessani kaupungilla kaveria.Tosin toisesta samanlaisesta liikkeestä minulla on huonot kokemukset ja omistajan vastaus kysymykseeni(: neuvotteko jos tulen tänne valitsemaan kaloja, mitkä sopii yhteen,mitä aineita tarvitsen ja niin edelleen?) oli että ."kai me sitten neuvotaan". Ja äänensävy oli ahdistava.
En ole asioinnut kyseisessä liikkeessä sen jälkeen kuin kerran kun oli aivan pakko.Kyseinen liike sijaitsee noin 500m päässä kotoani ja toiseen,käyttämääni liikkeeseen on matkaa n.4km.
Mielestäni bongailu on kivaa puuhaa ja siitä ei pitäisi potea huonoa omatuntoa.
-Mari-
Kovu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kovu »

Harrastan paljon ikkunaostoksilla olemista ja aina tunnen sen pienen kirpaisun rinnassani, kun en ole edes aikeissa ostaa mitään. Tulee tunne, että vien myyjän aikaa vain kiertelemällä.
Olen myös hyvin utelias ihminen, usein yritän tunkea nokkani akvaarioliikkeissä ns. "kulissien taakse" elikkä yritän aukoa roskiksia akvojen vieressä, katselen takahuoneisiin ja tutkin mahdollisia kellarikerroksia.
Kerran erään paikallisen eläinliikkeen omistaja onnistui käräyttämään minut roskikseen kurkkimisesta (havainto: monta kuollutta neontetraa). Oli noloa viikkoa myöhemmin tulla haastattelemaan myyjiä lehtijuttua varten :mrgreen:
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Kovu kirjoitti: yritän aukoa roskiksia akvojen vieressä, katselen takahuoneisiin ja tutkin mahdollisia kellarikerroksia.
No tuon voisi jo laskea seuraavaksi häiritseväksi noiden altaita kolkuttelevien mukuloiden jälkeen.
Hiukan ihmettelen..... 8O
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Itse asiassa, tuo roskiksien aukominen on aika nerokasta! Mutta tuotta loppua en sitten tajua...
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

VilleJ kirjoitti:Itse asiassa, tuo roskiksien aukominen on aika nerokasta! Mutta tuotta loppua en sitten tajua...
Joopa, en minäkään käy Prismassa kahvihuoneita koluamassa, enkä kyllä myöskään tongi roskiksia.
Miksi akvaarioliike olisi jotenkin erikoisasemassa?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Niin, varsinkaan kun ei roskiksiin kurkkiminen mitään kerro. Nekin neontetrat on voinut joku yrittää tuoda kauppiaalle akvaariostaan ja ovat kuolleet matkalla, tai siellä voi olla kokonainen tukkupussillinen valmiiksi raatoina saapuneita kaloja.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Niih, ja niitä roskiksia ei koskaan tyhjennetä :mrgreen: Voivat olla vaikka viime kuun kalalähetyksestä peräisin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”