Ehkä "Elävä akvaario" -kirjassa mainitaanki nuolisten herkkyydestä, mutta mulla onkin "Akvaario-opas" jonka taulukossa nuolimonnit ovat ryhmässä 1 eli "helpoimmat" kalat.
Biologina ihmettelen tätä lajien "klumppaamista" yhteen. Nuolimonnejakin on sentään vaikka miten monta lajia, pakosti luulisi myös elinolosuhteiden olevan aikalailla toisistaan poikkeavia. Vaikka löytyyhän toki lajikohtaisiakin suosituksia englanninkielisiltä sivuilta. En sitten tiedä miten päteviä ne aina ovat. Ehkä kannattaisi pitäytyä akvaarionpidossa yleisimpiin lajeihin jotka lisääntyvät akvaariossa niin ei tulisi niin helposti ikäviä yllätyksiä... (En muista lisääntyvätkö nuolimonnit helposti, ainakin nämä omani ovat luonnosta pyydettyjä) (Olen nyt jälkikäteen päättänyt että meille ei tule enää ikinä mitään luonnostapyydettyä)
Meillä on muuten ulkosuodatin.
Nuolimonnit kuolevat. Apua!
Valvoja: Moderaattorit
Mukavaa, että näyttää jo paremmalta. Veikkaan, että nyt nuo kuolemat ovat lopussa, kunhan vain muistat vaihdella vettä tarpeeksi usein. Kannattaa edelleen kiinnittää huomiota veden hapekkaana pysymiseen. Samoin kun nuo kasvavat, niin suodatus meinaa varmaan jäädä alitehoiseksi. Jos pidät nuo kaikki neontetrat, niin harkitse jossain vaiheessa timanttitetroista ja toisesta partamonnista luopumista tai noille oman akvaarion perustamista.LumiAamu kirjoitti:viimeinen 3 päivää sitten eli 6 päivää tulonsa jälkeen. Elossa olevat näyttävät erittäin virkeiltä.
Kiitos kaikille, olen saanut paljon uusia näkökulmia akvaarionpitoon ja tietysti ihan käytännön kommentteja nykyiseen kalastoomme. Emme ole vielä päättäneet mitä tehdä. Tilanne ei ole kuitenkaan niin hirveän akuutti. Nyt kalat ovat vielä niin pieniä että mahtuvat, joten tässä ehtii miettiä hankkisiko vaikka toisen akvaarion, tai taloudellisista syistä ehkä kuitenkin antaisi osan kaloista hyvään uuteen kotiin.