Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Fisutar10 kirjoitti:Sama työväline, eri käyttäjä ===> eri tulos usein.
Daa? Miten se kaupan tulos sitten on yhtään luotettavampi??? Tekeekö kolme eri vastusta autuaaksi vai pitääkö olla viisi eri? Toisekseen täälläkin oli Koomikon aloittama ketju http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=221762, jossa on (linkattuna) hyvin perusteltu miksei KNO3-testit ole luotettavia eräiden muiden testien ohella. Kannattaisi vähän opiskella, muutakin kuin Varjoa, kun tietoa nyt kuitenkin on todella hyvin tarjolla niin ei tulisi päästeltyä suustaan ihan perusteettomia juttuja.

Kivan henkilökohtaiseksi menikin taas. Kiitos.Tulen silti jatkossakin korjaamaan sitä tuubaa mitä täällä tahallisesti tai tahattomasti jaetaan sekä kyselemään perusteluja väitteille. Ihan rauhassa saat mun puolesta nimitellä vaikka miksi jos parempaan et pysty.
Fisutar10 kirjoitti: Eri tulos, vaikka sama välineistö hieman monimutkaisemmassa laskutoimituksessa. Ihmeellistä 8O .
No sanoppas muuta! Toihan täytti just eikä melkeen tieteen tutkimisen kriteerit!

Koomikolle tuli vielä mieleeni kysymys: mikset lisää nitraattia vain sitä määrää minkä kasvit käyttävät eli ihan vaan kasvua seuraamalla? Ei siihen mitään testiä tarvita.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Sisso kirjoitti:Koomikko: Jos kustannustehokkuus on mielessäsi, niin mikset tilaa rautaa ja mikroa jauheina esim briteistä? Saat alta satkulla postareineen satsit, jotka riittää seuraavat tsijoona vuotta, molempia. Ja tiedät mitä akvaasi laitat. Mä en suostu maksamaan pirun kalliista vedestä. Tässä linkkejä http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=88&t=221895
Tiedät varmaan Sisso että mulla on käytössä akvaariossa Estimative Index lannoitus. Olen tilannut aineet tuohon Briteistä. Nyt haluan kokeilla jotain muuta. Olen Briteistä kaksi kertaa tilannut nuo aineet ja molemmilla kerroilla on ollut ongelmia. Ensimmäisellä kerralla olin maksanut toimituskuluja liian vähän tai siis he olivat perineet liian vähän. Odottelin ja odotteli pakettia jota ei koskaan kuulunut. Ymmärrän Englantia vähän mutta en osaa sitä kirjoittaa sitä juuri yhtään. Google kääntäjän avustuksella aloin asiaa selvittämään. Sen verran ymmärsin Googlen käännöstä että tiesin ettei käännös ole sinne päinkään. Asia kuitenkin selvisi ja lisämaksusta paketti lähti liikkeelle. Seuraava tilaus lähti sähköpostilla jossa selvittelimme millä hinnalla he suostuvat paketin Suomeen lähettää. Google kääntäjä käänsi taas niin pieleen ettei tilauksesta meinannut tulla mitään. Tässä yksi syy miksi haluan eroon noista jauheista. Haluan tilata lannoitteet Suomesta tai ainakin Suomen kielisestä verkkokaupasta ettei tarvitse taistella edellä mainittujen ongelmien kanssa. Jos nuo jauheet saisi Suomesta niin ehdottomasti käyttäisin niitä.
Sisso kirjoitti:Koomikolle tuli vielä mieleeni kysymys: mikset lisää nitraattia vain sitä määrää minkä kasvit käyttävät eli ihan vaan kasvua seuraamalla? Ei siihen mitään testiä tarvita.
Juuri näin olen pyrkinyt tekemään. Se että Nitraattitestit ovat minun käytössä epäluotettavia niin vielä epäluotettavampina pidän tuloksia jos joku muu ne tekee minulle samoilla testeillä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Sisso »

