Kuinka aqua-web menetti kiinostavuudensa.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Raah

Täälläpäin vaivaa laimea jakso akvaarioharrastuksessa. On nyt ollut niin mieli koulussa ja silleen, että on akvaariot jäänyt ihan taka-alalle. Ei huvita. On niitä rapuvaaveja ja kaloja kiva seurailla ja ruokkia, mutta esim. akvaariokaupassa en ole käynyt taas pitkään aikaan, kansilasitkin pitäisi uusia ja kaikkea. Innostavaa.

Suurin ongelma on vedenvaihto. Nyt on kolme viikkoa putkeen tullut jonkinsortin vesivahinko, ja sen takia en jaksaisi ryhtyä vedenvaihtoon. Kivaa, kivempaa, letku lattialla/kaapin takana/kaapin alla/möyhimässä pohjan ravinteet veteen.

Olenko ainoa, jolla akvaario-ostokset kasaantuu aina yhteen ryppääseen? Pitäisi ostaa lamput, ruokaa, lisää ruokaa, vielä lisää ruokaa, kasveja, uusi suodatuslevy yms.

Only my empty wallet is smiling at me in this mean world.
Elämä on rankkaa.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Olen ollut huomaavinani saman ilmiön. Näkeehän sen jo uusien viestien määrässä, niitä tulee taas paljon vähemmän kuin joitakin kuukausia sitten, tai vaikka jotain vuosi sitten. Tietty kesä vaikuttaa akvaarioharrastukseen negatiivisesti, mutta lomat ei kai kellään ole vielä alkaneet...

Itsekään en ole vähään aikaan jaksanut lukea aqua-webiä niin pakkomielteisesti kuin ennen, vaikka harrastus ei ole laantumassa.
Nyttenkin tulin lukemaan uudet viestit koska on vähän koti-ikävä täällä merellä suomen suurimmassa tankkerissa, jossa netti pelaa välillä vähän huonosti ja joitain sivuja ei saa luettua. Aqua-web toimii silti loistavasti :D

Eiköhän se innostus taas nouse syksyllä :)
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Pitäisiköhän AW:tä jotenkin siivota?? On oikeastikin niin, ettei haulla tahdo löytää varsinkaan vasta-alkajana oikeita tietoketjuja suuresta samanlaisten aloitusten seasta! Seurannut olen webbiä ihan jostain 2002 asti, mutta rekisteröityneenä olen tietysti ollut huimasti vähemmän aikaa. Ennenkuin sen netin nyt sattui saamaan opiskelijaboksiin!

Harrastus elelee omaa elämää, tällä hetkellä on kaksi allasta ja pari hoitoallasta. Seuratoimintaan osallistun niin ahkerasti kuin vain pystyn muiden velvollisuuksieni ohessa. Kieltämättä jotkut "konkarit" ovat ikään kuin kyllästyneet. Mutta sehän on heidän päänvaivansa. Onhan niitä toisia foorumeita, mutta itse pidän tätä silti ainoana oikeana, mille nyt viitsin kirjoitella. Asiaa on kuitenkin (hyvän huumorin säestämänä) useimmissa viesteissä. Ja hyvä olisikin, ettei tämä olisi liian vakavaa, että ihmiset eivät ajattelisi liikaa sitä, mitä jo on kysytty, tai ettei viitsi kysyä, kun joku kuitenkin käskee käyttämään hakua. Hooh, mikä selitys!! :roll:
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Itsestäkin kieltämättä välillä tuntuu, että foorumilla ei jauheta kuin sitä vanhaa ja samaa. Erityisesti tuntuu että tuolla kasvit ja sisustus puolella alkaa olemaan ideat vähissä. Kaikkein mielenkiintoisempia ovat nuo sisustus projektit, joista saa paljon ideoita, mutta niitäkään ei ole näkynyt. :frown: Jokainen ahkerasti esittelemään "projektejaan" foorumille, vaikka ne eivät tuntuisikaan kummoisilta. Ne tuovat aina uusia ideoita.
Pitäisi tietenkin itse ottaa lusikka käteen ja tehdä omasta 86 litraisen akvaarion sisustus projektista juttua foorumille. [;)]

