Kalojen ostaminen netin kautta (nyt täälläkin mahdollista)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Anza
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Angelfish kirjoitti:Minä taas olen tehnyt parikin kasvitilausta, mutta en ole saanut muuta kuin tilausvahvistuksen :(
Parissa päivässä piti tulla, mutta olehkohan vaan taas kärsimätön kun tilaukseni tein lokakuun lopussa ja nyt tässä kummastelen. Ja miksi tässä? Siksi, ettei tiedusteluihini ole vastattu :frown:
Hei,
Tuo tilausvahvistus lähtee automaattisesti, mutta vaikka kävin kaikki lokakuun loppupuolen viestit läpi, ei siellä ollut ainoatakaan kasvitilausta. Satakunnasta ei myöskään ole tullut nettikauppatilauksia. Kokeilepa lähettää mailia uudestaan tai soittele perään jos ei mitään kuulu.
Angelfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

No johan nyt on kumma. Kaksi tilausta ja molemmat hukassa? Satakunta ei ollut merkittynä siihen ei-pakolliseen maakunta kohtaan jos sillä nyt mitään merkitystä on :roll:
Joka päivä oppii jotain uutta.
Naasu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Naasu »

Anza kirjoitti:tilausvahvistus lähtee automaattisesti
Miten tuo tilausvahvistus oikein pitää (lain tjsp. mukaan) hoitaa? Kun monesta nettitilauksesta tulee tilausvahvistus liian automaattisesti, juuri niin että ei saa varmuutta onko tilaus oikeasti mennyt perille. Alalla työskentelevän tuttuni mukaan tilausvahvistus täytyy lähettää vasta sitten kun tilaus on vastaanotettu (ja tarkastettu, jos oikein muistan). Kuitenkin liian usein on minullekin netistä tavaraa tilatessa käynyt Angelfishin tavoin, eli tilausvahvistus on tullut mutta tavaraa ei ole ikinä kuitenkaan kuulunut.

Googlestakaan en oikein löytänyt nopealla haulla vastausta. Tällainen kuitenkin yksittäisen kaupan tilaus- ja toimitusehdoista:
http://www.lumikellot.fi/info.php#tilausehdot kirjoitti:Tilausvahvistus osoittaa sitovan sopimuksen syntyneen tuotteiden ostamisesta ja niiden toimituksesta näiden ehtojen mukaisesti.
Eli jos jotenkin näin on lainkin mukaan, myyjä ei noudata sopimusta esim. Angelfishin tapauksessa, jos tavaraa ei kuulu. Tilausvahvistusta ei saa lähettää, jos tilausta ei ole vastaanotettu ja tulla ottamaan käsittelyyn. Vai miten on?
pietini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pietini »

Anza kirjoitti:
Angelfish kirjoitti:Minä taas olen tehnyt parikin kasvitilausta, mutta en ole saanut muuta kuin tilausvahvistuksen :(
Parissa päivässä piti tulla, mutta olehkohan vaan taas kärsimätön kun tilaukseni tein lokakuun lopussa ja nyt tässä kummastelen. Ja miksi tässä? Siksi, ettei tiedusteluihini ole vastattu :frown:
Hei,
Tuo tilausvahvistus lähtee automaattisesti, mutta vaikka kävin kaikki lokakuun loppupuolen viestit läpi, ei siellä ollut ainoatakaan kasvitilausta. Satakunnasta ei myöskään ole tullut nettikauppatilauksia. Kokeilepa lähettää mailia uudestaan tai soittele perään jos ei mitään kuulu.

Aika hidasta on teilläpäin tuon nettikaupan hoito!

