Oletteko saaneet akvaariokaloja tai tarvikkeita lahjaksi?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Akvaario - CD. Tämä Järvien ja Varjon.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minä sain lahjaksi herralta Varjon kasvikirjan koska hän päätteli että voisi olla tarpeen. Omistuskirjotuksessa lukee että "jotta muutkin saisivat kirjastosta tätä kirjaa lainaksi". :P

Kyllä se sitten näköjään toisella korvalla kuuntelee ruikutuksiani kun tuli yhtenä päivänä kuparimonnisparven kanssa kotio.

Tänä vuonna järjestin itselleni äidiltäni syntymäpäivälahjan itse ettei tule mitään miljoonakalanpoikasia sitten kuitenkaan lahjaksi. Uuden Sacemin suodattimen: pitää olla ovela ;)
Wille
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Wille »

Minä sain kerran sellaisen "kamalan" pääkallon joka toimi ilmapumpulla joululahjaksi. [:I]
Pitihän se sinne altaaseen laittaa, mutta ei se siellä kauan ollut. [;)]
En muistaakseni muuta sitten ole saanutkaan, onneksi...
tinka
Starting Member
Starting Member

harrastus alkoi lahjasta

Viesti Kirjoittaja tinka »

Kysyivät toki ensin, mutta ystäväni antoivat mulle joululahjaksi 350-litraisen tarpeineen - ja lisäksi pienemmän karanteenialtaaksi - senkin kaiken tarpeellisen sälän kanssa. Käytettyjä toki olivat, mutta oikein hyvässä kunnossa. Itse ostin hiekat, kasvit, juurakot ja kalat.

Sain lahjan sillä ehdolla, että ensin otan harrastuksesta selvää ja suunnittelen akvani kunnolla. Ja siitä syntyi Kaakkois-Aasialainen biotooppi...

Kaloja lisäilin juuri ennen syntymäpäivääni, joten mm. äitini ja nyk. mieheni ostivat listani mukaan asukkeja akvaani.

Sisäsuodattimia, lämmittimiä yms. on tähän taloon tullut aina sieltä täältä - en yhtäkään ole itse ostanut... ja akvaarioita on sentään neljä käytössä. =)
Mikä lie, Luojan lellilapsi oon ollu... [:I] Tekniikkapuolelta vain lamput valaisimiin on omalla rahalla hankittuja.

Ruuatkin tulee yleensä ostettua kalanpoikasilla. Halpaa ja helppoa... :roll:
-etsimällä ja kysymällä voi sekä eksyä että löytää-
sanoo tinka
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Ei ole kylläkään tullut mitään "yllätyksiä" ja toivottavasti ei tulekkaan. Eli en ole saanut mitään ystäviltä/sukulaisilta akvaarioon liittyvää lahjaksi.
Lorditar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lorditar »

Minä sain viime jouluna Fluval4-sisäsuodattimen, joka oli naamioitu englanninlakupaketiksi (sellainen iso kilon paketti) silloiselta avokilta. Oli todella mieluinen yllätys löytää sisältä yököttävien lakujen sijasta jotain hyödyllistä ja mieluisaa! :)
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Ensimmäisen akvaarioaiheisen lahjani sain kuusivuotiaana, ja se oli 80-litrainen akvaario! Ehkä (no takuuvarmana) olin liian nuori akvaariota itse vielä hoitamaan, mutta kyllä se uskomattoman upealta tuntui saada! Ja sain siitä vielä harrastuksen itselleni.

Pienempiä lahjoja ovat siskoni Lontoosta kiikuttamat akvaariokirjat. Siskoni ovat muistaneet minua myös kaloilla. Toiselta sain partamonnin ylioppilaslahjaksi (vähän poikkeaa niistä perinteisistä ruusuista) ja toiselta avainkirjoahvenen muotoisen kortin jossa oli kiinnitettynä sata markkaa. Ohjeena kortissa luki, että sen saa sijoittaa vain avainkirjoahvenpariskuntaan! Sellaisen sitten sillä hankin, typeryyksissäni kalakauppias huomasi "lahjakorttini" ja pyysi pariskunnasta tuon kokonaisen sata markkaa! Aika kova hinta ala-asteikäiselle... Tämä kyseinen avainkirjoahvenpari eli minulla muutaman vuoden, ja kuoltuaan ne haudattiin kunnioittavin juhlamenoin takapihalle.
Viimeksi muokannut Tanja M., 21:23, 27.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ceres
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Minä en saanut tänään mitään akvaarioon liittyvää. Höh. :o Vihjailu ukolle ei siis auttanut...
Tyytyväinen kuitenkin muihin saatuihin paketteihin.

Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Hah. Armas avomieheni yllätti ja tuli ruusun ja keltabarbien kanssa kotiin. Eli vallan mukavan synttärilahjan keksinyt koska ne keltabarbit ovat se ainoa asia mitä olen enää altaaseeni kaivannut: nyt on täysi kymmenen niitä polskimassa kolmesataalitraisessa. :)

Että synttärilahjaksi saadut kalat voivat olla toivottujakin :D
ShyGuy

Viesti Kirjoittaja ShyGuy »

Minä kun en saanut yhtikäs mittään! :cry:
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

olin kaisaniemessä petstopissa töissä tet-jaksolla ja sain sieltä roskakasveja

täti muutti ja antoi mulle 80L altaan ja kalat kasvit ym. taisi olla 8 tiikeribarbia ja 1 siaminpiikkisilmä.

sainmyös mutsilta vanhan altaansa kaloineen ja kasveineen. en enää muista mitä kaikkee siellä oli mutta 180L ja leväbarbeja ja punamelalehtee siellä ainakin oli
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Voi kun saisikin :) Mutta en minä koskaan saa keneltäkään mitään - muuta kuin lämmintä kättä, jos sitäkään...

Joulupukillekin ajattelin lähettää toivomuslistan Aquarium Atlaksesta, mutta se pukkikin kun tutkailee pankkitiliäni ennen lahjojen tuontia - ei siltäkään mitään jouluna saa... Pihi pukki...
Fisu girl
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fisu girl »

Minäkin olen laittanut lahjalistalle akvaarion, mutta tuskin sitä saan. :cry:
2035
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja 2035 »

Joskus akvaarioharrastusta aloitellessa pienenä poikana sain äidiltä ihkauuden 250 l altaan! Ennestään mulla oli n 100 l:nen, joten se oli suuri riemu, kun itsekkin olin niin pieni, että olisi tuntunut hyvältä idealta kylpyammeenakin.. Mulla on vieläkin varastossa toi allas ja ihmettelen miksi se tuntuu nykyään niin pieneltä- syödessä kait nälkä kasvaa.. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”