Reseptit kiljupulloon?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Nightfish
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Mulla on tällainen ohje jota olen käyttänyt kerran (Nutrafin levittimen sain kk sitten). Tämä sopii siis Nutrafinin pulloon.

- Sokeria laitetaan alempien pystyviivojen tasalle
- Lisää vajaa rkl liivatejauhetta, sekoita
- Lisää kädenlämpöistä vettä ylemmän pystyviivan tasalle (itse laitoin 42º,arvelin että kuivahiiva vaatii sen ja alkoi kuplia jo samana iltana)
- Lisää 1/3 tl kuivahiivaa ja sekoita veden joukkoon

Eli nopeasti rupesi käymään mutta kupli aika reilusti (kupla n. kolmas sekunti) silloin alussa, onko siitä haittaa pH:n kannalta? Pitäisikö sittenkin käyttää tuota hiukan viileämpää vettä? :roll:
Tosiaan tämä on tuottanut kuplia nyt 4 viikkoa (kupla n. 7-8 sek välein) ja tänään vasta alkaa tulla niin pieniä ja harvoin että ajattelin laittaa uudet kiljut käymään.
Letkun laitoin heti kiinni pulloon, en ole odottanut mitään hyytymistä, olisiko pitänyt? Jossain olen nähnyt sellaisen ohjeen jossa keitetään litku kattilassa, annetaan hyytyä yön yli jne, mun ohje siis poikkeaa siitä. Onko jollain kokemusta kumpi on parempi tapa?

Kerran "litkua/hyytelöä" pääsi tulemaan jostain syystä akvaarioon :roll: Puhdistin letkun ja sen jälkeen ei ole tullut. Pullo on n. 60 cm korkeammalla kuin itse akvaario.
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”