Tein 10.11.2005 tilauksen kasveista. Pari viikkoa odeteltuani kyselin asiaa sähköpostilla, aluksi ei edes vastattu. Toiseen kyselyyn vastattiin kysymällä, "koska kalat voi lähettää". Tähän vastasin että eihän tilaus sisällä kuin kasveja ja ne voi lähettää vaikka heti. Tämän viestien vaihdon jälkeen tilauksen tila muuttui 23.11.2005 "Odottaa käsittelyä" tilasta "Käsittelyssä" tilaan, tämä oli ainoa muutos asiassa. Pakettia ei ole vieläkään saapunut, eikä mitään viestiä edes jos jotain kasvia ei olisi saatavana.
Jos viivytys johtuu tuosta aiemmassa viestissä mainitusta syystä, ettei maksua ole tullut tilillenne, niin tiedoksi vaan että maksutapana on postiennakko ja mitään muuta tietoa maksusta ei ole tullut.
Ymmärrän hyvin jos jotain tilattua tuotetta ei ole ja sen takia kestää, mutta siitä voisi kyllä informoida myös asiakasta, ja hieman tarkemmin lukea ne tilaukset ettei yritä lähettää kasveja tilanneelle asiakkaalle kaloja jne...
Aika suuri osa tilauksista on mennyt pieleen jos itsellä on tilausnumero 27 ja aiempikin kirjoittaja on tehnyt jo kaksi tilausta joista kumpikaan ei ole onnistunut.
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Naasu kirjoitti: Tilausvahvistusta ei saa lähettää, jos tilausta ei ole vastaanotettu ja tulla ottamaan käsittelyyn. Vai miten on?
Minä ainakin käsitän asian niin, että tilausvahvistus sitoo kummankin kaupan osapuolen omiin velvoitteisiinsa eli lyö kättä päälle, vahvistaa sopimuksen. (Noin niin kuin miettimättä sitä, mitä nämä velvoitteet ovat: osa varmasti yleisiä laissakin mainittuja ja osa erikseen sovittavia.)
Angelfish
Member
Member

pietini kirjoitti:
Anza kirjoitti:
Hei,

Aika hidasta on teilläpäin tuon nettikaupan hoito!

Tein 10.11.2005 tilauksen kasveista. Pari viikkoa odeteltuani kyselin asiaa sähköpostilla, aluksi ei edes vastattu. Toiseen kyselyyn vastattiin kysymällä, "koska kalat voi lähettää". Tähän vastasin että eihän tilaus sisällä kuin kasveja ja ne voi lähettää vaikka heti. Tämän viestien vaihdon jälkeen tilauksen tila muuttui 23.11.2005 "Odottaa käsittelyä" tilasta "Käsittelyssä" tilaan, tämä oli ainoa muutos asiassa. Pakettia ei ole vieläkään saapunut, eikä mitään viestiä edes jos jotain kasvia ei olisi saatavana.
Jos viivytys johtuu tuosta aiemmassa viestissä mainitusta syystä, ettei maksua ole tullut tilillenne, niin tiedoksi vaan että maksutapana on postiennakko ja mitään muuta tietoa maksusta ei ole tullut.
Ymmärrän hyvin jos jotain tilattua tuotetta ei ole ja sen takia kestää, mutta siitä voisi kyllä informoida myös asiakasta, ja hieman tarkemmin lukea ne tilaukset ettei yritä lähettää kasveja tilanneelle asiakkaalle kaloja jne...
Aika suuri osa tilauksista on mennyt pieleen jos itsellä on tilausnumero 27 ja aiempikin kirjoittaja on tehnyt jo kaksi tilausta joista kumpikaan ei ole onnistunut.
Samoin on tilanteeni. Ensin luki "odottaa käsittelyä" joka 23.11 muuttui "käsittelyssä" ilmoitukseksi.
S-postitiedusteluun ei myöskään vastausta ole tullut.
Angelfish
Member
Member

Taitaa olla turhaa tuo kasvien odottelu. Mitään ei kuulu, ei edes vastausta tiedusteluihini.
Mistä senkin tietää jos kasvit jonain päivänä postiin saapuvatkin? Mitä jos en silloin enää haluakaan/tarvikaan kasveja? :roll:

Onko täällä ketään joka olisi tuolta kasveja tilannut ja saanut?
rottinkiwailer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Tuli tuossa mieleen että jos täältä Lapin suunnaltakin jotain tilaa, niin ei siinä toimituksessa viikkoja saa mennä jos kyseessä on kaloja, koska jos ne seilaa matkahuollon toimipisteissä monta päivää niin ei taida yhtään löytyä hengissä perillä ollessa, vai??
Aina on joku joka valittaa...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Mutta tässäpä ei olekaan kyse siitä että tuotteet seilaisivat/makaisivat matkahuollon vuoksi, vaan liikkeen jolla on nettikauppa ja myynti/toimitus takkuilee pahemman kerran.

