Kalojen valtakunnat
Re: Kalojen valtakunnat
Kiitos!mirauria kirjoitti:Voi hitsi! Onnea vauvasta! Toivottavasti se selviää isoksi asti ^^

Niin ne on kyllä ihanan värisiä!kalaton1 kirjoitti:Ihanan värisiä nuo puna-aaveet

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Netissä olen katsellut ja ihaillut noiden värejä, kaupassa näyttävät paljon valjummilta.
Ilmeisen mukavasti ovat kotiutuneet
Omat punapäätetrat oli kotiutusvaiheessa myös ihan valjuja, nyt naamat loistaa.
Ilmeisen mukavasti ovat kotiutuneet

Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Noin vuoden ovat nuo puna-aaveet mulla tuolla asustaneet, ja selvästi näyttävät tykkäävän oloistaan!kalaton1 kirjoitti:Netissä olen katsellut ja ihaillut noiden värejä, kaupassa näyttävät paljon valjummilta.
Ilmeisen mukavasti ovat kotiutuneet![]()

Se on muuten jännä, miten ne tahtoo eläinkaupoissa valjuja nuo värit olla..! Viime viikonloppuna, kun ostin hunajarihmakala pariskunnan ja minirasboroita, niin olivat ihan tosi haaleita.. En meinannut ensin tunnistaa noita hunajarihmoja, kun olivat niin harmaita!

-
- Senior Member
Monessa liikkeessä kuitenkin tosi kivasti sisustettu ja on piilopaikkojakin kaloille, ehkä ne tressaantuu siitä ihmisten jatkuvasta toljottamisesta ja liikkeestä altaan edessä. Kotona se liike altaan edessä hillitympää ja kalat tottuu siihen meikäläisten naamaan 

Niin ja eläinkauppojen akvaarioissa ei voi liikaa olla sisusteita ja kasveja, kun niitä voi olla sitten mahdotonta saada asiakkaille pyydysteltyä!kalaton1 kirjoitti:Monessa liikkeessä kuitenkin tosi kivasti sisustettu ja on piilopaikkojakin kaloille, ehkä ne tressaantuu siitä ihmisten jatkuvasta toljottamisesta ja liikkeestä altaan edessä. Kotona se liike altaan edessä hillitympää ja kalat tottuu siihen meikäläisten naamaan

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mä ainakin tuijottelen niin usein, että menee ihan hiljaisemman putiikin koko asiakasmäärästä!jennali kirjoitti:Niin ja eläinkauppojen akvaarioissa ei voi liikaa olla sisusteita ja kasveja, kun niitä voi olla sitten mahdotonta saada asiakkaille pyydysteltyä!kalaton1 kirjoitti:Monessa liikkeessä kuitenkin tosi kivasti sisustettu ja on piilopaikkojakin kaloille, ehkä ne tressaantuu siitä ihmisten jatkuvasta toljottamisesta ja liikkeestä altaan edessä. Kotona se liike altaan edessä hillitympää ja kalat tottuu siihen meikäläisten naamaanTai näin minä sen järkeilisin!
Ja kyllähän siellä tosiaan enemmän toljottajia on, kuin kotioloissa..!

450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Heh..Niin minäkin, aina kun vain pääsen eläin tai akvaariokauppaan!!Siltsu kirjoitti:Mä ainakin tuijottelen niin usein, että menee ihan hiljaisemman putiikin koko asiakasmäärästä!jennali kirjoitti:Niin ja eläinkauppojen akvaarioissa ei voi liikaa olla sisusteita ja kasveja, kun niitä voi olla sitten mahdotonta saada asiakkaille pyydysteltyä!kalaton1 kirjoitti:Monessa liikkeessä kuitenkin tosi kivasti sisustettu ja on piilopaikkojakin kaloille, ehkä ne tressaantuu siitä ihmisten jatkuvasta toljottamisesta ja liikkeestä altaan edessä. Kotona se liike altaan edessä hillitympää ja kalat tottuu siihen meikäläisten naamaanTai näin minä sen järkeilisin!
Ja kyllähän siellä tosiaan enemmän toljottajia on, kuin kotioloissa..!

-
- Advanced Member
Samassa veneessä ollaanjennali kirjoitti:Heh..Niin minäkin, aina kun vain pääsen eläin tai akvaariokauppaan!!Siltsu kirjoitti:Mä ainakin tuijottelen niin usein, että menee ihan hiljaisemman putiikin koko asiakasmäärästä!

720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Hehee!mirauria kirjoitti:Samassa veneessä ollaanjennali kirjoitti:Heh..Niin minäkin, aina kun vain pääsen eläin tai akvaariokauppaan!!Siltsu kirjoitti:Mä ainakin tuijottelen niin usein, että menee ihan hiljaisemman putiikin koko asiakasmäärästä!

