Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
suski-87
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

They2 kirjoitti:Mikä on sirosuokki? [:I]
Tuollaisen kuvan äkkiä googlella löysin: http://www.karvakasat.net/kuvahakemisto ... uokki3.jpg eli tuollainen matalahko etualan kasvi.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Tuollaista siis. Lehdet on vallisnerian tapaiset.
suski-87
Junior Member
Junior Member

Kysyin sitten mieheltä mitä mieltä hän on akvan uudesta asusta.

"Hieno se on. Oletko hankkinut lisää kasveja? ... ai et? No onko kaloja sit tullut lisää?"

Miksi mie enää edes vaivaudun kysymään :D
Miimi_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Miimi_ »

Monniset kovasti minunkin mieleen ^^

Minäkin olen kalastoa miettinyt omaan altaaseen..
Minulla siis kypsymässä 260l allas johon on tulossa keltabarbeja ja monnisia, muista kaloista ei mtn hajuakaan vielä (ei ole edes oikeastaan mitään sellasta ajatusta mitä tuohon haluaisi ottaa), jotain noiden keltabarbien kanssa uimaan tonne.. Yllättävän hankalaa tämä..
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

:( Nyt tuli tosi paha mieli.. Äsken kuoli yks hybridimonninen mitä meillä olikin vaan kaks. On siis todennäkösesti pikkumonnisen ja kääpiömonnisen risteytys. Näyttää pikkumonniselta, mutta kylkitäplät on venyny viivaksi.
Tulin just kotio ja kaveri ui ihan hullun lailla kierien ympäri allasta kunnes pysähty ja kuoli. Eilen oli vielä ihan normaali. Nyt kun kattelin sitä tarkemmin niin pyrstö oli halkeillut pikkusen ja mahan alla ja selkäevän tyvessä näky punasta. Mikä ihme voi aiheuttaa moisen?? Pari viikkoa sit kuoli yks kääpiömonninen ja sen näin vaan yhtäkkiä kuolleena.
Oon koittanu olla ton altaan kanssa mahdollisimman tarkka kun siinä on noita tulisukia ku on hirveen tarkkoja vesiarvoista ja kaikesta muusta mahdollisesta. Niitä onnistuu kuolemaan parin viikon välein, mutta siitä en nyt ole huolestunut kun ne on niin vaikeita hoidokkeja. Voisko mun altaassa kumminkin olla joku tauti mitä vaan en osaa kattoa?

--

Mutta tuli sentään tulevan akvaariokaapin osat lakattua tänään.
Milsku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Oih tuliko hienot?
Mä kävin tänään kaupungilla pörräämässä ja vielä kotona menin netin ihmeelliseen maailmaan juutuuppiin kattomaan tetra pätkiä, olin just kattomassa timanttitetra pätkää, kun avokki kurkkas olan takaa ja tokas: meille sit tulee noita.
Kerranki jotain hyötyä näissä akva jutuissa tuosta avokistakin =)
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Timanttitetrat onki nättejä! :)

Meidän akvaarion juurakko on tällä hetkellä täynnä untuvan näköistä (levää?) ja vesi ruskeaa. Nitriitti tosi koholla vieläkin. Koska se oikein laskee? Plääh... Täytyy varmaan huomenna tehdä taas vedenvaihto et sais kirkkaammaksi veden.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Onko se juurakko vasta laitettu akvaan? Se voi olla bakteerikasvustoa, joka kannattaa huuhdella aina pois.
Milsku
Senior Member
Senior Member

Hmm.. mulla ei oo ikinä ollu upotettujen kantojen kanssa ongelmia, mut liskojen korkkilautta homehtui. Ongelmasta pääsiin kun lykäsin sen 30min uuniin. :D
Pitäis tappaa ainakin homeen, bakteereista en ole varma..

Mlsku
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member

Ilmeisesti bakteerikasvustoa. Tää kanto ei ihan uuniin mahdu :D
Milsku
Senior Member
Senior Member

äh, enmie muistanu katsoa sun altaiden kokoa [:I] Meille tulee tänään parvi salamanteriplekoja. Jänskättää.
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mistä plekot on hankittu? Kattelin uudessa akvaariossa et ne on älyttömän nättejä! :)
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

mä haluaisin kans salamanterin, mut ei varmaan meille mahu.. 128 litranen on sille vissiin vähän pieni, enkä halua minimirajoille ottaakaan.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Ootteko muuten tilailleet harrastajilta täältä kasveja? Ovatko tulleet perille asti? Vähän meinaan jänskättää et mille hyypiölle rahat maksoin...
supermunny
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja supermunny »

Angel86 kirjoitti:Ootteko muuten tilailleet harrastajilta täältä kasveja? Ovatko tulleet perille asti? Vähän meinaan jänskättää et mille hyypiölle rahat maksoin...
Akvaario täyttyi eilen aika tehokkaasti parilta harrastajalta saaduilla kasveilla. Vaihdon kaikki akvaariopaketin mukana tulleet ja itselleni turhiksi jääneet kannot ja kivet ym. mukavaan kasvipakettiin. Sitä ennen olin ehtinyt tilata nipun vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä ja rusolehteä, mutta noille ei enää ollutkaan oikein tilaa... jos joku on kiinnostunut niin voin myydä hintaan 5e. (Itse maksoin 9e, sisältää n. 4 kappaletta 20-30 senttistä oksaa jokaista kasvia)
128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
Milsku
Senior Member
Senior Member