Itse olen myös koittanut lähettää ko. puljuun sähköpostia, tulee vain "numerangina" takaisin ja väittää ettei antamaani osoitetta viherkala@kolumbus.fi ole olemassa...?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Tigeri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

crisse_83 kirjoitti:Mutta tässäpä ei olekaan kyse siitä että tuotteet seilaisivat/makaisivat matkahuollon vuoksi, vaan liikkeen jolla on nettikauppa ja myynti/toimitus takkuilee pahemman kerran.

Itse olen myös koittanut lähettää ko. puljuun sähköpostia, tulee vain "numerangina" takaisin ja väittää ettei antamaani osoitetta viherkala@kolumbus.fi ole olemassa...?
Oletko koittanut tätä ?
http://www.viherkala.fi/catalog/contact ... 9c442c4033

Tuo kolumbuksen osoite tuskin enää toimii.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tigeri kirjoitti:
crisse_83 kirjoitti:Mutta tässäpä ei olekaan kyse siitä että tuotteet seilaisivat/makaisivat matkahuollon vuoksi, vaan liikkeen jolla on nettikauppa ja myynti/toimitus takkuilee pahemman kerran.

Oletko koittanut tätä ?
http://www.viherkala.fi/catalog/contact ... 9c442c4033

Tuo kolumbuksen osoite tuskin enää toimii.
Siinä tapauksessa heidän kannattaisi poistaa se sivuiltaan jollei toimi, se on palvelun tarjoajan moka antaa asiakkaille väärää tietoa ja tälläisesta asiasta kuuluupi noottia antaa. Outoa vain että ihan itse avokille sanoivat (n.puolitoista viikkoa takaperin että sähköpostiosoite löytyy liikkeen nettisivuilta ja "pyysivät" että avokki laittaisi sähköpostia kunhan saadaan varma lajitunnistus tehtyä.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Onko kellään hyviä kokemuksia tilauksistaan? kovasti tekisi mieleni kaloja tilata mutta uskaltaakohan...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

JuuLia kirjoitti:Onko kellään hyviä kokemuksia tilauksistaan? kovasti tekisi mieleni kaloja tilata mutta uskaltaakohan...
Minulla on. Viherkalahan toimii myös tukkuna ja ainakin ne kalat ovat tulleet hyvässä kunnossa ja ajallaan perille.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tigeri
Member
Member

Tuosta sähköpostiosoitteesta minulla ei ole todellista tietoa että toimiiko vai ei . Muistan vain että viherkala vaihtoi ISP:tä kun nuo sivut uudistuivat. Eli hyvin mahdollista että tuo osoite on toiminnassa edelleen. Tuolla sivuilla kuitenkin on tuo "ota yhteyttä meihin" lomake, miksi ei käyttää sitä jos sähköpostit ei mene perille?
Henkilökohtaisesti en tilaisi mitään kaloja tai kasveja netistä. Halua ensin nähdä mitä olen ostamassa ja tehdä ostopäätöksen sen jälkeen. Varsinkin jos puhutaan kaloista.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mari kirjoitti:Minulla on. Viherkalahan toimii myös tukkuna ja ainakin ne kalat ovat tulleet hyvässä kunnossa ja ajallaan perille.
Ja tässä on otettava huomioon se että, jos oley tilannut tuolta liikkeeseesi kalaa myyntiin, on myös rahamäärä jonka ko. tukku tästä kuittaa suurempi kuin yksityisasiakkaan kanssa asioidessa. Siinä on myös kyseessä hyvin erilainen asiakassuhde kuin kauppiaan ja yksityishenkilön välillä. Kontaktinsa ja myös leipänsä saattaa menettää huomattavasti helpommin omien jalkojensa alta.

