Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

MIe mylläsin kanssa 40L akvaarion ihan uuteen uskoon, tarkotus oli tehdä siitä semmonen Amano akvaarion tyyppinen, mutta en nyt tiijä tuleeko tuosta semmonen,
pitääpä laittaa kuva tosta 40L akvasta tänne.
memollil
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 13:07, 07.05.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja memollil »

Harmittaa kun unohtui tilata mattosuodatinmatto, muuten on kaikki sitä vaille valmiina odottamassa altaan käynnistämistä. Vielä kun poraa monimetallille hyllyn ripustusta varten ja siirtää akvaarion paikalleen voi kaikki alkaa. Hyvä niin, tuntuu että pieni yksiö on täynnä akvaariokamaa joka nurkassa. Toivottavasti matto löytyy Akvaariokeskuksesta, sitten saan kaiken paikalleen jo tällä viikolla! Vielä hakee kalasto hieman muotoaan suunnitelmissa, mutta tässähän sitä on kuukausi+ aikaa. Toukokuun alussa taitaa tulla ensimmäiset kalat, jos kypsyttely sujuu kuten pitää.
Marika, 170 litraa Etelä-Amerikkaa.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Edellislauantaina ostettu Sera Biotop nano cube seisoo edelleen tyhjillään olkkarissa. Juurakoita siinä on pyöritelty moneen otteeseen ja ne ovat nyt sellaisessa asennossa, että enää ei parane lähteä muuttamaan. Tänään pitäisi mennä ostamaan pari liuskekiveä, jos vaikka niistä tekisi etualalle pienen koristuksen.
Tää on mulle jo aivan käsittämättömän kärsivällistä touhua. Ei ahdista yhtään vaikka purkki ei ole vieläkään kypsymässä.
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Ärh, yksi äskettäin (2-3 viikkoa sitten) tulleista kattareista löytyi tänään kuolleena, vieressä sukarapu, joka sekin oli kuollut. Petokotilot olivat kerääntyneet raatojen päälle fiestalle, aika karmea näky, vaikkei mitään "ylikarseaa" näkynyt :x

Ruumishuonepäivä siis tänään...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Substral »

Muutto meni mainiosti, vain yksi monninen kuoli muuttostressiin. Toivottavasti ei uhriluku kasva. Ja toinen kuolemantapaus sattui auton takapaksin kaasujouselle, rauha hänen sielulleen. Korvaava tuote haettu jo Biltemasta ja on asennusta vaille.. Kyllä tämä tästä..
Eiköhän tämä ollut tässä..
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Sukarapuplääni ei mennyt ihan suunnitelmien mukaisesti: sukasia tuli hankittua HASin huutokaupasta ja nämä oli tarkoitus sijoittaa lisälevänsyöjiksi altaisiin (osa asuu vielä omassa boksissaan). Nyt sukasia on löytynyt kuolleena, tänään muutama (liian pehmeä vesi? Meillä GH 3, KH 1) tai niitä on kadonnut kalojen suihin. Kai se pitää sitten antaa nuo ravut kaloille ruoaksi (no affenet ja taistot ainakin kiittää, tänään ainakin pikkuruinen keltsurouva vetäisi sukaravun ykkösellä alas...) :? Tuli tosin luomuruoka edulliseksi...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
stompy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 20:50, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja stompy »

Voi jehna tuota sir David Attenboroughta ja sen luonto-ohjelmia.
Juuri nyt ylen ykköseltä (varmaankin uusintana) tuleva riutta-jakso on kyllä niin kaunista katottavaa, että ei pysty samalla tekemään mitään muuta. Ja se on paljon se.
Voi jehna.
ParusMajor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 20:42, 24.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja ParusMajor »

Tilaamani suodattimen lisä- ja varaosat eivät sopineetkaan suodattimeen. :( Ei kun uusia tilaamaan vähän paremmin asiaan perehtyen. Samassa tilauksessa ollut lämmitin sen sijaan oli varsin sopiva ja oikea, mutta aivan säpäleinä. [}:)] Paketista paljastui lasinsiruja. Ei kun reklamaatiota kehiin. Onneksi lämmittimellä ei ole kiire, poikas/karanteenialtaaseen se tulisi. Tällä hetkellä on kaksi akvaariota kypsymässä/ihan kohta kypsänä, joten ensimmäiset kalat saavat karanteenin tietysti näissä altaissa. Eikä niitä poikasiakaan ihan heti pian tupsahda. Vaikka kardinaalikalanaaraat ovat kyllä tooosi pullean näköisiä ainoassa kalallisessa altaassa.

