Oulun kalakaupat vaan vähenee
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Tosi ikävää! Kun luin Kalevasta joku aika sitten että liikkeet kärsii tietöistä, ja ajattelin silloin että kuinkahan Senegalin käy. Enpä tiedä missä asioida kun ainoa lähiseudun kehuttu liike on ilmeisesti Raahessa.
Tosin armeijan takia akvaarioharrastus jää aikanaan tauolle, mutta se tapahtuu aikaisintaan vuoden päästä.
Oulun keskustan parkkipaikat vähenevät tosiaan jatkuvasti, joten kaikilla lähes liikkeillä on siellä kohta tukalaa. Minä tosin olen vielä bussimatkustaja.
Tosin armeijan takia akvaarioharrastus jää aikanaan tauolle, mutta se tapahtuu aikaisintaan vuoden päästä.
Oulun keskustan parkkipaikat vähenevät tosiaan jatkuvasti, joten kaikilla lähes liikkeillä on siellä kohta tukalaa. Minä tosin olen vielä bussimatkustaja.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
Minä pidän Zeppelinin Taitotassua ja Oulunsalon Lilzoota melko asiallisina putiikkeina, niissä olen tähän saakka asioinut (Senegalin lisäksi). Kannattaa katsastaa ne, ellei sitten nimenomaan halua käydä HaukunPaikassa Raahessa.lare88 kirjoitti:Enpä tiedä missä asioida kun ainoa lähiseudun kehuttu liike on ilmeisesti Raahessa.
Kieltämättä Oulussa olisi (kaupungin alueella) kovasti tarvetta hyvälle akvaarioputiikille. Kukas perustais sellaisen? Minä voin tulla sinne töihin.

Mie voin tulla kans töihin.
Heh, mutta joo en mie ainakaan oo viel pääsy tuossa Taitotassussa käymään. Oon tässä miettiny et millonkas kävis, mut ei mulla oo mitään hajuu missä zeppeliini on.
Vastikään nääs muuttanu Ouluun.
No pitää lähtee huristeleen ja katteleen joku päivä, toivottavasti en eksy!

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No pitää lähtee huristeleen ja katteleen joku päivä, toivottavasti en eksy!

Zoo
No kun lähet motaria etelään päin Oulusta niin et voi olla huomaamatta Zeppeliiniä, on nimittäin sen verran iso laitos siinä moottoritien vieressä.
Ja se Taitotassu löytyy sieltä Kotipizzan lähettyviltä, kannattaa tosiaan käydä tsekkaamassa. Ja samalla suunnallahan se Oulunsalon Lilzookin on, sinne osaaminen onkin sitten vähän kinkkisempi juttu, mutta kartan avulla kyllä osaa perille.

