Homma käynnissä :)

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

jube
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jube »

WaterBoy78 kirjoitti:Moi,
onko ihan ok laittaa kaloja sinne jo? 8O
Hyvin ovat ainakin pärjänneet, paitsi se pikkuruinen :( , jonka mantis söi tiistaina :cry: , se myös oli pätkinyt yhden paksun madon moneen osaan, siinä oli sitten kiva keräillä kaikki palaset pois ettei mätääntyisi. Mä kävin kaikki kivet läpi ja tökin mahdollisia pesäkoloja tikulla, lopulta otin sen kiven pois, jonka alla pikkuisen ruho oli ja tein nanon 11litraiseen kupoliakvaan, suodattimeksi resunin suodattimen pumppu. Kelasin, että nyt sen mantiksen temput oli loppu, mutta illalla se nakuttelu taas alko ja vieläpä pääaltaassa 8O , tuli vähän huonot fiilarit. Sitten tein puolen litran pullosta rapuansan siten, että pullon suu osa leikattiin irti ja käännettiin toisin päin, sitten tein pienen reijän johon kiinnitin siiman jolla vetäisin pullon ylös, syöttinä toimi katkarapu. Testasin sitä eilen mutta ei tärpännyt :| , onneksi mä tykkään kalastuksesta ja olen ongella myös ensi yön.
Pepsi Max, mustaa kultaa
Pikkupiipero
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Voi mantis raukkaa... Itse pidän niistä niin kovasti.. :mrgreen:
Jopa haaveilen hankkivani joulun jälkeen sellaisen asumaan suunnittelemaani nanoon.
(Outo minä 8O )
jube
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jube »

Ei ole mantista näkynyt, kuulunut on, mutta ei sen kummempaa. Pääaltaasta on ainakin kuulunut nakuttelua ja eilen olin kuulevinani kaksi naksausta myös kupolinanosta 8O , ei helkkari jos niitä on ollut kaksi niin silloin hyvin suurella todennäköisyydellä mun pari milliä pitkät katkaravut onkin mantiksen poikasia. Onko mantiksella luontaista vihollista, eikös niistä pienemmistä katkiksisa ainakin pääsis eroon pinsettikalan avulla ja kuinkakohan isoja örkkejä se pystyy syömään. Onko esimerkiksi tulevaisuudessa hankkimillani tuliravuilla vaaraa.
Pepsi Max, mustaa kultaa
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

jube kirjoitti: , ei helkkari jos niitä on ollut kaksi niin silloin hyvin suurella todennäköisyydellä mun pari milliä pitkät katkaravut onkin mantiksen poikasia.
Minullakin on ollut noita pieniä "mantiksia" - eikä ajan saatossa ole tullut mantisryntäystä, joten en ottaisi kauheita paineita :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”