Epäonnistuneen tilauksen vastapainoksi lohdutin itseäni heräteostolla. Markku Varjon Akvaariokalat-kirjat tuli napattua mukaan asiointireissulta. Muut akvaariokirjani ovat 90-luvulta, joten kaipasi vähän päivitystä tuo kirjahylly... :roll:

Ja toinen mukava asia: tällä viikolla aion vihdoin hankkia ensimmäiset kalat 120-litraiseen. Piikkisilmiä varmaan. :D
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

En edes muista milloin viimeksi olen näillä sivuilla käynyt. Taisi olla tammikuussa. On välillä ollut niin uskomattoman kiireistä ja rankkaa työharjoittelun ja kaiken muun kanssa, ettei oikein ole pystynyt keskittymään akvaarioihin. Olen kyllä joka viikko vaihtanut vedet ja ruokkinut kalat, mutta siihen se on jäänyt. Kasveille en ole jaksanut tehdä mitään, enkä aina ole jaksanut leviäkään laseista raaputtaa. :( On masentanut, kun selkä/hartia on peenä ja oikea käsi. Välillä jo mietin, että pitääkö täältä etsiä auttava käsi avustamaan vedenvaihdossa, jos en itse kykene. Masentaa, kun on valmistumiseen vain 9 viikkoa ja pelkään, että kaikki menee mönkään näiden edellä mainittujen ongelmien takia. Nyt alan olla jo pirteämmällä tuulella ja tuntui ihan uskomattoman hyvältä, kun jaksoin hieman perusteellisemmin raaputtaa levät ja vähän isoimman akvaarion kasvejakin siirtelin. tänään myös jouduin käymään eräässä akvaarioliikkeessä, koska suodatin alkoi pitämään kovaa ääntä. Mun mielestä suodattimessa oli häikkää, liikkeenpitäjän mielestä ei. Yritän vielä, jos suodatinta voisi käyttää. Ymmärrän hyvin, ettei mennyt takuuseen, mutta kyllä siinä jotain vikaa mun mielestä on. Tuntuu myös kamalalta sanoa, että tuli voittaja-fiilis, kun sain lopetettua yhden mustaneontetran. Sillä oli pitkään ollut verestävä alue kyljessä. Lääkitsin Akvaariokeskuksen ohjeilla ja verestymä meni parempaan suuntaan, muttei parantunut. Halusin pitkään lopettaa kalan, mutta se oli niin pirun vikkelä! Nyt tänään sain sen viimein kiinni, eikä varmasti kärsi enää. Nyt vain pidän peukkuja, että tuon akvaarion ongelmat ovat historiaa. Olisi ehkä kannattanut lähettää kala tutkittavaksi. Jos vielä joku sairastuu, niin sitten sen varmasti teen. Mustaneonien pullistumiset taisivat tosiaan johtua siitä, että olen laittanut vedenvaihdossa väärän lämpöistä vettä altaaseen. Nyt olen ollut tarkempi. Jossain tässä muutamien viikojen sisään olisi aika ekaa kertaa putsata tuo classic. Vähän hirvittää, että miten tämmöinen tumpelo saa sen pelittämään ja vielä niin, ettei se sitten vuoda. Pitää henkisesti varautua. Muutenkin välillä tuntunut, että kaatuuko mun akvaarioharrastus siihen, että en kestä suodattimien kanssa pelleilyä. Olen joko liian vaativa tai sitten en osaa käyttää. Mikään suodatin ei tunnu kelpaavan mulle ja kaikkien kanssa menee hermot. Classicistakin sanottiin, että on äänetön. No, ei kyllä mun mielestä ole. Nyt yritän vaan tottua siihen ajatukseen, että suodattimesta kuuluu aina joku ääni. Vaikka olisi kuinka oikein asennettu. Olen vain ilmeisesti yliherkkä kaikille äänille. Hermot menee myös hankaliin puhdistuksiin. Aqua Ballia mä en vaan osaa avata. Onneksi se on sukarapulassa ja se pitää putsata todella harvoin. Viimeksi avatessa poikkasin keraamisen akselin. Mä en vaan osaa. Classiciin olen ollut tähän mennessä kyllä tyytyväinen ja luotan siihen, että se ei vuoda. Saa nähdä, olenko samaa mieltä vielä ensimmäisen puhdistuksen jälkeen. Voi olla, että tämä ei oikeasti ole näin vaikeaa, vaan mä vaan teen tästä niin vaikeaa. :roll: Kauhea vuodatus. 8O
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
tanjakemp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 13:30, 03.11.2007
Paikkakunta: Paltamo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Tänään on taas läträilty. Putsattiin kaksi ulkosuodatinta ja lisättiin kumpaankin settiin ylimenoputket. Lisäksi totesin 317 litraisen altaan olevan kypsä, joten sinne muutti kaksi partista. Odotan innolla reissua akvaariokauppaan, jolloin kalasto lisääntyy...
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ihanaa :D