"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
- Muumit
Zeppelin on Kempeleessä, joka taas on Oulun eteläpuolinen naapurikunta. Autolla ajellaan moottoritietä etelään, kunnes tulee liittymä Kempele/Kauppakeskus - siitä ylös moottoritieltä, risteyksestä vasemmalle ja Zeppelin on heti siinä oikealla puolella. Kyllä sinne taitaa päästä bussillakin ja miksei polkupyörälläkin voi ajella, jos into riittää. Matkaa taitaa tulla Oulusta jotain 9-12 km suuntaansa, reitistä riippuen.ultimate kirjoitti: mie ainakaan oo viel pääsy tuossa Taitotassussa käymään. Oon tässä miettiny et millonkas kävis, mut ei mulla oo mitään hajuu missä zeppeliini on.Vastikään nääs muuttanu Ouluun.
![]()
Zeppelinissä on kyllä ollut remontit jo aikaa sitten. Melkein kaikki liikkeet on vaihtaneet paikkaa. Taitotassu on nykyjään etupuolella kauppakeskusta ja pääasiallinen sisäänkäynti on pihalta. Ei ole enään siellä nurkassa piilossa, vaan senkin tilan on vallannut prisma. On siellä nyt isommat ja valoisammat tilat.lare88 kirjoitti:Kerran olen Taitotassussa käynyt, ja ihan mukavalta näytti, tosin oli aika pieni.
Sai sitä tosin sieltä etsiä, sen verran piiloon oli liike laitettu.
Altaita taitaa kuitenkin olla samanverran kuin ennenkin, mutta nythän heillä olisi hyvä sauma laajentaa, äkkiä joku vinkkaamaan
Mutta vaikka altaita ei hirmusti ole, löytyy sieltä joskus jotain vähän erikoisempaakin leipäkalan seasta, ja muutenkin ihan mukava paikka ja palvelu on kyllä varmaan parasta mitä olen missään saanut.
- Muumit
- Muumit
Tosi ikävä, että Senegal lopetti! Paras alan liike Oulussa ja niin asiantuntevat ihmiset siellä.
Nyt on sitten meillä Oulun seudulla asuvilla ihmettelyn paikka, että mitä tilalle. Noista muista kaupoista ollaan monta eri mieltä, mutta ehkä tuo Lillzoo on sitten yksi vaihtoehto, kun Raaheenkin on vähän liian pitkä matka. Muissa kaupoissa on laadun ja palvelun suhteen vielä paljon parantamista. Ollaan totuttu saamaan hyvää laatua ja hyvää palvelua, joka nyt Senegalin myötä poistuu. Nyt olisi näytön paikka jäljelle jäävillä yrityksillä.
Nyt on sitten meillä Oulun seudulla asuvilla ihmettelyn paikka, että mitä tilalle. Noista muista kaupoista ollaan monta eri mieltä, mutta ehkä tuo Lillzoo on sitten yksi vaihtoehto, kun Raaheenkin on vähän liian pitkä matka. Muissa kaupoissa on laadun ja palvelun suhteen vielä paljon parantamista. Ollaan totuttu saamaan hyvää laatua ja hyvää palvelua, joka nyt Senegalin myötä poistuu. Nyt olisi näytön paikka jäljelle jäävillä yrityksillä.
Varasin tuossa muutama viikko sitten Haukunpaikasta itselleni pikkumonnisia ja tänään niitä olisi tullut sain viestin kännykkääni. Mutta, mutta en pääsisi niitä hakemaan kun vasta perjantaina vuorotyöni takia, varauksia ei otettu vastaan enään vaan kannattaa soittaa ennenkuin lähtee hakemaan. Voipi olla että haen kalani muualta.
Käväisin tänään Paljetien Akvaariosopissa. Ne isot kalat siinä "lammikossa" näytti olevan pari haimonnia ja joku iso (about 30cm) pleko. Ne Petmanian altaat oli roudattu sinne ja näytti että ne aikois laittaa nekin myyntialtaiksi nykyisten lisäksi. Vielä kun parantaisivat liikkeen tasoa niin...
En viitsinyt kysellä altaiden kohtalosta enempää kun myyjätär oli niin kiireinen juoruamaan puhelimessa jonkun tuttunsa kanssa. Että näin.

- Muumit
- Muumit
Joo miekin sillon tosiaan kävin sielä ja kysäisin mitäs ne on. Tänne kirjotin toiseen ketjuun kans et siellä oli 2 haimonnia (toisella oli haava kyljessä, siinä oli valkoista ja näytti kuin olisi ollut jotenkin "homeessa") ja myyjätär oli kuulemma itse vasta tullut sinne töihin, ettei edes tiennyt että siellä on joku plekokin.
No hän kävi kysymässä joltain, niin kuulemma täpläimmumonni, joka nykyään taidetaan tuntea nimellä täpläpleko.
Ja silloin tosiaan kun kävin niin löytyi kuolleita kaloja ja niitä altaita oli paljon. Siinähän oli lappu, että ne myyvät käytettyjä altaita 50e. Mukaan tuli vissiin suodatin ja valaisin. Sen pesässä luki pitkä litania mitä itse pitää ostaa.
Mutta no, jos me akvaristit lopetamme siellä käymisen tai annamme erittäin huonoa palautetta, niin auttaiskohan se mitään? Parantaisko ne sen jälkeen mitään siellä?
Nii ja olettako nähneet millaisessa pusseissa kalat tulevat liikkeeseen. Nehän non ihan pikkuruisia ja hyvä että kala mahtuu siellä pyörähtämään. No tilaahan ne säästää, mutta eikös kaloilla pitäis kuitenki kiljetuksessakin olla tarpeeksi tilaa?