No oikeastaan en tiedä, luulin (jos nyt koko asiaa yhtään edes mietin) että se on taakse jäänyttä elämää ainakin joiltain osin. Ikävä kuulla, että sulla on tollasia kokemuksia, ymmärrän hyvin että oli viimeinen kerta tilata. Harkinassa nimittäin tilauksen hakkaaminen Britteihin, mutta taidan jättää välistä. Olen ostanut nitraattia jauheena kiloittain AWlta ja kaliumia (K2SO4) saapi vaikka Lappo.fi. Mikrot (CSM+B) olen tilannut Aquariumfertilizersilta kahdesti ilman ongelmia. Miksei kukaan suomessa trokaa näitä isommissa määrin? Tahtoo saada kaiken yhdestä ja samasta paikasta! Mieluiten tietty halvalla.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Kaliumsulfaattia saa jauheena A-linnasta.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Sitten jos pitäydyttäisiin ruodussa itse kukin ja ei ladeltaisi täällä mitään henkilökohtaisuuksia, kiitos. Jos ei ole järkevää sanottavaa niin paras olla hiljaa.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Sisso kirjoitti:Miksei kukaan suomessa trokaa näitä isommissa määrin? Tahtoo saada kaiken yhdestä ja samasta paikasta! Mieluiten tietty halvalla.
Olen sähköpostilla kysynyt asiaa useasta Suomalaisesta akvaariokaupasta. Yksikään kauppias ei ole vaivautunut edes vastaamaan. Tämä kuvastaa taas hyvin Suomalaista asiakaspalvelua. Itse tilaisin nuo aineet mielellään Suomesta jos tilaus olisi helppoa ja luotettavaa. Olisin valmis jopa maksamaan hyvästä palvelusta ylimääräistä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
KatjaB
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 20:34, 03.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja KatjaB »

mistä saisi kokolasiakvaarion omilla mitoilla kätevästi ja edullisesti?
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Seita »

Mie oon lukenu paljo aiheesta, mutta pää on vaan yksinkertaisesti niin jumissa etten tajua laskutehtävistä mittää.
Kysynkin amatöörikysymyksen, mahtuisiko akvaariooni vielä lisää kaloja vai onko tuo määrä sopiva?
Minä en kuitenkaan halua mittää täyteen sullottua kalasoppaa.
Eli 240l kalasto olisi seuraavanlainen:

4x helmirihmakala
16x kardinaalitetra
3x kiilakylki (olen miettinyt antaisinko nämä pois vai ottaisinko niille 3 kaveria lisää)
8x piikkisilmä
Sekä x-määrä, arviolta 10-30 erilaista todennäköisesti risteytys sukarapuja joita sain eräältä harrastajalta. Pari kirsikkaakin on mukaan eksynyt :) Ovat myös lisääntyneet ja niitä olen aina sopivan tilaisuuden tullen haavinut tuohon 50L pikkuakvaan mistä rapulaa ajattelin.

Eli onko tässä ihan liikaa kaloja, sopivasti vai mahtuisiko sekaan vielä kalasia.
En ole lähiaikoina lisää kuitenkaan hankkimassa, tuo setti näyttää ihan hyvälle noinkin.
Tälläinen vain pyörii mielessä kun yritin laskea, mutta ei siitä mitään tullut.
Vitosen matikka koulussa, niin ei sitä voi sillo paljon ihmiseltä vaatia :D
Purkit:
-240L
-51L
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Joukkoon mahtuu vielä reilu parvi kiilakylkiä tai sitten jos haluat niistä luopua niin ainakin saman verran kardinaaleja kun nyt on. Tulisi altaasta selkeämpi ja näyttävämpi.
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Seita »

Teemu Salonen kirjoitti:Joukkoon mahtuu vielä reilu parvi kiilakylkiä tai sitten jos haluat niistä luopua niin ainakin saman verran kardinaaleja kun nyt on. Tulisi altaasta selkeämpi ja näyttävämpi.

Kiitos vastauksesta :)
Minä kun olin laskevinani että alkaa kalamäärä olla täynnä tuossa altaassa.
Mutta kun olen niin käsi matikassa, nii tuli vissiin pilkkuvirhe tms :D
Mutta ehkä sitte uskallan alkaa suunnittelemaan jonkinlaista parvea kaloista X tuonne :)
Purkit:
-240L
-51L
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kevyesti mahtuu vaikkapa 30 kardinaalitetraa ja 15-20 kiilakylkeä. On makuasia, haluaako yhden vai kaksi parvea tuohon. Molemmat kyllä mahtuu.