Tänään vanhempani kyselivät vakavissaan, tyyliin:
" Mistä aiot akvaariosi hankkia?", "Oletko joskus käynyt ZooJatarissa?", "Eikös naapurikylässä ollut joskus joku liike, itse ostin kultakalani sieltä?"

Viimeistään kesälomalla sen saan. Siitä olen varma. Juonikin löytyy:
Yleensä kesäisin käymme särkänniemessä. Kerran, joskus kaksi päivää putkeen. Itse en ole mikään Trombien sun muiden ystävä, tähän asti hurjin laite on ollut tukkimäki :? . Muut mukulat odottavat tätä reissua ihan hirveästi, mutta minä päätin näin: En lähde. Sanon että jään pois, koska haluan osoittaa miten paljon haluan akvaa. Vanhempani luulevat, että Tampereen reissu olisi kesäni kohokohta... Samalla tosin pääsisin ideaparkkiin, mutta pitäähän nyt fisujen eteen tehdä uhrauksia! [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja urppis »

Ma7xGE: Voi kun sä saisit sen altaasi jo!!! Oot kyllä ihan täpinässä...
Minä hehkutan omaa onneani nyt...
Sain tänään 240 litraisen altaani kotiin kannettuna!!! Tuossa porisee vanhan altaa sisäsuodatin sisällään ja 20 kiloo maxit hiekkaa pestynä... aim veri häpi!!!
Ens viikolla pitäis tulla ulkosuodatin, jbl:n pönttö... Juu ja meillä on 1 platyn poikanen!!! :mrgreen:
Tuonne se on pelastettu ressukka haaviin, kun ei ole poikaslaatikkoakaan vielä. Toinen platy mamma saa kohta poikasia... nämä veijarit majailee talon pikkualtaassa...
Tuskin maltan alkaa laittamaan tuota uutukaista juwellia kaloille kuntoon. Sisuskalut loppuine hiekkoineen tulee vanhasta altaasta ja tuo suodatin jää nyt bakukantaa jatkamaan tuonne uuteen... Toivottavasti kaikki menee hyvin!
1000 litraa vesivahinkoa
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mietin tässä että pitää ottaa ja vähentää näitä miun akvaarioita, ei millään jaksa vaihdella vesiä 5 akvaariosta, muutenkii jotenkii tympäsee
nämä akvaariot.
Viimeksi muokannut miljoonakala84, 10:50, 03.04.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja rybka »

