Vesikirppuja, hankajalkaisia ja raakkuäyriäisiä [kuvia]

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

jimikkon
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

8O Upeita kuvia.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Juuri pääsin kotilokuviasi kehumasta pari päivää sitten, mutta olisi lähes rikollista, jos nämä toinen toistaan upeammat kuvat jättäisi kehumatta. Aivan MAHTAVIA! :)
* Huvinsa kullakin! *
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kiitosta. :)

Olen itse aivan äärettömän tyytyväinen tuohon lampipolyyppikuvaan, sattui osumaan tarkennus juuri kohdilleen ja otus pysyi paikoillaan tarpeeksi kauan. Bongasin altaastani myös vähän mittarimatomaisesti liikkuvia Stylaria-harvasukamatoja. Täytyy yrittää saada niistäkin kuva, ainut vain, että ovat ihan äärettömän ohuita ja sitten ne sukarivit kyljissä ovat aivan hirmuisen pikkuisia.
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

No ompas nättejä kuvia noista :) . Oletko tuolla samalla kameralla ottanut ne kotisivuillasi olevat sukarapu ym. kuvat?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Suurin osa (varmaan yli 90% kuvista tällä hetkellä) kotisivuillani on otettu Canon Powershot A80 -digipokkarilla.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Sen verran haluaisin vielä kysyä, että kuinka paljon suurentava linssi sinulla on (oli?) tuossa A 80. Omassa finepix S5500:ssa on lisänä +3 close up linssi ja voisin sanoa ettei se noin paljon sillä suurenna.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

+10.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Noniin. :roll: Pitäisi varmaan hommata toinenkin linssi. Kertautuuko linsseissä tuo suurennus? (+3 ja +3=+9)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Kyllä se käsittääkseni jotenkin niin menee, tuo matemaattinen pähkäily ei oikein ole alaani. ;)

Tässä nyt pari huonoa kuvaa harvasukamadosta, yritän ottaa parempia sitten myöhemmin. Toisessa kuvassa on yhdistetty kaksi samasta kohdasta ja samalta etäisyydeltä otettua kuvaa, että sain noin millin pituisen raakkuäyriäisen samaan kuvaan auttamaan koon suhteuttamisessa.

Kuva

Kuva
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minä en ala!
Minulla on harrastelijalle ihan kunnollinen kamera, Canon EOS digijärkkäri, ja putkiakin on jos jonkunlaista, mutta en vain osaa ottaa sillä akvaariokuvia lainkaan [}:)]

Niin, ja todella hienoja kuvia rain- illa, mahtavia kuvia myös kotisivuillasi.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Siitä vain räpsimään lisää kuvia, harjoitus tekee mestarin. Hyvät vehkeet helpottavat asiaa paljon, sitten kun niitä osaa käyttää, niin rupeaa luonnistumaan. :)

Tämä kuva on kuvana huono, väritasapaino oli ihan pepullaan ja ties mitä muuta ja piti räpeltää sen kanssa pitkään, että sen sai edes jonkinmoiseen kuntoon. Tahdoin näyttää tämän roskikseen heittämisen sijaan siksi, että kuvassa on täysikasvuinen hankajalkaisen ja lampipolyypin lisäksi kolme hankajalkaislapsosta ja yksi raakkuäyriäislapsonen. Täysikasvuinen hankajalkainen on noin millin pituinen.

Kuva
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

allablaze kirjoitti:Minä en ala!
Minulla on harrastelijalle ihan kunnollinen kamera, Canon EOS digijärkkäri, ja putkiakin on jos jonkunlaista, mutta en vain osaa ottaa sillä akvaariokuvia lainkaan [}:)]
Epistä! :x :mrgreen: Sulla ei oo enää kamerasta kiinni. Harjoittelu tekee mestarin. Napsi vaan eri säädöillä paljon kuvia, niin kyllä se sieltä putkahtaa. Haluttais kyllä tulla pyörähtämään sulla ja katsoa sitä järkkäriä, mutta kyyti ei taida onnistua. :roll:

rain-: onko tuota kuvaa kenties "hiukan" terävöity? Ajattelin vain noita valkoisia reunoja ötököiden ympärillä.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Ei mitenkään merkittävästi, valkoiset reunat ovat ihan kuvassa itsessään.

Ja pöh, ei se kamera oikeasti mitenkään kamalasti rajoita. Lehtikselläkin on parempi kamera kuin tuo minun A80. 10x optinen zoom kun omassani on 3x, pikselimäärä suurinpiirtein sama. Joten kyllä silläkin saa ihan hyvää jälkeä. Omallani pääsee vähän lähemmäs tarkentamaan (5 cm, kun sinun kamerassasi lähin tarkennusetäisyys on 10 cm).
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Pitäisikö ostaa jotain erikoista linssiä, vai riittääkö kalojen kuvaamiseen ihan tavallinen?
Argh, oikeasti olen ihan käsi valokuvaamaan ja tarvitsisin kyllä kipeästi neuvoja.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Täältä löytyy enemmän keskustelua akvaarioitten, kalojen yms. valokuvaamisesta: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=81345

Tuolta varmaan saa paremmin vinkkejäkin kun ehkä enemmän porukkaa lueskeleekin tuota aihetta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”