Paljonko maksaisitte tästä akvaariosta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Avokkini osti ensimmäisen oman akvaarion hintaan 20 euroa. Litroja on 250, suodatin on Eheimin 2252 powerline lisäksi tuli yksiputkinen loisteputkivalaisin. Akva on muistaakseni Akvastabil. Melko hyvä hinta, kun ottaa huomioon, että tuotteet olivat noin 3-4vuotta vanhoja. :mrgreen:

Meille on akvaariot muutenkin tulleet edullisesti. Oma 200 litrainen tuli toimivalla suodattimella, valaisimella, vanhalla kaapistolla ja muulla sälällä 80 eurolla. 150 litrainen tuli 30 eurolla, jossa oli mukana valaisin, ulkosuodatin (osia puuttuu) ja ruokinta-automaatti Rondo. Sit 40 litrainen maksoikin valaisimineen, suodattimineen ja lämmittimineen 50 eskoo. Silikooneja ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kahteen keskimmäisen kokoiseen akvaan.

En siis itsekään lähtisi maksamaan tuosta otsikon akvasta kuin maksimissaan 300 euroa. Tiiän, että en itsekään saa omistani paljoa mitään, kun myyn ne. Voitaisiin varmaan sanoa, että nyt on ostajan markkinat... tai ainakin tietyn kokoisten akvojen kanssa.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

toxic69 kirjoitti:Onhan se sitten ollut suht arvokas. Siihen on nykyisen myyjän pitänyt tietenkin ostaa suodattimet ym. kaikki tarvikkeet. Mutta siltikin mielestäni 1500e on aivan liikaa! Reilusti alle tuhannen pitäis lähteä, tai ainakin minun mielestäni sellainen olisi vähän realistisempi hintapyyntö..
Tuo 1500 euroa on tosi suolanen hinta kun ilmoituksessa ei edes puhuta suodattimista. Eli myyjä on ostanut sen jostain todella kalliilla ja nyt myy huuto.netissa sitä vähän halvemmalla.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Kyllä myyjä mainitsee ilmoituksessa "putsarin" vai miten se nyt meni. En jaksa enää avata tuota linkkiä [;)]

Tai itse ainakin sain sellaisen käsityksen, että kaikki tulee akvan mukaan. Nuo epätietoiset akvaristit vaan on niin hyviä, että nimittävät suodattimia "puhdistusyksiköksi" ja jos kyselee merkkiä ja mallia tarkemmin, niin eivät osaa sanoa mitään. Ellei purkissa isolla lue EHEIM tms.

No, itse sain tuon nykyisen 60-litraisen kaikkine tarvikkeineen ja kaloineen 20 eurolla. Kaikki kalat vaan piti antaa pois ja tutustua silikonin vaihtoon. Nyt olen hommaamassa 54-litraista karanteeniksi ja senkin saan kaloineen kaikkineen 10 eurolla :P Kohta voitte lukea täältä Lahjoitetaan-palstalta kun annan nekin kalat pois. Kyselin myyjältä, että mitähän kaloja siinä akvassa mahdollisesti on, mutta eipä ole osannut vielä vastata. Nää on niin kivoja nää osaavat akvaristit..
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan hullu se on joka maksaa! Taisin joskus kuulla... :mrgreen:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Pitää näin heti alkuunsa korjata muutama "mutu" tieto tuosta MP Karat 200 (720 litraisesta) myyntialtaan kirjoitteluista.

Ensinnäkin tarkistin tänään jälleenmyyjältä kyseisen altaan perusversion hinnan johon kuuluu allas, jalusta, valaisinkansi näille hintaa kertyi 1450 euroa.

Tuon Huuto.netin myynnissä olevan altaan tarkkaa kokoonpanoahan ei ollut kerrottu. Eli minusta tärkeimmät tiedot puuttuivat tekniikan osalta. Mutta esim. Saksastakaan ei saa tekniikan kanssa kysestä allasta alle 1999,90 euron + rahtikulut mukaan lukien. Puhumattakaan Suomesta.

Kuitenkin minusta Huuto.netin lähtöhinta on aivan liian raju! Lähtisin huutamaan 1000 eurosta ylöspäin. Lisäksi myytävään tuotteeseen tulisi merkitä tarkat tiedot tekniikan ja kalaston osalta. Ihan pelkän altaan kuvan näkemisen perusteella en lähtisi korottamaan sentilläkään hintaa ellen tiedä missä kunnossa allas on ja mitä siihen tulisi mukaan. Muutenkaan en koskaan osta käytettyä missään muodossa.
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Thomas29Hki kirjoitti: Muutenkaan en koskaan osta käytettyä missään muodossa.
Tasan ei käy onnen lahjat joillakin sitä on varaa valita. Mä olen aina joutunut hankkimaan käytettyä ja toisten korkkaamaa. Yksi exä kaukana menneisyydessä oli ehta ja ajamaton mutta nykyään pitää tyytyä käytettyyn. Voi kamalaa, olisipa taas nuori ja kaunis.
Mutta ei,pitää tunnustaa tosiasiat. Vuodet on kulunut ja asiat muuttuneet. Sitä on enää vain nuori. [;)]
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