Täällä on aloitettu tapetin repiminen olkkarin seinistä (=pintaremonttiprojekti, joka on tehtävä, ennen kuin viitsii rymyyttää kuution vettä paikoilleen, koska sen jälkeen sitä ei kyllä tule tehtyä). Ainakin motivaatio on kohdallaan... Viherimubarbit ovat kolmessa päivässä siivonneet koko 200-litraisen levästä. Ensin putsattiin melalehdet, sitten kivet ja kannot. Käsittämättömän tehokasta porukkaa 8O .
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
tanjakemp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 13:30, 03.11.2007
Paikkakunta: Paltamo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Tänään se sitten alkaa. Nimittäin silikonien vaihto 80 litraiseen purkkiin. Allas on kunniakkaasti toiminut näihin päiviin asti yli 20-vuotta vanhoilla silikoneilla, vaikka niistä oli enää vain repaleet jäljellä. (Allas on ollut käytössä kylppärissä, joten vuotaminenkaan ei olisi ollut suuri katastrofi.) Nyt täytyy vaan ottaa juuriharja kauniiseen käteen ja hangata lasit puhtaaksi, sitten kaapia pois loputkin silikonien rieppeet mahdollisimman tarkkaan. Tämä on meidän perheen eka silikoniprojekti, joten pitäkää peukkuja onnistumisen puolesta!
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
eriador
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja eriador »

Ma7xGE: Toivon että saat sen akvas, luulisi että viimeistään siinä vaiheessa vanhempasi ymmärtävät sen olevan hyvä juttu kun hoivailet akvaasi sen sijasta että istut Loimaan? keskustassa keskaripullo toisessa ja röökiaski toisessa kädessä [;)]
Miullaha oli sama juttu pienenä, akva piti tulla, ei tullut, sit ite löysin käytetyn enkä saanu sitä koskaan pistää ees pystyy. Sit kun oli muuttamassa pois kotoa, niin punaniska isäpuoli varmaan piruuttaan hommas meille sen akvan sit [}:)]
Aikaa on mennyt, mutta vihdoin oon saanut toteutettua akvaariounelmat ja nyt on 4 pönttöä pulputtamassa, ensi viikolla viides :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Hei kiitti eriador! :D

Mun on pakko saada akva... Pikkuveli sai kitaran kun viikon kinu, ja on vuoden aikana soittanut yht. varmaan tunnin [}:)]

Ja mähän oon vinkunu allasta pari VUOTTA... Mutta onneksi tuli taas uusi sauma. Mopokortin aioin hankkia elokuussa, vanhemmat ostaisi mopoauton, jotta sitten voisin kuskailla talvellakin pikkupoikia harrastuksiin... Mutta jos nyt tulee tämä uusi laki, ettei 15w voi ajaa mopoautoa, pitäisi olla 16w, niin jää synttärilahjatoive auki... Siihenhän allas viimeistään sopisi :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
tanjakemp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 13:30, 03.11.2007
Paikkakunta: Paltamo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Ma7xGE on todella akvaarionsa ansainnut! Itselläni oli nuorena ihan sama tilanne: Talossa oli kissoja ja koiria, mutta yhtään akvaariota ei tippunut, vaikka kuinka toivoin. Kotoa muuttamisen jälkeenkin meni melkein kymmenen vuotta ennen kuin hoksasin, että voin hankkia ihan mitä tahansa budjetin rajoissa. Nyt on siis talossa neljä allasta ja mieskin on sitä mieltä, että akvaariot ovat näyttäviä ja kivoja hoitaa :D Molemmat olemme harmitelleet sitä, että avoimeen tilaan perustuvassa talossamme ei kertakaikkisesti ole yhtenäistä seinäpintaa sellaisen tonnisen "uima-altaan" sijoittelulle. Jatka siis järjestelmällisesti akvaarion toivomista ja säästä kaikki liikenevät rahasi siihen hetkeen, kun altaan saat.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja urppis »

No mä kans ihan tuskissani tuota MA7xGE:n hinkua katselen... Kalasto on suunniteltu ja jäbä saa vain katsella muiden harrastajien hehkuttamista!!! Nyt laitetaan porukka liikkeelle Loimaalle... Mennään ja sidotaan itsemme oviin ja postaisiin, mA7xGE:n altaan puolesta! Hän on sen ansainnut!!!
1000 litraa vesivahinkoa
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Substral »

Mitä jos joku vain lahjoittaisi altaan hänelle? Pk-seudulta kerätään porukalla sopivat "romut" nurkista, itsellä ainakin on ihan kelpo sisäsuodatin lahjoitettavaksi, ja sitten vain heitetään allaspaketti perille. Bensarahoja vastaan voin käydä viemässä tavarat ;)
Eiköhän tämä ollut tässä..
hexa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 17:07, 29.08.2009
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: noormarkku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja hexa »