Itselläni on 250-litraisessa taistelukaloja, rengasbarbeja parikymmentä, pohjalla päälle kymmenen monnista ja jotain 8 piikkisilmää plus kymmeniä ellei jopa satoja sukarapuja. Ihan hyvin mahtuisi enemmänkin kalaa, siellä asustaa yksi ainokainen helmiäisrasbora, jolle etsin kovasti lajitovereita mutta ei niitä mistään saa. Mutta tarkoituksena siis hommata sille parvi, joskin se tuntuu luulevan olevansa rengasbarbi nykyisin. :roll:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Seita »

Rengasbarbi olisi kyllä kala mistä minäkin olen haaveillut.
Onko sitä miten hankala saada?
AInakaan näissä lähiliikkeissä missä olen käynyt (kuopion alueella) ei ole sellaista altaissa vastaan tullut.
Tietty pitäisi kysyä että saako tilaamalla, mutta tänään en kerkeä enää lähtemään tuoho läheiseen eläinkauppaan -.-
Oon ihastunut myös haarniskamonneihin ja luin jostakin että niitä voisi pitää pareittainkin, mutta mietin että mahtuuko ne oikeasti tuonne, kun se kasvaa niin suureksi ja syökö se sukaravut ja niiden poikaset, ahmatti kun vissiin on.
Vai siirränkö haaveen haarniskamonneista suoraan hamaan tulevaisuuteen.
Taistelukala olisi myös ok, mutta jälleen pelkään sukarapujen puolesta.
Tulievää olen myös miettinyt, mutta arveluttaa sen toimeentuleminen helmirihmakalojen kanssa.
Nuoliaiset ovat myös käyneet mielessä, muttah..
Valinnan vaikeus iskee nyt. Kardinaalitetroja en ota lisää, todennäköisesti sitten parvi jotakin muita kaloja.
Pitänee kiertää Kuopio ja katsoa mikä on heidän tarjontansa ja tuosta melki naapurista kysyä mitä sinne saa tilaamalla.
Sitte sen pohjalta päättää.
Purkit:
-240L
-51L
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tulievää en ottaisi noin pieneen altaaseen. Kuitenkin territoriaalinen kala ja voi pahimmassa tapauksessa koitua painajaiseksi.

Rengasbarbini oon ostanut Akvaariolinnasta ja yksityiseltä. Akvaariolinna on samaa lafkaa Suomen Akvaariotukun kanssa, joten saisit varmaankin kaloja tilattua sinne Kuopioonkin.

Taistelukaloja mulla on sukarapujen kanssa ja nämä eivät ainakaan niitä syö, mutta ei sitä koskaan tiedä. Yksilökohtaista. Tai siis sanotaanko niin, etten oo koskaan nähnyt taistelukalojen syövän sukrapuja, mutta voihan se olla että ovat niitä syöneet.

Nuoliaisia (Botioita) en ottaisi piikkisilmien sekaan tuon kokoiseen, ellet saa jostain hankittua niitä seeprakyrmynuoliaisia vai mitä ne on suomeksi, näitä: http://www.loaches.com/species-index/yu ... -cruciatus.

Haarniskamonnille hyvä "korvaava" kala on ritarimonni tai lippuritarimonni, jäävät pienemmiksi ja ovat muutenkin solakampia. Mulla on tossa isoimmassa kaksi ritarimonnia ja ovat kyllä mainioita kaloja.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Seita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 14:48, 14.08.2013
Sukupuoli: N/A

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Seita »

Ok, kiitos tiedosta :)
Purkit:
-240L
-51L
tatataa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 22:58, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja tatataa »