Ostan ne toiselta harrastajalta, siellä oli muitakin plekoja myynnissä myydään osastolla^^
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member

Nyt alkaa räkmixin teko :) Toivon mukaan kelpaa sit kaloille. Tosta ohjeesta tulee meinaan aika paljon.
Celea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Celea »

Angel86 kirjoitti:Nyt alkaa räkmixin teko :) Toivon mukaan kelpaa sit kaloille. Tosta ohjeesta tulee meinaan aika paljon.
On kyllä ihme kaloja jos ei kelpaa :D! Mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että tee niistä levyistä sit tosi ohuita. On aivan älyttömän hankalia rikkoa palasiin jos tekee niinkun minä ja ajattelee et "no laitetaan tää satsi tohon yhteen pussiin, kyl siitä ihan hyvä tulee"... :roll:
They2
Advanced Member
Advanced Member

Sulaako tiikerilumpeiden lehdet, kun siirtää uuteen akvaarioon? Itsellä ainakin menee.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Celea kirjoitti:
Angel86 kirjoitti:Nyt alkaa räkmixin teko :) Toivon mukaan kelpaa sit kaloille. Tosta ohjeesta tulee meinaan aika paljon.
On kyllä ihme kaloja jos ei kelpaa :D! Mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että tee niistä levyistä sit tosi ohuita. On aivan älyttömän hankalia rikkoa palasiin jos tekee niinkun minä ja ajattelee et "no laitetaan tää satsi tohon yhteen pussiin, kyl siitä ihan hyvä tulee"... :roll:
Taisin hosua liivatteen kanssa ja jäi kaikki liivate kattilanpohjalle. Laitoin meinaan pussit jääkaappiin ja kolmen tunninki jälkeen olivat ihan löysiä pusseja. No samapa tuo kait. Eiköhän pussit pakkasessa jähmety tarpeeks :D Laitoin satsin useampaan pussiin :)
They2
Advanced Member
Advanced Member

Mistä sais helpon ja hyvän räxmixin ohjeet? Kuinka paljon maksoi noi ainekset? Kauanko kestää että kaikki on syöty?
Angel86
Senior Member
Senior Member

http://koti.kapsi.fi/skare/akvaario/rakmix.html
Mä katoin tolta sivulta. Oho, porkkana jäi pois. Nyt vasta huomasin :D
They2
Advanced Member
Advanced Member

Ok. Kiitti linkistä. Täytyypä joskus kokeilla. :)
suski-87
Junior Member
Junior Member

Nyt ne pandat muuttivat sitten meille :) Nekin kun olivat inkkareita hakiessa jo myynnissä, mutta silloin vielä emmin ja päätin etten ota. Eilen laitoin sitten viestiä että vieläkö ovat vapaina ja tänään ne tulivat kotiin. Päivällä ehti vielä ottaa viimiset panikoinnit meneekö allas nyt ihan liian täyteen, sopivatko nuo sittenkään tuonne jne. mitä nyt on viimeisen vuoden aikana ehtinyt spekuloida yleisemmin ja viimeisen reilun viikon aikana juuri tämän porukan kohdalta, mutta ne kyllä jäivät sitten heti kun kalat sai altaaseen. Nuo ovat juuri sopivan siroja etteivät edes onnistuisi saamaan allasta liian ahtaan näköiseksi (itse tykkään pitää altaan kokoon nähden varsin pieniä fisuja) ja jotta pystyvät hyödyntämään hyvin altaan koko pohja-alaa vaikka se onkin paikoitellen aika täynnä kasveja. Mukavan touhukkaita myös ovat. Välillä häviävät koko porukalla jonkun kannon alle ja taakse, ja sitten tulevat taas altaan keskiosan hiekkakentälle kaivelemaan. Olen entistä ihastuneempi.
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Pandamonniset ovatkin ihan tajuttoman ihania. Jos sopeisivat mun vesioloihin, niin ottaisin niitä heti!!!

Mulla kävi ihan hirvee juttu, meinaa mun Väinö perhoskirjoahven kuoli. Ihan tostanoin vain meni ja kuoli. Eilen päivällä söi ja uis ihan reippaasti ja jahtaili taas Hilpan perässä, varmaan kutuhommat mielessä(miehet). Tiistaina huomasin kyl hänen alaleuassaan jotain valkoista höttöä ihan pikkuisen. Silloin ajattelin että, jos se ei perjantaihin menessä häviä tai muutu miksikään, niin olisin ottanut selvää mitä se voisi olla, kun on vapaa ja vedenvaihtopäivä jne..Noh....Aamulla Väinö ei tullut aamupalalle ja silloin hermostuin ensinmäisen kerran, että missä hän oikein on. Kun pääsin töistä niin aloin nostella kantoja ja siirrellä kasveja. En tiedä milloin ja mistä ja miten hän ilmestyi, mut yhdessä vaiheessa huomasin hänet pinnalla kellumassa. Toivottavasti ei ollut jääny mihinkään jumiin. Vesiarvot on ollu ihan ok ja Hilppa ja mukaanlukien kaikki muut kalat ovat aivan kunnossa. Vai olisko se valkoinen höttö voinut aiheuttaa tän menehtymisen?!
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”