No hän kävi kysymässä joltain, niin kuulemma täpläimmumonni, joka nykyään taidetaan tuntea nimellä täpläpleko.
Ja silloin tosiaan kun kävin niin löytyi kuolleita kaloja ja niitä altaita oli paljon. Siinähän oli lappu, että ne myyvät käytettyjä altaita 50e. Mukaan tuli vissiin suodatin ja valaisin. Sen pesässä luki pitkä litania mitä itse pitää ostaa.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mutta no, jos me akvaristit lopetamme siellä käymisen tai annamme erittäin huonoa palautetta, niin auttaiskohan se mitään? Parantaisko ne sen jälkeen mitään siellä?
Nii ja olettako nähneet millaisessa pusseissa kalat tulevat liikkeeseen. Nehän non ihan pikkuruisia ja hyvä että kala mahtuu siellä pyörähtämään. No tilaahan ne säästää, mutta eikös kaloilla pitäis kuitenki kiljetuksessakin olla tarpeeksi tilaa?

Zoo
Juu, itsekkin olen käynyt siellä akvaarioshopissa pari kertaa, siellä siis on kauhiasti kuolleita kaloja ja akvaariot ovat tosi huonossa kunnossa.
Kävi sääliksi sitä iso kalaa siinä altaassa kun sillä on semmonen haava selässä..
Siis kalat kannattaa ostaa zeppeliinistä, oulun salosta ja jos on mahdollista niin ihan eri paikkakunnalta.. ongelmani on vaan liikkuminen.
Moneenkohan ne zeppeliinin ja oulunsalon liikkeet on auki arkisin? Ja missä kohdassa oulunsaloa on se liike?
Aloitin vasta pari kuukautta sitten akvaarionpidon ja olen asunut vasta vähän päälle vuoden oulussa niin keskusta alue alkaa olla aika tuttu, mutta nuo sivualueet ovat hieman tuntemattomia vielä.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kävi sääliksi sitä iso kalaa siinä altaassa kun sillä on semmonen haava selässä..

Siis kalat kannattaa ostaa zeppeliinistä, oulun salosta ja jos on mahdollista niin ihan eri paikkakunnalta.. ongelmani on vaan liikkuminen.

Aloitin vasta pari kuukautta sitten akvaarionpidon ja olen asunut vasta vähän päälle vuoden oulussa niin keskusta alue alkaa olla aika tuttu, mutta nuo sivualueet ovat hieman tuntemattomia vielä.

Miekin olen muuttanu tänne ihan kesän alusta, sitä ennen kyl käyny paljonki, mut paikat ei nii tuttuja ole, paitsi tuo keskusta kans.
Tänää ite ajattelin että jos emäntä käyttäis minnuu siellä zeppeliinissä, että pääsis katsastaan ton paikan. En ole koskaan ennen käyny.
Onko sulla mielessä jotain kalaa mitä sieltä ettisit? Jos se emäntä voi käyttää nii katon missä kunnossa altaat on ja voin katella onko siellä semmosia kaloja mitä te haluutte. Nii ja tietysti katon myös et missä kunnossa kalat ovat.