Vois vaikka ottaa vanhan 60 litrasen taas käyttöön :mrgreen: . Pitäis alkaa suunnitella kalastoa ja kasveja. Tällä hetkellä ajattelin, että jos laittaisi yhden ainoan parven 8-) Ja mA7xGE; kyllä se loota sieltä tulee [;)] tarpeeksi kun jaksaa vinkua ja perustella niinku tässäki talossa joutuu tekemään :roll:
Pessimisti ei pety
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

tanjakemp:
Kiitos kannustuksesta :D Tiistaina ajattelin pyytää kyytiä eläinkauppaan (tähän asti olen käynyt vain salaa). Lisäksi varasin Markku Varjon akvaariokalat vuodelta 2007, jotta voisin tutkiskella lajitoiveitani kunnolla varmasta lähteestä. [;)]

urpojaturbo:
Ei tämä nyt niin kaameaa ole että luen täältä muiden fisuilua. . . Itseasiassa se toimii eräänlaisena hätälääkkeenä :D
Ja kiitoksia kannustavista sanoista, kopion ne koneelleni talteen [;)]

Substral:
Kiitos, mutta ei kiitos. Minulla on ollut isäni ehdotuksesta Ostetaan-ilmoitus täällä, sain pari-kolme ilmoitustakin, mutta kun äitini tästä kuuli, sain taas erääksi ehdoksi altaaseen, että se ostetaan uutena... Ja erään käyttäjän suututin kyselemällä ja hehkuttamalla, vaikka hän oli vain ilmoittanut minulle myytäviä tavaroitaan... Harmittaa :(

hexa:
Kadeee... vaikuttaa siltä että teillä on enemmänkin altaita? :)
Ja kiitos sinullekkin tsempistäsi :D


Kyllä pitää todeta, että täällä on todella ystävällistä väkeä... Aluksi vähän harmitti että miksi tulinkaan kirjautuneeksi sisään, mutta se tunne tuli ja meni... Tuntuu vähän hassulta, kun ihan ventovieraat ihmiset täällä kannustavat harrastuksiin enemmän kuin omat vanhemmat :mrgreen:


Kiitos vielä kaikille, jotka ovat auttaneet pitämään uskoa päällä [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
eriador
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja eriador »

Substral Mie ainakin oon samaa mieltä! Keräys pystyyn ja pojalle akva! :) Miult löytyis ainaki ylimääräistä kiveä ym ja kalanruokaakin voisin purkin heittää pakettiin, sillä pääsis alkuun! ja bensarahakeräykseen voin kanssa osallistua :) Hesaanki päin oon sopivasti ke tulossa.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

ERIADOR ja SUBSTRAL, Älkää turhaan :)

Ekaksi: Kuten edellisessä viestissä, en saa hankkia käytettyä allasta.
Tokaksi: Kuvaamataidon kurssin opettajani on jo keränny tminulle kaapeistaan kasvilannoitteita sun muita, ja kysyy naapuriltaan kasveja.
Vikaksi: Enhän minä edes kehtaisi ottaa sitä vastaan :roll: Ja isäni ainakin kyselee joka päivä vakavissaan akvaariosta. Että kyllä se pikkuhiljaa tulee, viimeistään elokuussa synttärinä [;)]

Olen tänne jonnekkin jo kirjoittanutkin, että saisin pienen kasikulmaisen tuohon pöydälle sukarapulaksi paljon helpommin kuin isomman allasmallin. Ja onhan tässä neljä muutakin ajankohtaa, jollin altaan saantimahdollisuus olisi [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
eriador
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja eriador »

Hieno homma :) Kyl mie uskon että vanhempasi heltyvät tuosta vielä:)

Meillä Ernest rakentaa uutta kuplapesää, josko tällä kertaa saisin pesän säilymääkin vaikka kelluvassa poikashäkissä :roll:
Viikon päästä menee sisustukset taas uusiksi kun pitää tehdä tilaa tuolle 63-l. Sais vihdoin kaikki akvat paikoilleen ja kaikki poikas/kudetusaltaatkin käyntiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”