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tänään tulikin vallisneriat ja kurttumelalehti!
JEE!!!
..Ja viikonloppuna tuli tilattua sammalpallojakin, ja nekin saapuivat tälle päivää!
..Eli arvaatte varmaan mitä olen tänään puuhannut..!!
Ison kannon "sammaloimisella" aloitin ensin.. Ajattelin, että odottaisin, ettei se enää kelluisi, mutta en kertakaikkiaan enää malttanut pitää siitä näppejäni erossa ( siksi siinä muuten on tuo mustavalkopilkukas kivi.. Ettei vaan kanto karkaisi..!
)!
Niin monta iltaa olen akvaa tuijotellessa miettinyt mihin kohti sammalta kiinnittelisin!
Yhden sammalpalloistakin uhrasin ( muotoilin kyllä sen lopun siitä takaisin palloksi ja laitoin sen toisen pallon kaveriksi "parantumaan"!
) , kun näin "sielunisilmin" miten kivalle se näyttäisi kannon kupeessa!
Nyt nuo sammalpallot on tuolla vähän miten sattuu, kun tuntuvat vähän kelluvan, varmaan siksi kun huuhtoessa puristelin niitä vähän liian kuivaksi..
Pienemmän kannon sammaloin jo aiemmin, mutta en ole tainnut siitäkään tajuta kuvaa tänne päivitellä!
Vielä kun lumet sulaisi, että pääsisin etsimään, tuon pikkukannon eteen, sopivan kiven..!
Tänään luulin jo löytäneeni sellaisen, mutta siinä näkyikin ihan vähän ruostetta ja kimallusta..
Harmittaa, se olisi nimittäin ollut siihen kohtaa ihan passeli!
Niin ja muuten kasvuakin on alkanut näkyä!!
Apilasaniainen on ruennut pikkuhiljaa levittäytymään (tekee kummia pyöreitä lehtiä, mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan..!
), samoin kapeakeiholehtikin on nostellut muutamia alkuja... Luulin ensin että ovat vain hiekkaan uponneita irtolehtiä, kun olivat niin kaukana nuo pikkualut "isäntäkasvista" ja ajattelin, ettei varmana ole voineet viikossa jo noin nopeasti uutta rönsyä tekemään.. Mutta kyllä vaan oli!!
Hirvittävän mukavaa seurata tuota kasvien kasvua ja kalojen kotiutumista!
Ai niiin!!!
Meinasin unohtaa kertoa vielä sen, että eilen myöhään illalla näin kaksi pikkuruista monnisvauvaa ja yhdestä sain napattua kuvankin!!
Ne olivat kyllä niin suloisia!! 

Ison kannon "sammaloimisella" aloitin ensin.. Ajattelin, että odottaisin, ettei se enää kelluisi, mutta en kertakaikkiaan enää malttanut pitää siitä näppejäni erossa ( siksi siinä muuten on tuo mustavalkopilkukas kivi.. Ettei vaan kanto karkaisi..!

Pienemmän kannon sammaloin jo aiemmin, mutta en ole tainnut siitäkään tajuta kuvaa tänne päivitellä!

Vielä kun lumet sulaisi, että pääsisin etsimään, tuon pikkukannon eteen, sopivan kiven..!

Niin ja muuten kasvuakin on alkanut näkyä!!

Ai niiin!!!

- Liitteet
-
- Tässä näkyy apilasaniaisen hassuja pyöreitä uusia lehtiä ja kapeakeiholehdenkin yksi pikkuinen alkukin kuvassa näkyy! :D
- uutta lehteä...jpg (62.62 KiB) Katsottu 2719 kertaa
-
- 100 litraisen päivitystä.jpg (104.34 KiB) Katsottu 2724 kertaa
-
- 100 l pieni kanto.jpg (61.3 KiB) Katsottu 2724 kertaa
-
- Tämän kannon taakse istuttelin ne vallisneriat ja tuohon kannon sivulle laitoin kurttumelalehden.. Siirsin kurtun tieltä tuon pienemmän melalehden tuonne tripartitan taakse.. Mutta voi olla, että saatan siihen myöhemmin etsiä vielä jonkun kivemman matalan melalehden! :)
- sammalkanto.jpg (93.97 KiB) Katsottu 2724 kertaa
-
- monnisvauva!.jpg (58.43 KiB) Katsottu 2724 kertaa
Niin.. Vaihdoin tuohon sen kivitaustakuvankin jo viime viikolla, mutta nyt se ei kyllä tuolta sameudesta kovin erotu! 

Hehheh.. Taas mieli muuttuu 100 litraisen kasvivalinnoissa..!
Tai siis yhdessä vaan!
Törmäsin sellaiseen kasviin kuin vesisaniainen ja ajattelin, että se kasvaisi juuri sillä tavalla, että varjostaisi mukavasti akvaa, mutta alempaa ei olisi niin tiheä ( varret siis sopisivat ja jäisivät mukavasti piiloon kannon taakse.. ) ja toisi myös mukavaa pintaan ulottuvaa kasvutiheikköä hunajarihmoille!
Ajattelin sitä siis tuohon vedensuosikin tilalle, eli pienen kannon taakse.. Mitäs olette mieltä..? ..Toisiko se sellaista "metsäistä tunnelmaa" tuonne enemmän, kuin tuo vedensuosikki..?? 