Onko sulla mielessä jotain kalaa mitä sieltä ettisit? Jos se emäntä voi käyttää nii katon missä kunnossa altaat on ja voin katella onko siellä semmosia kaloja mitä te haluutte. Nii ja tietysti katon myös et missä kunnossa kalat ovat.
Zoo
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Samanlaisissa pusseissa ne tulevat ihan joka ainokaiseen akvaarioliikkeeseen...ultimate kirjoitti:Nii ja olettako nähneet millaisessa pusseissa kalat tulevat liikkeeseen. Nehän non ihan pikkuruisia ja hyvä että kala mahtuu siellä pyörähtämään. No tilaahan ne säästää, mutta eikös kaloilla pitäis kuitenki kiljetuksessakin olla tarpeeksi tilaa?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Oulunsalon lilzoohon löytää kun ajaa O-salon keskustaan ja kääntyy lentokentäntieltä oikealle missä lukee Koura. Sitten heti vasemmalle (siinä risteyksessäkin on muistaakseni jo pieni kyltti) ja ajaa Pappilantietä kunnes kääntyy oikealle Maustetie. Siinä kohti on valopylväässä kyltti. Liike on auki viikolla 14-18 ja lauantaina 10-14Meppuru kirjoitti:Moneenkohan ne zeppeliinin ja oulunsalon liikkeet on auki arkisin? Ja missä kohdassa oulunsaloa on se liike?
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
Pappilantiellä oli ainakin vielä reilu viikko takaperin tietyöt, Lilzoohon päästäkseen joutui vähän kiertämään, eikä kiertoreitillä ei ollut viittoja Lilzoohon. Mutta kyllä sinne varmasti löytää perille, se kiertoreitti kun ei ollut pitkä.pasihe kirjoitti:Oulunsalon lilzoohon löytää kun ajaa O-salon keskustaan ja kääntyy lentokentäntieltä oikealle missä lukee Koura. Sitten heti vasemmalle (siinä risteyksessäkin on muistaakseni jo pieni kyltti) ja ajaa Pappilantietä kunnes kääntyy oikealle Maustetie. Siinä kohti on valopylväässä kyltti. Liike on auki viikolla 14-18 ja lauantaina 10-14Meppuru kirjoitti:Moneenkohan ne zeppeliinin ja oulunsalon liikkeet on auki arkisin? Ja missä kohdassa oulunsaloa on se liike?
Ikävää oli kuulla että senegal lopettaa
Kannattaapi käyä siellä taitotassussa, siellä minäkin olen nykyisin käynyt, kun työ siinä lähellä. Siellä akvat on hyvin hoidetun näkösiä ja kalat virkkuja.
Kävin viimeksi eilen ja siellä oli aika vähän kaloja ja kasveja, mut myyjätär sanoi että tulossa on ens keskiviikkona

Kannattaapi käyä siellä taitotassussa, siellä minäkin olen nykyisin käynyt, kun työ siinä lähellä. Siellä akvat on hyvin hoidetun näkösiä ja kalat virkkuja.
Kävin viimeksi eilen ja siellä oli aika vähän kaloja ja kasveja, mut myyjätär sanoi että tulossa on ens keskiviikkona

Onko Senegal jo kokonaan kiinni vai vieläkö auki?
Hitsi ja juuri kun pitäis ostaa kaloja ja kasveja...
Jos ois jotain krääsää kerenny käydä ostamassa töiden jälkeen.
Ja tuo zeppeliinin liike oli kyllä ihan uusi tuttavuus...
Samoin onko keskustan Lilzoo muuttanut kokonaan pois?
Haaparantaan olis tarkotus lähteä ostelemaan jotain, kun kuulostaa olevan halpaa siellä...
Hitsi ja juuri kun pitäis ostaa kaloja ja kasveja...
Jos ois jotain krääsää kerenny käydä ostamassa töiden jälkeen.
Ja tuo zeppeliinin liike oli kyllä ihan uusi tuttavuus...
Samoin onko keskustan Lilzoo muuttanut kokonaan pois?
Haaparantaan olis tarkotus lähteä ostelemaan jotain, kun kuulostaa olevan halpaa siellä...
-
- Advanced Member
Perjantaina sattumoisin kävin Senegalissa ja rouva sano että lopettaa, meinas itku tulla. Mutta pitää varmaan käydä Oulunsalon Lilzoo katastaan kun näyttää nyt toi uusi allas tyhjältä. Taitotassu kyllä olisi tuossa lähellä nykyään, mutta viime keväältä huonoja kokemuksia. Ouluun ei olekaan enää muuta asiaa kuin käydä töissä, ajattelin muuton jälkeen että töitten lisäksi siellä ei ole muuta kuin Senegali, nyt ei sitäkään, sieltä sai akvaario ja undulaatti asiat hoidetuksi kerralla.