Eli, ensiksikin kannattaa pitää huoli ettei ruoki liikaa ja toisekseen lahjoitella niitä kierteissarvikotiloita eteenpäin jos omaan silmään näyttää liialta. Liika on liikaa jos se näyttää itsestä siltä tai jos hiekka velloo jatkuvana merenä

Valvoja: Moderaattorit
Minulle on joskus vuonna miekka ja kivi sanottu että jos kotilon liiskaa akvaariossa niin siitä vapautuu tuhansittain munia ja kotilokanta vaan kasvaa. Onko taas viety tyhmää narussa?Jun kirjoitti:Lopulta kuitenkin päädyin taistelukalapariskuntaan, joille toisinaan liiskaan kotiloherkkuja.
No enpä osaa sanoa tuohon juuta enkä jaata. Mulle on aivan sama, koska niitä kotiloita on kuitenkin jo miljoonia akvaarioissani.Adrianna kirjoitti:Minulle on joskus vuonna miekka ja kivi sanottu että jos kotilon liiskaa akvaariossa niin siitä vapautuu tuhansittain munia ja kotilokanta vaan kasvaa. Onko taas viety tyhmää narussa?Jun kirjoitti:Lopulta kuitenkin päädyin taistelukalapariskuntaan, joille toisinaan liiskaan kotiloherkkuja.
Omenakotilo on noiden yleisin nimitys. Eivät ole yksineuvoisia, tarvitaan siis koiras sekä naaras. Naaraat voivat säilyttää siittiöitä sisällään monta munintakertaa varten vaikka parittelu olisikin tapahtunut vain kerran. Huonommissa oloissa (vaikkapa ylikansoituksessa) kotilo ei muni vaan säästelee lapsosia parempia oloja varten. Siksi mokomat puskevat munaryppään heti kun sen vaan saa kotiin eläinkaupasta kiikutettuaPave #19 kirjoitti: No nyt tänne keskusteluryhmään liityttyäni sain viisaammilta tietää, että nämä appelsiinikotiloiksi tähän asti luulemani kaverit ovatkin kuvien perusteella itseasiassa omenakotiloita! Jahas, vai niin, mitäs käenpoikaa tässä nyt onkaan haudottu...Lajimääritys noiden osalta kertoi, että em. otus olisi yksineuvoinen. Mutta tämä oman 'pesueeni' kantaemo eleli kyllä ihan yksikseen jonkunkin tovin ennen niiden pikkukavereiden hankkimista...?!?
Eli tuo taas puolestaan viittaisi kaksineuvoisuuteen?
Mitäs otuksia siellä altaissani nyt sitten loppujen lopuksi oikein eleleekään? Granaattiomenakoripallokotiloita??