Pusukala

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

loistobarbi kirjoitti:Kyllä ajatuksella yritettiin lukea, mutta tietämätön kun olen, niin tulee kyseltyä tyhmiä, sori vaan.
Mutta jos siis pusukala ei akvaario-olosuhteissa kasva 40 senttiseksi, miten se tähän liittyy? :roll:
En pahalla tarkoittanut, sitä vaan meinasin että maisun tekstissä oli paljon tietoa tarjolla mutta ei siinä helpoimmassa muodossaan :D. Kyseessä oli ajatus siitä mihin mittaan kala kasvaa hyvällä hoidolla. Maisu vaan valotti sitäkin puolta että mitä tapahtuu jos se pusu olisi sillä hyvällä hoidolla ihan pienestä kalasta asti. Pointti taisi kuitenki olla se että pusu on pirun iso kala. Ei muuta, jatkakaa.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kertokaapas onko joku nähnyt yli 20cm pituisen pusukalan.
Ilmoittautukaa ja lähettäkää mulle kuvia !!

Olen itse käynyt yli 100:ssa akvaarioliikkeessä ja noin 20:ssä yleisöakvaariossa ympäri maailman enkä ole nähnyt niitä suuria missään.
(Muistaakseni....)

Sattuikin muuten tää ketjus just kun laitoin omiani myyntiin.

Mun isoin jötkäle on noin 15cm ja se on kasvanut noin 2-3 kertaiseksi verrattuna kavereihinsa.
Akvaarion on noin 500 litrainen ja liian täynnä kaloja.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Sitä et voikaan tietää,minkä ikäisiä kyseiset kalat ovat olleet. Kyllä meillä pusukala oli lähemmäs 15 cm vaikka oli ihan liian pienessä akvassa(128l.). Käsittääkseni on kasvanut huimasti 450 litraseen päästyään. Näin siis kerrottu, todistaa en voi kun en ole kalaa nähnyt lahjottamisen jälkeen.
*laa la laa*
jaarli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jaarli »

paul kirjoitti:Minulla oli pusukala ja ongelmia tuli sinirihmojen kanssa. Eli pusukala alkoi sinirihmoja hätyyttää jolloin se sai lähteä.
250L altaani pusukala on alkanut hyökkäilemään kaikkia muita vähänkin isompia kaloja vastaan, mutta ainoastaan ruokailun aikana.

Kun akvaarioon pudottaa ruokaa, altaan ainoas pusukala riehaantuu ja säntäilee kaikkien perässä. Jopa sitä suurempi lehtikalakin saa paeta.

Pusukala aloittaa tuon käytökseni vain kun ruokaa on altaassa. Tämän touhun aloittanut ihan viime aikoina, pari kuukautta meni oikein sopuisasti.
_tetra_
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja _tetra_ »

Luin jostain että jalostetut muodot eivät kasva 15 cm pitemmäksi..mutta normaalisti sitten sinne 25 cm paikkeille. :roll:
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Samaa sanotaan kultakaloistakin. :roll:

Pusukalasta ei kuitenkaan ole jalostettu muita muunnoksia kuin vaaleanpunainen väritys, enkä oikein usko, että pelkkä väri muuttaa aikuiskokoa.
remy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja remy »

7330 kirjoitti:
Pusukalasta ei kuitenkaan ole jalostettu muita muunnoksia kuin vaaleanpunainen väritys, enkä oikein usko, että pelkkä väri muuttaa aikuiskokoa.
:roll: No ei väri muutakaan, vaan se kun jonkun mutaation kautta ilmestynyt ominaisuus vakiinnutetaan, siinä kun yleensä joudutaan käyttämään sukusiitosta. Sukusiitoshan tunnetusti pienentää kokoa.
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Meillä on yksi pusukala 540litrasessa (muut kalat; helmirihmakaloja, kuusiraitabarbeja, piikkisilmiä, leväbarbeja ja tiikerinuoliaisia) mutta mahtuisiko toinen (tai 2lisää) kun haluaisin luonnonmuotoisia, ovat niin nättejä.
540l, 180l ja Minttu-koira <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”