Jaa minäkö kasvi, sisustus friikki. 8O :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

lehtis kirjoitti:Erityisesti tuntuu että tuolla kasvit ja sisustus puolella alkaa olemaan ideat vähissä. Kaikkein mielenkiintoisempia ovat nuo sisustus projektit, joista saa paljon ideoita, mutta niitäkään ei ole näkynyt. :frown:
Tarkoitatko sisustusprojekteilla naita joissa johdot roikkuen ja lampomittari etulasissa esitettyja virityksia yritetaan saada johonkin edustavampaan muotoon? Tosiasia on etta jokaiseen taiteellisempaan ehdotukseen tulee toykeasti vastaukseksi etta kysyja haluaakin "luonnollisen nakoisen akvaarion", mitaan kasvilajia ei olla valmiita poistamaan vaikka altaassa olisi kolme oksaa jokaista 25:tta lajia ja lopputulos nayttaa kuukauden paasta samalta kuin lahtotilanteessa. Kylla, esim. itse olen harvinaisen kyllastynyt neuvomaan tallaisia. Eihan kukaan joka oikeasti haluaa sisustetun akvaarion voi koko ajan tehda uusia sisustuksia.
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Itseäni palstalla nykyisin rassaa "kertokaa mulle äkkiä kaikki tästä kalasta"-tyyppiset viestit. Itse ei vaivauduta ottamaan edes perusasioista selvää (jotka selviäisivät hyvin äkkiä esim. aw:ta selaamalla). Kaikki pitäisi tarjota kultavadilla suoraan nokan eteen, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa tiedon etsimiseen minuuttia kauempaa. Rassaa.

Valivali... Ehkä olen tullut vanhaksi 8O
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Tämähän on keskustelupalsta. Saa kysyä ja ihmetellä aivan vapaasti. Jotkut (kuten minä) eivät ole kovin taitavia haun käytössä.

Mielestäni ihan hyvin voi avata uuden keskustelun jos siltä tuntuu.

Onhan täällä varmaan pelkästään jo kypsytyksestäkin 100 keskustelua auki;)
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Teemu Salonen kirjoitti:Tämähän on keskustelupalsta. Saa kysyä ja ihmetellä aivan vapaasti. Jotkut (kuten minä) eivät ole kovin taitavia haun käytössä.

Mielestäni ihan hyvin voi avata uuden keskustelun jos siltä tuntuu.

Onhan täällä varmaan pelkästään jo kypsytyksestäkin 100 keskustelua auki;)
Keskustelupalstahan tämä on, mutta ei se ole kuitenkaan sama asia kuin vastausautomaatti. Se kannattaa muistaa, kun kyselee perusasioita, eikä vastauksia tunnu tulevan. Hakua vaan peliin.

Ja kun tarpeeksi kysellään samoista asioista eri ketjuissa, niin tietomäärä hajaantuu useaan ketjuun ja kukaan ei lopulta löydä haunkaan avulla tietoa, vaan joutuu taas kysymään ja sitten on taas yksi vähän asiaa käsittelevä ketju lisää sekoittamassa hakutuloksia.
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Teemu Salonen kirjoitti:Onhan täällä varmaan pelkästään jo kypsytyksestäkin 100 keskustelua auki;)
Ei riitä alkuunkaan! Mutta jos katsoo nyt vaikka alkeitten kahta ensimmäistä sivua, neljä taitaa löytyä. :)

Uusien keskustelijoiden ilmaantuminen tuo välillä uutta vipinää ikiaiheisiinkin. http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 94#6463794
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Omasta mielestäni tilanne on se, että ylipäätään "vanhemmat" harrastajat eivät saa tarjontaa niin kamalasti. Tunnen olevani yksinäinen susi esimerkiksi noissa synnyttävien harrastamisessa. Toki onhan muutama muukin harrastaja silläkin alueella.

Suosittelen kiinnostumaan etologiasta. :D
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”