Tokihan tuohon mahtuu kaksi 540€ maksanutta akvaariota, mutta ei se tee kun 1080€ koko summasta.
Valvoja: Moderaattorit
Muistelen, ettei Baktopur direct mahtunut tarkkaan budjettiisi. Se lienee nyt ylitetty hieman?Norhie kirjoitti:Kiesus sentään. Katoin juuri yhteenvedon harrastuskuluista ajanjaksolla Tokokuu 2016 - Toukokuu 2017. Lopputulos on 8124,71€ ja tuo on varmasti 95% akvaarioihin liittyvää.![]()
Tokihan tuohon mahtuu kaksi 540€ maksanutta akvaariota, mutta ei se tee kun 1080€ koko summasta.
Joo no luotan siihen kun Fennian tätyli vastasi niiden sivuilla olevaan kyselyyn, että kattaa kaiken. Siitä on siellä vielä mustaaki valkoisella.Fisutar10 kirjoitti:Minulla on laajennettu vesivahinkovakuutus. Kantsii tarkistaa onko noita eri tasoisia. Itse hankin laajimman tason varmuudeksi, että kattaa hieman laajemmin jutut, myös toiselle aiheutetut eli on vastuuvakuutus mukana.
Olenkin joskus miettinyt top ten listaa aiheella mitä akvarismi maksaa..Fisutar10 kirjoitti:Muistelen, ettei Baktopur direct mahtunut tarkkaan budjettiisi. Se lienee nyt ylitetty hieman?Norhie kirjoitti:Kiesus sentään. Katoin juuri yhteenvedon harrastuskuluista ajanjaksolla Tokokuu 2016 - Toukokuu 2017. Lopputulos on 8124,71€ ja tuo on varmasti 95% akvaarioihin liittyvää.![]()
Tokihan tuohon mahtuu kaksi 540€ maksanutta akvaariota, mutta ei se tee kun 1080€ koko summasta.![]()
![]()
![]()
Ja oletko huomioinut sähkölaskut ja veden? Mahdollisen laajennetun vesivahinkovakuutuksen?![]()
![]()
Mangrovea ei ole altaassa muuta kuin vasemmassa kulmassa pieni pala johon Anubiaat on kiinnitetty.Teemu Salonen kirjoitti:Sulla on aika paljon mangrovea altaassa ja silti lisäät turvetta. Miksi? Alkaa kuvassa näkyviltä kotiloilta syöpyä kohta kuoret. Vai onko se tarkoituskin?
Oikea meininki! Eilen naapuri (asun kerrostalossa) yllätti itse teosta kupin ja vesipöntön kanssa kyykkimästä rännin alastulon päästä!Verna kirjoitti:Kaikkea sitä.Varmaan tulee liioiteltuakin noiden kanssa, ainakin puolison ilme väittää niin. Pihalla grillaa iso porukka ja yksi vain istuu akvahuoneen lattialla ja touhuaa vesitestien, ämpäreiden, kippojen ja kuppien kanssa. Ja hyysää pikkukaloja.
Mitäs vesirännistä metsästät?Verna kirjoitti: Oikea meininki! Eilen naapuri (asun kerrostalossa) yllätti itse teosta kupin ja vesipöntön kanssa kyykkimästä rännin alastulon päästä!
Ilme oli mielenkiintoinen...
Sitä läpinäkyvää nestettä. Meillä on vuoden vanha katto ja odotan aina min. 10 minuuttia ennen keräystä.Fisutar10 kirjoitti:Mitäs vesirännistä metsästät?Verna kirjoitti: Oikea meininki! Eilen naapuri (asun kerrostalossa) yllätti itse teosta kupin ja vesipöntön kanssa kyykkimästä rännin alastulon päästä!
Ilme oli mielenkiintoinen...
Oho, melko kunnianhimoista säätöäVerna kirjoitti:Minä olen harkinnut kokeilla lähdeveden käyttöä, se tosin täytyy ensin testata. En kyllä tuon 240-litraisen tarpeisiin ala sitä haalia, mutta pari satasta projektia on työn alla... Muutaman kilsan päässä on juomavesilähde. Tänään oikeastaan voisi hakea tilkan testattavaksi.
Projekti kotiutus näyttää menevän ehkä vielä huomisen puolelle. Tämäkin päivä menee vettä lantratessa. Hiljaa hyvä tulee.
Homma ei ehkä ihan överi vielä, kun itse tajuaa tilanteen.Verna kirjoitti:Sitten menee liian pitkälle, kun haen kaiken tarvittavan veden kanisterit käsissä kävellen.Mutta jos läheltä ajaesssa koukkaa muutaman kanisterillisen autolla, pysyy vielä vaivannäkö suhtkoht kohtuudessa.