Niin että tapetaan se loppukin mitä akvaarioharrastuksesta on jäljellä. Mitä jää? Muutaman hassu harrastelija/kaupunki.bymoor kirjoitti: Ennemminkin kaikki alle 200 litran akvaariot tulisi kieltää. Se ei sovi edes ensiakvaarioksi neontetraparvelle, jos oikeasti mietitään kalan hyvinvointia. Minun mielestäni nykyään ei enää akvaariokaupoissa näy niin paljoa noita järjettömiä haimonneja yms. Tuo on joku jäänne vuosien takaa, jollon kauppiaat myivät mitä sattuu.
Niinkuin mari tuolla on koittanut sanoa, isot kalat pois valikoimista.
Toivotaan, et toi oli ihan vaan heitto. Katos jos nyt sulla sattuu oleen yli 200 litrainen akvaario, niin oma perse on turvattu, ja voi laukoa kaikenlaisia ideoita, mutta aika moni tippuis kuvioista.
Juu vetäsin herneet nenään, tuohan ei oo edes mahdollista kieltää alle 200 litraisia akvaarioita, mut ottaa aivoon tuo ideologia. Oma napa paras napa, "mulla on 200+ ja muut kyykkyyn" Niinkö!?
Minusta pienenkin altaan saa kauniiksi ja toimivaksi kodiksi kaloille oikealla suunnitelulla ja järjen käytöllä. Onneksi täällä näkyy olevan ihmisiä, jotka ottavat selvää asioista, kyselevät kalasto ideoita ja pyörittelevät ajatusta. Ihan kyllästymiseen asti! Kyse ei ole kotiakvaarion koosta, vaan siitä, mitä sinne laittaa sisälle.
Voi voi, kun nuo neontetrat raukat on niin usein kokenut kovia, kun liian pieniin altaisiin asutettu. Juu alta 200 litrainen ei kelpaa kun kasviakvaarioksi tai sukaravuille.
Mulla on itelläni 240l, 120l, 104l ja 45l. Kaikissa hieno asiaan kuuluva kalasto, altaissa vallitsee rauha ja harmonia. Jos yhestäkään pitäisi luopua jonkun sanelemana, olis se iso vääryys.
Loppujen lopuksi kultakala 200 litraisessa on jo ihan siedettävä ajatus, kun vertaa mitä tässä on nyt pyöritelty. 100cm+ kaloja kotialtaissa...