Hieno homma! Minullakin edessä muutama projekti, joita meinasin sitten kuvata. Sen verran arka kuiten olen, etten niitä nettiin viitsi laittaaHermen kirjoitti:Kiitos Poppeli, nyt sain vihdoin inspiraation tehdä omat kotisivut.Poppeli kirjoitti: Hermen Olisiko sinulla mahdollista laittaa kuvia projektisi edistymisestä? Kerro ainakin sanoin, että miten etenee ja tuliko siitä hyvä. Malttamattomana odotan oman (saman) projektin alkamistaMie laitan sinne kertomusta tästä projektista ym.
Jaavansammal takataustana
Valvoja: Moderaattorit
-
Poppeli
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mulla on tuo jaavansammal tausta ollut tuolla akvaariossa 3-4 viikkoa ja kasvua on jo näkyvissä
. http://kuvablogi.com/nayta/494515/ Tuossa on linkki siihen kuvaan, joka on otettu akvaarion päätylasin läpi.
Tässä kuvassa se sammalseinä on kuvattuna etupuolelta http://kuvablogi.com/nayta/491831/ .
Tässä kuvassa se sammalseinä on kuvattuna etupuolelta http://kuvablogi.com/nayta/491831/ .
-
Poppeli
- Senior Member

- Viesti:
Kiva nähdä kuviakin
Hermen myös valmiista sammaltaustasta olisi kiva nähdä kuva, nyt ja sitten kun on kasvanut enemmän. Minkälaisissa lämpötiloissa olette saaneet sammaleen kasvamaan? Onko ihan turha yrittää kiekkoaltaaseen mitään sammalta laittaa, onko siis liian lämmin (29-30)?
Kissanhiekka, tuollaista verkkoa oli myynnissä k-raudassa, mutta se oli pintakäsiteltyä enkä sen takia uskaltanut ostaa. Mitä omasi on?
Hermen myös valmiista sammaltaustasta olisi kiva nähdä kuva, nyt ja sitten kun on kasvanut enemmän. Minkälaisissa lämpötiloissa olette saaneet sammaleen kasvamaan? Onko ihan turha yrittää kiekkoaltaaseen mitään sammalta laittaa, onko siis liian lämmin (29-30)?
Kissanhiekka, tuollaista verkkoa oli myynnissä k-raudassa, mutta se oli pintakäsiteltyä enkä sen takia uskaltanut ostaa. Mitä omasi on?
-
Poppeli
- Senior Member

- Viesti:
Itse tein niin, että laitoin hyttysverkkoa taakse ja sipuliverkkoa eteen. Sitten neuloin siimalla sipuliverkon hyttysverkkoon kiinni. Väliin laitoin pelliaa ja sammalta. Koitan näin ohjata kasveja kasvamaan nimenomaan eteenpäin, takana kun piilossa suodatin. Itse en tehnyt kokoseinää, vaan nimenomaan vain suodattimen piilottajan. Saa nähdä mitä siitäkin tulee
.
SaukonsammalseinäPoppeli kirjoitti:Kiva nähdä kuviakin![]()
Itse akvaario on kyllä muuttunut, mutta sammalseinä on suunnilleen samannäköinen.
En usko että on toivoton yritys tuossakaan lämmössä, minulla on noin 26*C
-
Poppeli
- Senior Member

- Viesti:
Enpä ole ikinä kuullutkaan saukonsammaleestag.rosea kirjoitti:SaukonsammalseinäPoppeli kirjoitti:Kiva nähdä kuviakin![]()
Itse akvaario on kyllä muuttunut, mutta sammalseinä on suunnilleen samannäköinen.
En usko että on toivoton yritys tuossakaan lämmössä, minulla on noin 26*C
-
miljoonakala84
- Elite Member

-
miljoonakala84
- Elite Member

-
miljoonakala84
- Elite Member

-
Hermen
- Senior Member

Tee niinkuin minä tein: http://hermen.suntuubi.com/?cat=14
Itikkaverkkoa, mutta hieman tuunattua. Toimi hyvin kunnes kyllästyin. Tausta kun ei näkynyt enää ollenkaan muun kasvillisuuden alta.![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itikkaverkkoa, mutta hieman tuunattua. Toimi hyvin kunnes kyllästyin. Tausta kun ei näkynyt enää ollenkaan muun kasvillisuuden alta.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
-
miljoonakala84
- Elite Member

-
Hermen
- Senior Member

Rei'istä saa tasaiset, kun leikkaa niiden verkon reikien mukaan. Vaikea selittää...
No siis periaatteessa riittää, että leikkaa vain toisesta puolesta tuollaisen. Niin mie tein. Kun kukaanhan ei katso, että minkä nälöinen se sammalmatto on takaa päin. Imukupitkin saa helpommin kiinni, kun on eheä pinta.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
-
miljoonakala84
- Elite Member