Mulle tuli joku aika sitten uusi/vanha (130x50x60) allas kaloineen ja olot taisi muuttua edullisiksi.
Koska sinijuovatonkija (gymnogeophagus rhabdotus) pariskunta lykkäsi läjän rakkauden tuotoksia altaaseen. Oli pakon sanelemaa siirtää muut pois altaasta (4kpl samoja tonkijoita+muut), koska yli ylpeä isä oli tosi häijy (itse piru) kaikelle mikä vaan liikkuu lähellä ja etsi vielä perinurkasta kenen päälle saa hyökätä.
Elikkä miten toimia? Saako noita kaloja teininä myytyä eteenpäin Espoo+lähi? Nyt on ikää noin 7 päivää eli ehkä taitaa osa selvitä.
Siirränkö vanhemmat pois vai poikaset ja muut kalat takasin? Miten toimia?
(Tiedän että siirrot on stressiä)
Niin ja noista kaloista ole etsinyt kaikilla hauilla tietoa, vaan ei tahdo löytyä mitään. Jos jollain on kokemusta näistä, kertokaa kaikki.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Heips, millaista pääkalaa vois laittaa seuraavanlaiseen akvaarioon? Mietin että olisko Korurihmakala hyvä valinta ? Tai joku muu näyttävä laji joka menee tonne omaan akvan oloihin, lämpöjä voin viel nostaa asteella.

Koko:
126l

Vesi:
Pehmeää
pH 7

Lämpö:
24 astetta

Kalasto :
Täplämonninen 10kpl
Tulisuppusuu 8kpl
Juovaimunuoliainen 7kpl
Partamonni
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Mistä vois ostaa akryyliputkea. Tarvis Pringles sipsiputken kokoisen pätkän? Etra myy vain 2m pätkiä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

KatjaB kirjoitti:mistä saisi kokolasiakvaarion omilla mitoilla kätevästi ja edullisesti?
Edullisesta en tiedä, mutta ainakin laadukas (kuulopuheen mukaan) olisi SIniriutta. Porin Akvaariokeskus /Juta tekee kai myös, ja Akvaariohuolto vai oliko se Akvaariopalvelu Pasi Hailla tekee. Epämääräisiä vinkkejä... :roll:
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Mistä voi ostaa pvc liitoksia, kulmia, muhveja. Ei tarvitsisi kuin 3 jatkomuhvia 20mm putkelle. Systemlahti myy mutta minimi tilaus on 20€ ja postikulut 8€ joten 2.22€ tilaukselle tulee hintaa 28€.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Jos on jotain muuta harrastusmateriaalia tarvis niin esim aquaristic.netistä tulisi samoilla rahdeilla. Myös ihan LVI liikkeistä voisi kysellä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

KatjaB kirjoitti:mistä saisi kokolasiakvaarion omilla mitoilla kätevästi ja edullisesti?
Siniriutta, Porin Akvaariokeskus ja Puutorin Akvaario ainakin. Edullisuus on suhteellista, joten sen joudut itse määrittelemään kun kyselet hintoja :)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Mitä helmipallon näköisiä isoja plekolajeja on olemassa? Hintaa alle satanen. :D Katselin tuommoista kun LDA33. Tuumasin, että helmipallo on hieman pikkuinen mun makuuni.
7Pete
Member
Member
Viestit: 316
Liittynyt: 19:50, 07.02.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja 7Pete »

suomunaama kirjoitti:Mitä helmipallon näköisiä isoja plekolajeja on olemassa? Hintaa alle satanen. :D Katselin tuommoista kun LDA33. Tuumasin, että helmipallo on hieman pikkuinen mun makuuni.
Scobinancistrus cf. pariolispos.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

7Pete kirjoitti:
suomunaama kirjoitti:Mitä helmipallon näköisiä isoja plekolajeja on olemassa? Hintaa alle satanen. :D Katselin tuommoista kun LDA33. Tuumasin, että helmipallo on hieman pikkuinen mun makuuni.
Scobinancistrus cf. pariolispos.
Hmm... En löytänyt hintaa vielä googlella, täytyy tutkia sopiiko meille vai onko liian rauhaton luonne. Nätti ainakin on. :)
Outofisu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 17:20, 12.02.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa viestiketjua

Viesti Kirjoittaja Outofisu »

Mikähän kala kyseessä? Onko siis perinteinen kultakala, vai voiko olla joku karppi? Kala kuitenkin valkoinen. Kalalla mittaa n. 18 cm.

Saatiin akvaario lahjoituksena, eikä edellisillä omistajilla ollut tietoa. Mietitään vain, mitkä kalat tulevat kyseisen yksilön kanssa, ja onko akvaariomme sopivan kokoinen kalalle, 300ltr?

http://aijaa.com/iXVSzP
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”