Hunajarihma poitsu oli tänään ollu ahkerana ja rakentanut hieeenon kuplapesän!
Se on ensimmäinen pesä, minkä meillä asuessaan on rakennellut ( lauantaina olleet jo kaksi viikkoa..!
Kylläpä aika rientää!
).. Olen nyt kyllä niiin ylpeä pojusta! 

- Liitteet
-
- Kuva on sitten vähän heilahtanut, kun otin sen niin nopsaa, ettei poitsu vaan häiriintyisi! :) Tässä kuvassa se isottelee omalle kuvalleen, jota pitää selvästikin kamalana uhkana pesälle! :D
- poitsun eka kuplapesä!.jpg (103.77 KiB) Katsottu 2636 kertaa
-
- Advanced Member
Oma kuva on kyllä hirmunen mörkö! 

720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Hehhehmirauria kirjoitti:Oma kuva on kyllä hirmunen mörkö!

Laitetaanpas toisestakin seuralasta rihmakala kuvaa! 
Kuvissa siis ruokinta-aika ja sen kohokohdat!

Kuvissa siis ruokinta-aika ja sen kohokohdat!

- Liitteet
-
- kääpiörihmis odottelee ruokaa.jpg (116.87 KiB) Katsottu 2576 kertaa
-
- jee, nyt sitä ruokaa sataa!!.jpg (119.74 KiB) Katsottu 2576 kertaa
-
- kääpiörihmakala etsii ruoan rippeitä.jpg (97.7 KiB) Katsottu 2576 kertaa
-
- Senior Member
Mulla liuskavesisaniaista kahdessa altaassa, voin suositella. Varaudu karsinta hommiin
Ja tosiaan mullakin varret pitkät ja lehdettömät, ylhäältä leviää pinnalle ja tekee hirmuisesti tytäryksilöitä joista voi ottaa uutta alkua. Kasvia voi kasvattaa myös ihan pinnalla kelluen, ei tarvitse ankkuroida pohjaan. Meillä ainakin taisto ukkeli tykkää tästä pöheiköstä akvan pinnalla.

Ja tosiaan mullakin varret pitkät ja lehdettömät, ylhäältä leviää pinnalle ja tekee hirmuisesti tytäryksilöitä joista voi ottaa uutta alkua. Kasvia voi kasvattaa myös ihan pinnalla kelluen, ei tarvitse ankkuroida pohjaan. Meillä ainakin taisto ukkeli tykkää tästä pöheiköstä akvan pinnalla.
Jee, eli voisi olla oiva kasvivalinta tuonne!kalaton1 kirjoitti:Mulla liuskavesisaniaista kahdessa altaassa, voin suositella. Varaudu karsinta hommiin![]()

-
- Senior Member
Hyvin varjostaa, mulla täyttää puolet taiston altaan pinnasta muutamassa viikossa jos ei yhtään karsi. Nyt on alkanut jo kiipeämään reunan yli mokoma 

No ainakin varmasti taistis siitä sitten tykkää, kun pintaa peittää!kalaton1 kirjoitti:Hyvin varjostaa, mulla täyttää puolet taiston altaan pinnasta muutamassa viikossa jos ei yhtään karsi. Nyt on alkanut jo kiipeämään reunan yli mokoma

-
- Senior Member
Ei välttis..jos pintakasvissa ei ole minkä päällä maata. Asensin matelijoille tarkoitetun lampun akvan yläpuolelle.. ja bingo.. sen allahan tuo koiras mötköttää ja ottaa aurinkoa.jennali kirjoitti:No ainakin varmasti taistis siitä sitten tykkää, kun pintaa peittää!kalaton1 kirjoitti:Hyvin varjostaa, mulla täyttää puolet taiston altaan pinnasta muutamassa viikossa jos ei yhtään karsi. Nyt on alkanut jo kiipeämään reunan yli mokomaJospa se sitten mullakin hyvin kasvaisi!
Ahvenia ja monneja.
Niin, paitsi kuplapesiä on varmaankin mukava tehdä sinne pintaa peittävien kasvien sekaan!Riippasaarni kirjoitti:Ei välttis..jos pintakasvissa ei ole minkä päällä maata. Asensin matelijoille tarkoitetun lampun akvan yläpuolelle.. ja bingo.. sen allahan tuo koiras mötköttää ja ottaa aurinkoa.jennali kirjoitti:No ainakin varmasti taistis siitä sitten tykkää, kun pintaa peittää!kalaton1 kirjoitti:Hyvin varjostaa, mulla täyttää puolet taiston altaan pinnasta muutamassa viikossa jos ei yhtään karsi. Nyt on alkanut jo kiipeämään reunan yli mokomaJospa se sitten mullakin hyvin kasvaisi!

-
- Junior Member
Meinasin tuoda tuliaisia Iisalmesta muutakin kun konnanputken pätkän. Kävin akvakaupassa ja siellä oli ihanan värinen taistoukko. Musta jossa persikan väriä evissä. Tosi upea ilmestys. Mutta. Tittidii! Oli samassa altaassa platyjen kanssa! Huoh!!
Se melkein pitäs käydä ostamassa pois sieltä. Vaikka omaan akvaan en laittaiskaan. Ni meinasin sen sinulle tuoda.
En kuitenkaan ostanu.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)