Oletteko saaneet akvaariokaloja tai tarvikkeita lahjaksi?
Valvoja: Moderaattorit
Minä sain lahjaksi herralta Varjon kasvikirjan koska hän päätteli että voisi olla tarpeen. Omistuskirjotuksessa lukee että "jotta muutkin saisivat kirjastosta tätä kirjaa lainaksi".
Kyllä se sitten näköjään toisella korvalla kuuntelee ruikutuksiani kun tuli yhtenä päivänä kuparimonnisparven kanssa kotio.
Tänä vuonna järjestin itselleni äidiltäni syntymäpäivälahjan itse ettei tule mitään miljoonakalanpoikasia sitten kuitenkaan lahjaksi. Uuden Sacemin suodattimen: pitää olla ovela

Kyllä se sitten näköjään toisella korvalla kuuntelee ruikutuksiani kun tuli yhtenä päivänä kuparimonnisparven kanssa kotio.
Tänä vuonna järjestin itselleni äidiltäni syntymäpäivälahjan itse ettei tule mitään miljoonakalanpoikasia sitten kuitenkaan lahjaksi. Uuden Sacemin suodattimen: pitää olla ovela

harrastus alkoi lahjasta
Kysyivät toki ensin, mutta ystäväni antoivat mulle joululahjaksi 350-litraisen tarpeineen - ja lisäksi pienemmän karanteenialtaaksi - senkin kaiken tarpeellisen sälän kanssa. Käytettyjä toki olivat, mutta oikein hyvässä kunnossa. Itse ostin hiekat, kasvit, juurakot ja kalat.
Sain lahjan sillä ehdolla, että ensin otan harrastuksesta selvää ja suunnittelen akvani kunnolla. Ja siitä syntyi Kaakkois-Aasialainen biotooppi...
Kaloja lisäilin juuri ennen syntymäpäivääni, joten mm. äitini ja nyk. mieheni ostivat listani mukaan asukkeja akvaani.
Sisäsuodattimia, lämmittimiä yms. on tähän taloon tullut aina sieltä täältä - en yhtäkään ole itse ostanut... ja akvaarioita on sentään neljä käytössä. =)
Mikä lie, Luojan lellilapsi oon ollu...
Tekniikkapuolelta vain lamput valaisimiin on omalla rahalla hankittuja.
Ruuatkin tulee yleensä ostettua kalanpoikasilla. Halpaa ja helppoa...
Sain lahjan sillä ehdolla, että ensin otan harrastuksesta selvää ja suunnittelen akvani kunnolla. Ja siitä syntyi Kaakkois-Aasialainen biotooppi...
Kaloja lisäilin juuri ennen syntymäpäivääni, joten mm. äitini ja nyk. mieheni ostivat listani mukaan asukkeja akvaani.
Sisäsuodattimia, lämmittimiä yms. on tähän taloon tullut aina sieltä täältä - en yhtäkään ole itse ostanut... ja akvaarioita on sentään neljä käytössä. =)
Mikä lie, Luojan lellilapsi oon ollu...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ruuatkin tulee yleensä ostettua kalanpoikasilla. Halpaa ja helppoa...

-etsimällä ja kysymällä voi sekä eksyä että löytää-
sanoo tinka
sanoo tinka
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ensimmäisen akvaarioaiheisen lahjani sain kuusivuotiaana, ja se oli 80-litrainen akvaario! Ehkä (no takuuvarmana) olin liian nuori akvaariota itse vielä hoitamaan, mutta kyllä se uskomattoman upealta tuntui saada! Ja sain siitä vielä harrastuksen itselleni.
Pienempiä lahjoja ovat siskoni Lontoosta kiikuttamat akvaariokirjat. Siskoni ovat muistaneet minua myös kaloilla. Toiselta sain partamonnin ylioppilaslahjaksi (vähän poikkeaa niistä perinteisistä ruusuista) ja toiselta avainkirjoahvenen muotoisen kortin jossa oli kiinnitettynä sata markkaa. Ohjeena kortissa luki, että sen saa sijoittaa vain avainkirjoahvenpariskuntaan! Sellaisen sitten sillä hankin, typeryyksissäni kalakauppias huomasi "lahjakorttini" ja pyysi pariskunnasta tuon kokonaisen sata markkaa! Aika kova hinta ala-asteikäiselle... Tämä kyseinen avainkirjoahvenpari eli minulla muutaman vuoden, ja kuoltuaan ne haudattiin kunnioittavin juhlamenoin takapihalle.
Pienempiä lahjoja ovat siskoni Lontoosta kiikuttamat akvaariokirjat. Siskoni ovat muistaneet minua myös kaloilla. Toiselta sain partamonnin ylioppilaslahjaksi (vähän poikkeaa niistä perinteisistä ruusuista) ja toiselta avainkirjoahvenen muotoisen kortin jossa oli kiinnitettynä sata markkaa. Ohjeena kortissa luki, että sen saa sijoittaa vain avainkirjoahvenpariskuntaan! Sellaisen sitten sillä hankin, typeryyksissäni kalakauppias huomasi "lahjakorttini" ja pyysi pariskunnasta tuon kokonaisen sata markkaa! Aika kova hinta ala-asteikäiselle... Tämä kyseinen avainkirjoahvenpari eli minulla muutaman vuoden, ja kuoltuaan ne haudattiin kunnioittavin juhlamenoin takapihalle.
Viimeksi muokannut Tanja M., 21:23, 27.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hah. Armas avomieheni yllätti ja tuli ruusun ja keltabarbien kanssa kotiin. Eli vallan mukavan synttärilahjan keksinyt koska ne keltabarbit ovat se ainoa asia mitä olen enää altaaseeni kaivannut: nyt on täysi kymmenen niitä polskimassa kolmesataalitraisessa.
Että synttärilahjaksi saadut kalat voivat olla toivottujakin

Että synttärilahjaksi saadut kalat voivat olla toivottujakin

-
- Senior Member
olin kaisaniemessä petstopissa töissä tet-jaksolla ja sain sieltä roskakasveja
täti muutti ja antoi mulle 80L altaan ja kalat kasvit ym. taisi olla 8 tiikeribarbia ja 1 siaminpiikkisilmä.
sainmyös mutsilta vanhan altaansa kaloineen ja kasveineen. en enää muista mitä kaikkee siellä oli mutta 180L ja leväbarbeja ja punamelalehtee siellä ainakin oli
täti muutti ja antoi mulle 80L altaan ja kalat kasvit ym. taisi olla 8 tiikeribarbia ja 1 siaminpiikkisilmä.
sainmyös mutsilta vanhan altaansa kaloineen ja kasveineen. en enää muista mitä kaikkee siellä oli mutta 180L ja leväbarbeja ja punamelalehtee siellä ainakin oli
Joskus akvaarioharrastusta aloitellessa pienenä poikana sain äidiltä ihkauuden 250 l altaan! Ennestään mulla oli n 100 l:nen, joten se oli suuri riemu, kun itsekkin olin niin pieni, että olisi tuntunut hyvältä idealta kylpyammeenakin.. Mulla on vieläkin varastossa toi allas ja ihmettelen miksi se tuntuu nykyään niin pieneltä- syödessä kait nälkä kasvaa..