Hmm...
Vielä ei ole tullut 100% ihastusta, mutta hyviä nämä kaikki ovat olleet.

Haluaako joku vielä ehdottaa?
Valvoja: Moderaattorit
Tuo on hyvä neuvo. Itse en varmaan henkilökohtaisesti pystyisi siihen ellei olisi useita altaita. Kun on edes jokin projekti, niin voi antaa muiden olla rauhassa. Silloin kun innostus iskee, niin on hyvin vaikea pitää näppejään kurissa.Riveriana kirjoitti:Siinä vaiheessa kun kalasto alkaa olla melko kohdillaan, kannattaa laittaa itsensä kolmen kuukauden kuurille. Toisin sanoen, kolmeen kuukauteen ei saa ostaa uusia kaloja tai vaihtaa sisustusta. Sillä lailla näkee ne todelliset puutteet, kerkiää suunnitella kunnolla ne tarvittavat muutokset ja lisäykset, ja pienet mielihaluat ehtivät mennä ohi. Rankkaa itselle, mutta altaalle vähemmän stressaavaa
Mitäs sun altaille voiskaan tehä, kun ovat kaikki niin hianojaMauiwee kirjoitti:Viime syksynä kun tuli sellainen olo, että en osaa tehdä altaan sisustukselle mitään että saisin näyttämään sen paremmalta, enkä viitsinyt ostaa uusia kalojakaan, niin aloin värkätä alumiinijalustan ympärille vehoilua. Sen lisäksi tein ulkosuodattimelle kotelon jonka päälle tuli 18 litrainen nano.
Painelin rautakauppaan ja ostin mäntylevyä, kiinnikkeitä, liimaa, pensselin, petsiä, lakkaa ja saranat. Siinä meni oma aikansa kun kaappia laitteli ja taitteli kokoon, mutta oi kun näytti allas taas nätiltä kun ei ollut enää mustaa lakanaa roikkumassa jalustan reunalla.
Tässä kuva kyhäelmästä http://mauiwee.kuvat.fi/kuvat/128+litraa/kaappi.jpg
Nykyään tuon suodattimen kotelon päälilevy on kasvanut ja se on saanut pohjalevyn ja alleen pyörät, koska sen päällä nököttää nykyään 60 litrainen seran nano.
Tarkemmin ajatellen, olen huomannut koko ajan "yksityisyyttä" kaloissa, parvi on parvi vain jonkun vieraan läsnäollessa... Bileet hiljenee puoleen kun minä astun kynnyksen yli ja loppuvat täysin kun joku muu tulee.ParusMajor kirjoitti:... Kalasi eivät ole vielä varmaan täysikokoisia, joillakin kaloilla kestää aikansa sopeutua ja alkavat käyttää tilaa aivan eri tavalla, kunhan ovat tottuneet. Korurihmat esimerkiksi käyttäytyvät ihan eri tavalla sopeuduttuaan ja oman kokemukseni mukaan ne stressaantuvat liian tiheästä/vilkkaasta kalastosta.
Tämä on varmaa... Mutta tuohon en änkisi missään nimessä kolmea enempää.urpojaturbo kirjoitti:... ja viel MAx7GE, jos otat piikkisilmiä, ota useampia, näkyvät paremmin. 1 on varmasti aina jemmassa...
Tosiaan, akvailua voi harrastaa myös lasikopan tällä puolen!Mauiwee kirjoitti:Viime syksynä kun tuli sellainen olo, että en osaa tehdä altaan sisustukselle mitään että saisin näyttämään sen paremmalta, enkä viitsinyt ostaa uusia kalojakaan, niin aloin värkätä alumiinijalustan ympärille vehoilua. Sen lisäksi tein ulkosuodattimelle kotelon jonka päälle tuli 18 litrainen nano.
Painelin rautakauppaan ja ostin mäntylevyä, kiinnikkeitä, liimaa, pensselin, petsiä, lakkaa ja saranat. Siinä meni oma aikansa kun kaappia laitteli ja taitteli kokoon, mutta oi kun näytti allas taas nätiltä kun ei ollut enää mustaa lakanaa roikkumassa jalustan reunalla.
Tässä kuva kyhäelmästä http://mauiwee.kuvat.fi/kuvat/128+litraa/kaappi.jpg
Nykyään tuon suodattimen kotelon päälilevy on kasvanut ja se on saanut pohjalevyn ja alleen pyörät, koska sen päällä nököttää nykyään 60 litrainen seran nano.
Eli siis hyvinkin yksinkertaisestiMauiwee kirjoitti:Verhoilu on laitettu ruuveilla alumiinijalustaan kiinni sisäpuolelta. Sivulevyt on kummassakin jalassa kahdella ruuvilla kiinni ja ovet on pelkästään saranan varassa sivulevyissä.
Tarkoittanet kilpukkaa? Enks mä tuonu sul yhtään, vai toinks mä pelkkää pistiaaEntä mitä kasvi toi tuolla pinnassa on, josta tulee noita "rihmoja"?![]()