Pikkulimaskaa akvaariossa?
Valvoja: Moderaattorit
Meillä samanlaisen ongelman on aiheuttanut pistia. Viimeiset puoli vuotta olen koittanut nyppiä kaikki löytyvät pois, mutta ne valtaavat alaa aina uudestaan.. ja kun ne kasvaa isoiksi, ei valoa pääse muille kasveille juuri ollenkaan ja siitäkös pinna kiristyy. Pakkohan sen on joskus loppua, kun aina sellaisen nähdessän pois ottaa..
-
- Elite Member
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
- Sukupuoli: Nainen
Ei oo yhtään. Oli pari vuotta sitten.. Pyysin eläinkaupasta noukkimaan sitä kasvien mukaan.. Tyhmä mikä tyhmä. No sitten se lisääntyi ja lisääntyi ja sai haavia koko ajan pois, sitten sain haavittua joka ikisen lehden pois ja jos yksikään lehti näkyi pinnalla se noukittiin pois ja näin taistelu oli voitettu.
Tällä hetkellä kylläkin painin tuon riccian kanssa! -.- Samallainen roskakasvi kuin limaska. Okei ehkä hitusen hyödyllisempi ja nätimpi kuin limaska, mutta vieläkin vaikeampi poistaa akvaariosta!![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Tällä hetkellä kylläkin painin tuon riccian kanssa! -.- Samallainen roskakasvi kuin limaska. Okei ehkä hitusen hyödyllisempi ja nätimpi kuin limaska, mutta vieläkin vaikeampi poistaa akvaariosta!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Phanny
Olen pikkulimaskaa joskus joissain kasvipaketeissa saanut, mutta mistään altaasta sitä ei löydy. Jostakin syystä kaikki muut kasvini viihtyvät, mutta limaska ei. Ihan alkuun tosin taisi viihtyä, mutta kun sain sen ekan altaani kaikin puolin kuntoon, niin sen ekan vuoden jälkeen ei ole limaskaa näkynyt kuin hetkittäin uusien kasvien tullessa.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu.
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
On ollut, ja luulin jo kerran hävittäneeni sen, mutta varmaan kuukauden pysyi jossain pumpun takana ja levisi taas. Nykyään limaskaa ei enää ole, mutta muistutuksena siitä on edelleen kansilasissa kiinni kuivuneita lehtiä, jotka eivät lähde irti pesemällä.
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
Aikanaan oli pikkulimaskaa kunnolla akvaarioissa mutta siihen kyllästyneenä haavin kasvit pois pinnalta ja pesin jätettävät pintakasvit. Vielä jokunen limaskan kasvi tulee välillä näkyville mutta nekin poistan akvaariosta heti kun huomaan eikä enään ongelmaksi asti ole tulleet.
100l kalasoppaa, 4 viljakäärmettä
Kyllä löytyy muttei haitaksi ja itseasiassa yllättävän vähän kun en sitä mitenkään tietoisesti pyri tuhoamaan
Joskus on toki ollut varsinainen riesakin, sellainen 2cm paksuinen valoa läpäisemätön limaskamatto pinnalla
En tiedä miksi se nykyään pysyy aisoissa, muut kasvit (myös pinta) kyllä kukoistavat 

-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Ei ole limaskaa. Silloin, kun perustin ekan altaani tuli yhden suuren vesisaniaisen mukana reilusti limaskaa, mutta kärsivällisesti poistin heti kaikki limaskat altaasta.
Silloin tällöin uusien kasvien mukana yrittää joku limaska salamatkustaa altaaseeni, mutta huuhtelen kasvit aina niin huolellisesti, ettei mitään päädy altaaseen asti.
Silloin tällöin uusien kasvien mukana yrittää joku limaska salamatkustaa altaaseeni, mutta huuhtelen kasvit aina niin huolellisesti, ettei mitään päädy altaaseen asti.
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Elite Member