joppe kirjoitti: (...) Mä olen aina joutunut hankkimaan käytettyä ja toisten korkkaamaa. Yksi exä kaukana menneisyydessä oli ehta ja ajamaton mutta nykyään pitää tyytyä käytettyyn. Voi kamalaa, olisipa taas nuori ja kaunis.
Mutta ei,pitää tunnustaa tosiasiat. Vuodet on kulunut ja asiat muuttuneet. Sitä on enää vain nuori. [;)]
*reps*
Tää oli päivän paras tähän mennessä! :mrgreen:

p.s. älkäähän olko niin kovia niitä sunnuntaiakvaristeja kohtaan. Onhan se ihan ymmärrettävää, ettei tiedetä kalan merkkiä ja mallia, vedessähän ne kaikki kuitenkin elää, niin miksi vaivautua? ja kasvejahan ne levätkin on sanoi mummu aikanaan... Ja se putsari. Ihan selvää, että se nyt on veden puhdistaja (ei suodattaja - mitä sekin meinaa?!) koska sitten kun on se puhdistin, niin ei tarvitse vaihtaa vettä, kun se puhdistuu itsestään.
Aivan täysin ymmärrettävää käytöstä... ainakin alle kouluikäiseltä, joka ei ole koskaan hoitanut akvaariota...
:twisted: :D *wasn't me!*
I'm #1 so why try harder?
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Hahaa, just näinhän ne asiat on. :D
No, eipä siinä.

Ja aiempaan kommentoin, että mullapa on kaks eksää ollu ihan tuoreita, mwhahaa :twisted: Nyt tän nykysen jouduin hyväksymään täysin käytettynä ja kolhuisena. Olen kuitenkin onnistunut aika hyvin paikkaamaan naarmut ym. ja muokkaamaan siitä mieleni mukaisen. (En kyllä itsekään ole varma puhutaanko nyt ex-akvaarioista vai ex-poikaystävistä...)
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Semiramis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Semiramis »

no mulla ois 189litranen tyhjänä ja naapuri sitä oli kysellyt. allas,josta suosittelen silikonit vaihtamaan, vaalea koivun (?) värinen lipasto alla sekä hiekat ja Fluval 204 suodatin,joka ostettu syksyllä 06.
ja lamppu toki.
mitä tosta sitten pyytäis?
suunnittelin jo tosin sen viemistä paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen muuhun käyttöön, gerbiileille ja muille, että voishan sen antaa ihan pilkkahinnallakin. :roll:
toi suodatin tuli mun uuden altaan mukana, että enpä sitä osaa edes käyttää...
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

Semiramis kirjoitti:no mulla ois 189litranen tyhjänä ja naapuri sitä oli kysellyt. allas,josta suosittelen silikonit vaihtamaan, vaalea koivun (?) värinen lipasto alla sekä hiekat ja Fluval 204 suodatin,joka ostettu syksyllä 06.
ja lamppu toki.
suunnittelin jo tosin sen viemistä paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen muuhun käyttöön, gerbiileille ja muille, että voishan sen antaa ihan pilkkahinnallakin. :roll:
Olisko 189€ soppeli pyynti jos vielä kaivat lämppärin jostain kaupan päälle... tai noh, riippuu tietenkin onko se lipasto Artekin vai Appiukon mallistoa? :D
-=Rami=-
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

rsy kirjoitti:
Semiramis kirjoitti:no mulla ois 189litranen tyhjänä ja naapuri sitä oli kysellyt. allas,josta suosittelen silikonit vaihtamaan, vaalea koivun (?) värinen lipasto alla sekä hiekat ja Fluval 204 suodatin,joka ostettu syksyllä 06.
ja lamppu toki.
Olisko 189€ soppeli pyynti jos vielä kaivat lämppärin jostain kaupan päälle... tai noh, riippuu tietenkin onko se lipasto Artekin vai Appiukon mallistoa? :D
Riippuu vähän onko allas kuinka naarmuinen, millainen valaistus tulee mukaan? [;)]
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Semiramis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Semiramis »

tais olla lipasto joku Askon malliston, siis ei mikään ihan pilipali, on vaan avoimet hyllyt, valitettavasti, mutta siisti siis kuitenkin.
jaa, valo? no valo on valo 8-) en mä nyt näin siitä mitään osaa sanoa kun ei oo täällä mun luona. kaks loisteputkea siinä on :roll:

meinasin 80euroo pyytää, vuonna -95 maksoin siitä kaloineen ja kaikkineen 2000mk. tai siis porukat makso :mrgreen: ja toi lipasto tuli siis mukana.

tarkotushan on siis päästä siitä eroon, itselleni en kahta allasta tartte, vaikka kyllähän tänne mahtuis....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”