Akvaarion jalusta

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Menee ehkä vähän OT mutta minkä levysiä harkkoja on altaiden alla käytetty kun niitä on monen levysiä?

Mulla olis tossa yks kilppari akvaario mikä tarvis jalustan kun on tällä hetkellä lattialla. Leveyttä olis 120cm ja syvyyttä 50cm (leca harkot muistaakseni 59cm pitkiä)
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Mymmeli81 kirjoitti:Jääkarhu se on. 8-)
Ihana toi jääkarhu. [;)]
92 litrainen akva ja ihana mies
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Harkkoja löytyy eri levyisiä, on täysin makuasia minkälaisia käyttää.
Meillä on kahden levyisiä kussakin jalustassa, päissä leveämmät ja keskellä kapemmat.
Harkkojen pituudesta ollaan jouduttu joka kerta sahaamaan osa pois, jotta niistä on saatu täsmälleen akvaarion/välilevyn mittaiset.
kingarthur
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kingarthur »

Mulla on 317 litrasella itse 38mm kuusiliimalevystä tehty jalusta.
Eli päällilevy, 4 pystylevyä, pohjalevy ja sokkeli. Taustana on 20mm liimalevyt. Jalusta on jaettu 3 osastoon, joista kahdessa on kiinteät 38mm hyllyt.
Kasauksessa käytetty puutappeja, ruuveja ja messinkipultteja vastakappaleilla.
Ovetkin ovat 38mm paksuja liimalevyjä.
Päällä lakkapetsi.
On taatusti kestävä ja hyvän näkönen.
Painaa vaan kamalasti muuttopuuhissa.
tanttu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tanttu »

Heips, mekin tehtiin puusta jalusta. Päällä on 317 litrainen.
Materiaalina käytetty itse rungossa mäntyistä 2*4 lankkua lappeellaan vaakatasossa ylhäällä ja alhaalla sekä 2*5 lankkua nurkissa. Koottu kulmaraudoilla.
Päällä lattiawilhelmistä 'rungon' kokoinen levy ja vielä altaan alla sen kokoinen tuumainen styroksi. Runko maalattu sävytetyllä huonekalulakalla ja tarkoitus laittaa päädyt valkolakatulla antiikkipaneelilla umpeen.
CapriceClassic
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja CapriceClassic »

Nykyisessä 350:ssa on tiilistä koottu jalusta. Päädyissä tiilien pitkä sivu on päädyn reunan suuntaisesti ja keskellä altaan etu- ja takareunan suuntaisesti tällöin tiilet tulee ikään kuin ristiin ja tukee edestä, takaa ja sivuilta tulevaa mahdollista tönäisyä tai muuta vastaavaa. On myös kuvia jos tuosta ei saanut mitään selvää.
no joo on se? hä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”