Pullahiiri kirjoitti:*2 tyttöpartista, toinen oranssi, toinen tavis
*2 salamanteriplekoa
*2 sokkeloplekoa
*raitakorupleko
*~30 ruso-/helomonnista
Haaveissa parvi täpläpyrstömonnisia, katsotaan toteutuuko.
Lisätään 19 marmorimonnista plus yksi poikanen (eli siis 20, ellei poikasia ole enempää jossain piilossa).
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
1 x 30l, 2 x 60l, 2 x 100l, 6 x 120l, 1 x 132l, 2 x 180l, 1 x 300l, 1 x 320l, 1 x 325l, 2 x 450l 2 x 600l, 1 x 670l, 1 x 900l
2 islanninhevosta, isovillakoira ja mopsi
1 x 30l, 2 x 60l, 2 x 100l, 6 x 120l, 1 x 132l, 2 x 180l, 1 x 300l, 1 x 320l, 1 x 325l, 2 x 450l 2 x 600l, 1 x 670l, 1 x 900l
2 islanninhevosta, isovillakoira ja mopsi
Minun akvaariossa ui 6 kpl kuparimonnista, sellaisia "black venezuela" - versioita. Eikä muita kaloja.
Tekisi mieleni kasvattaa tuota parvea, minulla on 130 litrainen pitkänmallinen allas, kyllä sinne varmaan mahtuisi saman verran lisääkin noita. Tosin jossakin vaiheessa hommaan sinne toisenkin lajin, kunhan kohdalle sattuu "jotain sellaista, jonka ohi ei voi kävellä" ja hyvin yhteensopivaa noiden kanssa. Joskohan nuo joskus alkaisivat kutupuuhiin... Ei ne vielä ole täyskasvuisiakaan edes, ehkä 4-4,5 cm pitkiä.
Täytyy myöntää, että olen ihan aloittelija vielä, vajaan kuukauden vasta ollut kalat vedessä.
Pikkualtaassa uiskentelee kaksi haraa ja muutamia monnisia.
Isosta altaasta löytyykin sitten:
helmipallopleko
Iririn kultajuovapleko
kaksi punaista noitamonnia
kolme nokkamonnia
kaksi panamansampimonneina ostettua purjesampimonnia
kaksi banjomonnia
yksi kampaokamonni
kuusi pilkkuantennimonnia
440l:
4 x Haarniskamonni
2 x erilaista puuplekoa (LDA-01?, ja L-162?)
1 x Hypancistrus sp. (Monte Dourado) L-411
1 x Hieroglyfipleko L-260
1 x Partamonni
50+ x Helmimonninen
316l:
8 x Salamanteripleko + pieniä poikasia
3 x Helmipallopleko + pieniä poikasia
Eilen tuli hankittua topaasiplekon(L-200) poikanen. Äärettömän kaunis otus, huh! Kiitokset Ilkalle Tampereen Akvaariokalaan
Tulevana viikonloppuna näyttäisi Akvaariokalaan olevan tulossa todella loistavat allennukset. Harmi kun itse poistun maisemista viikonlopuksi, enkä pääse hyödyntämään
Minulla on tällä hetkellä vain yksi kala, noitamonninaaras. Eilen tuli kaupasta mukaan kotiin, ja aivan räjähtämäisillään kudusta. Pitäisi vissiin poikaystävä löytää sille.
Plekopainotteista on asukaskunta akvaarioissamme, löytyy ruskosilmäpleko, topaasipleko, tummaleväpleko, appelsiinipleko, seepraplekoja (aikuisia+poikasia), linnunratapleko, hieroglyfipleko, 2 salamanteriplekoa, 1 tuntematon pleko, josta pitäisi jossain vaiheessa laittaa kuva tunnistusta varten.. noitamonneja ja muutama partamonni.
Niin, ja leopardimonnisia.
Kotoa löytyy ihana ja kiltti mies, 3 iloista ja villiä koiraa, akvaariot: 2 x plekola/seurala, seepraplekola, kääpiöpallola ja tulisukarapula.
Helomonnisia
Kuparimonnisia
Black Venezueloja
Nokimonnisia
Kultakylkimonnisia
Jousimonnisia
Punamonnisia
Perun vihreitä monnisia
Partis, tavis
Partis A. brevifilis
Orinocon seepraplekoja
Juovanokkamonneja
Seepranuolimonni
Ottoja, O. negros
Lisäksi pari vielä tieteellistä kuvausta odottavaa monnista:
Corydoras sp. C48, 1 kpl
Corydoras sp. C130, 1 kpl
Muut monnit:
Bunocephalus sp., banjomonni, 2 kpl
Otocinclus sp., nuolimonni 1 kpl
Hypoptopomatinae sp. LG2, 4-5 kpl
Parotocinclus jumbo, katinkultamonni, 5 kpl joista osa lähes samannäköisiä, mutta eri lajia (vasamamonneja)
Parotocinclus sp., vasamamonni, 2 kpl