Särkänniemen Akvaario nykyisellään

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

tellu73 kirjoitti:Ai niin..ja yksi asia viel jäi kertomatta.Kun siel oli ainakin yhdessä akvassa Peikonlehti,joka siis on huonekasvi ja myrkyllinen.Ja sen juuret ja ilmajuuret oli vedessä.Mitäköhän vaikutusta sillä on pitemmän päälle?Kyllä mä ainakin tyydyn siihen ,että mun Peikonlehti on vain ja ainoastaan kukkaruukussa.Olihan siel joitain muitakin huonekasveja vedessä.Mutta toi oli kyllä kaiken huippu.
Peikonlehteä voi pitää huoletta akvaariossa "juuret vedessä" kasvina.

Täälläkin sen pitämisestä ollaan keskusteltu:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 6ynn%F6%2A
Veikkonen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Minä kävin Särkänniemen akvaariopuolella eilen. Olivat pääosin erittäin hyvännäköistä katseltavaa.

Rauskujen allas oikein mallikas, paljon hienohiekkaista pohjapinta-alaa, samoin Azkhaeracanin mainitsema kirjoahvenallas. Altaassa olis isompi sitruunakoiras ja pinempi, hyvin soma yksilö. Tämä soma oli kyllä taatusti osittain a. labiatus, sillä sen huuliprofiili oli ylhäältä katsoen varsin v-muotinen, eikä u-muotoinen, kuten sitruilla. Tonkijoita rutkasti. Myöskin vilkkaan eläväinen tummaleväpleko. Kiekkolaari oli kyllä aika kauhian näköistä, sameaa silmää ja senselllaista. Panssaripäämonni vakuutti koollaan 0_0. Plekot nättejä. Samoin kookaat haibarbit olivat näyttävänä parvena.

Olisiko heinäkuun helteen ja kenties mahdoliset tuuraajahoitajat vaikuttaneet Azkhaeracanin reissun aikaiseen rapakuntoon? Nyt oli mallikasta, kiitos Särkkä!
Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Minunkin oli tarkoitus särkänniemen akvaariopuolella käväistä kuukausi sitten, kun menimme Tampereen läpi Helsinkiin. No ei sitten kuitenkaan jäänyt aikaa käydä siellä, mutta onneksi pääsin Helsingissä Linnanmäen akvaariopuolella käymään :) Siellä oli aika hyvässä kunnossa kaikinpuolin altaat, mutta oli vähemmän altaita kuin olin kuvitellut :roll:
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Me käytiin siellä lähes vuosi sitten ja mun mielestä silloin ainakin kaikki oli ok, en ainakaan muista mitään sairaita kaloja. Käsittääkseni siellä on monissa altaissa ns. yhteinen suodatus, joten jos johonkin altaaseen tulee pöpö, niin se voi olla sitten kaikissa altaissa, joissa sama vesi kiertää? Eli olisko jostain semmosesta kyse?
-Chyental-
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Chyental kirjoitti:Käsittääkseni siellä on monissa altaissa ns. yhteinen suodatus, joten jos johonkin altaaseen tulee pöpö, niin se voi olla sitten kaikissa altaissa, joissa sama vesi kiertää?
Luulisi, että juurikin tuon kontaminoimisvaaran takia käytettäisiin UV-sterilaattoria siinä keskussuodatusjärjestemässä?
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”