Tigeri: pointtini on se että liikkeiden nettisivujen on oltava ajan tasalla, asiakasta ei saa ns. "johtaa harhaan", esittämällä sivuillaan virheellistä tietoa. Ja kyllä, olen käyttänyt tuota ota yhteyttä lomaketta- täysin ilman vastakaikua. Mielestäni kysymyksiin tulee vastata. Itsekään en tilaisi kaloja netistä, kasveja ehkä.
Tigeri
Member
Member

crisse_83 kirjoitti:
Tigeri: pointtini on se että liikkeiden nettisivujen on oltava ajan tasalla, asiakasta ei saa ns. "johtaa harhaan", esittämällä sivuillaan virheellistä tietoa. Ja kyllä, olen käyttänyt tuota ota yhteyttä lomaketta- täysin ilman vastakaikua. Mielestäni kysymyksiin tulee vastata. Itsekään en tilaisi kaloja netistä, kasveja ehkä.
Olen erittäin samaa mieltä kanssasi :D
korpa82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja korpa82 »

Mä tilasin viimeviikolla puhelimella viherkalasta kaloja. Olivat hyvässä kunnossa ja tulivat nopeasti perille. Voi olla et puhelimella saa varmemmin tilattua. Ei kaikki oo nettisivuilla ees esillä mitä siel on myynnissä.

T: Jukka
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Juu. Puhelin kauniiseen käteen, se on helpompaa ja nopeampaa toimintaa kaikkien kannalta.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Onnistuuko ihan talvipakkasillakin tuo kalojen tilaaminen matkahuollon kautta?
korpa82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja korpa82 »

JuuLia kirjoitti:Onnistuuko ihan talvipakkasillakin tuo kalojen tilaaminen matkahuollon kautta?
Onnistuu ne tulee linjaauton matkustamossa. On pakattu styroksi laatikkoon jossa on sanomalehtiä kans.
Anza
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

crisse_83 kirjoitti:Itse olen myös koittanut lähettää ko. puljuun sähköpostia, tulee vain "numerangina" takaisin ja väittää ettei antamaani osoitetta viherkala@kolumbus.fi ole olemassa...?
Kokeilin eilen pistää kotikoneelta sähköpostia Viherkalaan, ja hyvin tuntui onnistuvan, posti tuli perille. Muistatko mitä tuossa bumerangiviestissä tarkalleen ottaen luki; olisiko mahdollisesti osoite mennyt väärin. Joka tapauksessa viherkala@kolumbus.fi toimii yhä.

Jokaiseen perille tulleeseen vastaukseen on vastailtu, ja mitään minimitilausrajaahan meillä ei ole eli emme tee eroa siihen onko kyseessä vähittäismyynti- vai tukkuasiakas. Olen pahoillani että osa sähköposteista on kateissa - täytyy ottaa yhteyttä omaan nettipalveluntarjoajaamme maanantaina ja kysäistä missä voisi olla vika.
Mutta tosiaan - en olisi tiennyt koko ongelmasta jos en olisi sattunut katsastamaan tätä viestiketjua joten olisi mukava jos vastaavista ongelmista saisi tietoa vastaisuudessa myös puhelimitse. Jos siis sähköpostitiedusteluihin ei tule vastausta niin soitelkaa toki [;)]

-Jenni P./Viherkala-
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Siis bumerangina takaisin, typo iskenyt taas... :mrgreen:
Ja kyllä juuri tuohon sivulta löytyvään osoitteeseen laitettu, sieltä pastetettu hotmailin ja kolumbuksenkin osoitekenttään. Paluu viestinä tuli tyyliin "antamaasi osoitetta ei löytynyt", "viestiä ei voida toimittaa osoitteeseen viherkala@kolumbus.fi"...
tuvu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuvu »

Nopeasti tuolta sähköpostilla ainakin minulle on vastattu.
Angelfish
Member
Member

Nyt kehuja välillä; kasvitilaus meni viimein läpi ja sähköpostitse tuli nopeaa ja hyvää palvelua. :D
rottinkiwailer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Moi! Onkos kukaan Lapissa tilannut tuolta Viherkalasta tai jostain muusta netin kautta kaloja?? Ovatko olleet hengissä kaikki??
Aina on joku joka valittaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”