Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset
NoiR:lle onnea perheenlisäyksen johdosta 

450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna 

-
- Elite Member
NO asia on sovittu Helsingin akvakeskuksen kanssa, laittovat tosiaan nuo pari katinkultamonnia kun niitä ahvenia ei ollu siellä,
mietin vaan että mahtuukohan tuolla 128L akvaariossa olemaan 5 katinkultamonnia kun siellä on 10kpl helmimonnisia ja 4 tai 5 piikkisilmää pohjakaloina?
mietin vaan että mahtuukohan tuolla 128L akvaariossa olemaan 5 katinkultamonnia kun siellä on 10kpl helmimonnisia ja 4 tai 5 piikkisilmää pohjakaloina?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Jibbii
.Lauantaina haetaan uus allas
!!

-
- Junior Member
NoiRille onnea täältäkin!
Mies toi omia hohtomillejään ällistyttävän määrän altaisiini, ja meno näytti hetken vähän ahdistavalta. Nyt kaloilla on kuitenkin taas paremmin tilaa pulikoida, kun osa jatkoi tänään matkaansa. Vielä kuitenkin löytyis
Perhoskirjoahvenilla on kolmas tai neljäs kutu menossa. Aiemmat kaviaarit on menneet koiraan eväiksi, mutta josko harjoitus tekisi mestarin ja pääsisin tällä kerralla ihastelemaan niiden lastenkaitsemista! Ekat tarkoituksella kudettamani kalat ikinä, eli kirsikkabarbien poikaset, muutti just isompaan altaaseen. Oikein hyvin näyttävät pärjäilevän ja nättejä ovat.
Syksyllä ostettu kanto kelluu yhä, vaikka porailin reikiäkin siihen pari kuukautta sitten
Näin voi käydä vaan mulle!
Minä oikein kovasti tahtoo katinkultamonneja. Oikein kovasti! Ja/tai sitten minä kans oikein kovasti tahtoo jotain pienempiä nuoliaisia. Oikein kovasti.
Mies toi omia hohtomillejään ällistyttävän määrän altaisiini, ja meno näytti hetken vähän ahdistavalta. Nyt kaloilla on kuitenkin taas paremmin tilaa pulikoida, kun osa jatkoi tänään matkaansa. Vielä kuitenkin löytyis
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Perhoskirjoahvenilla on kolmas tai neljäs kutu menossa. Aiemmat kaviaarit on menneet koiraan eväiksi, mutta josko harjoitus tekisi mestarin ja pääsisin tällä kerralla ihastelemaan niiden lastenkaitsemista! Ekat tarkoituksella kudettamani kalat ikinä, eli kirsikkabarbien poikaset, muutti just isompaan altaaseen. Oikein hyvin näyttävät pärjäilevän ja nättejä ovat.
Syksyllä ostettu kanto kelluu yhä, vaikka porailin reikiäkin siihen pari kuukautta sitten

Minä oikein kovasti tahtoo katinkultamonneja. Oikein kovasti! Ja/tai sitten minä kans oikein kovasti tahtoo jotain pienempiä nuoliaisia. Oikein kovasti.
-
- Advanced Member
Tietyistä aiheista ei kannattaa ryhtyä keskustelemaan liian erilaisten ihmisten kanssa
Ostin kk.sitten 3 nuolimonnia josta puolet ovat kuolleet. Jäljellä olevat sen sijaan voi hyvin ja toivottavasti jatkossakin!
Easycarbo tuntuu olevan tehokas ja hyvä aine. Pitkään epäröin ottaa käyttöön mutta nyt ollut viikon käytössä minimiannostuksella ja kasvien nopeampi kasvu näkyy jo nyt ja kalat voi hyvin. (nuolimonnien kuolema ei liityy tähän.)

Ostin kk.sitten 3 nuolimonnia josta puolet ovat kuolleet. Jäljellä olevat sen sijaan voi hyvin ja toivottavasti jatkossakin!
Easycarbo tuntuu olevan tehokas ja hyvä aine. Pitkään epäröin ottaa käyttöön mutta nyt ollut viikon käytössä minimiannostuksella ja kasvien nopeampi kasvu näkyy jo nyt ja kalat voi hyvin. (nuolimonnien kuolema ei liityy tähän.)
Wait.. what? Kolmesta kuoli puolet? No, pikkuseikka..monniomistaja kirjoitti:Ostin kk.sitten 3 nuolimonnia josta puolet ovat kuolleet. Jäljellä olevat sen sijaan voi hyvin ja toivottavasti jatkossakin!
Punakääpiökirjoahvenen silmä pullottaa taas. On se vain yksi prkl.. Pitänee tihentää vedenvaihtoa entisestään.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Advanced Member
Kirjoitusvirhe
nuolimonneja oli alunperin 6. Nyt siis 3 jäljellä.

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Joo-o. Onhan näitä ajatuksia.
Esim. luulin ostaneeni ulkosuodattimen, mut eilen sen käynnistettyäni tajusinkin ostaneeni kalliin jänisräikän. Huoh.
Noh, takuu auttanee.
Esim. luulin ostaneeni ulkosuodattimen, mut eilen sen käynnistettyäni tajusinkin ostaneeni kalliin jänisräikän. Huoh.
Noh, takuu auttanee.
Home is the place where I keep my planted tanks.
-
- Advanced Member
Minulle saapui postissa tänään kasvien pohjalannoitetta ja vedenparannusainetta. Vaihdoin siis kasvialtaaseen osan vedestä ja lisäsin vedenparannusainetta, jospa se alkaisi nopeammin kypsymään kun ei ole klooria vedessä? Pohjalle on ilmestynyt jotain bakteerikasvustoa, mutten tajua miten sinne on voinut sellaista tulla, kun vedessä ei ole vielä lainkaan edes nitriittiä saati nitraattia. Rapsuttelin sitä vähän pois ja annoin olla, kaippa se itsestään katoaa kun vesiarvot eivät enää heittele.
Lisäksi tahtoisin kauheasti ostaa uuden valaisimen akvaarioon, mutten oikein lämpene noille mitä on ollut tarjolla. Täytyisi kaksi putkea saada siihen, mutta sopiviin saa vain kaksi pienoisputkea ja ne tulee vierekkäin, eli ei voi laittaa esim. päivänvaloputkea ja kasviputkea samaan valaisimeen. Tylsää. Täytyy vissiin tyytyä vain uuteen kasviputkeen, mutta tuleekohan altaasta sitten ihan pinkki kuten mallikuvassa oli..
Niin tosiaan, minulle on nyt kolmena päivänä peräkkäin tullut kotiin suoraan noita maxikirjeitä ja postinkantaja on aina joutunut ovelle pimpottamaan, tänä aamuna se katsoi jo vähän epäuskoisena, sanoi vain ovelta että "Sulle olis TAAS tämmönen maxikirje.." ja mie nauroin vaan, että "onko tää nyt jotenki epäilyttävää jo.."
Lisäksi tahtoisin kauheasti ostaa uuden valaisimen akvaarioon, mutten oikein lämpene noille mitä on ollut tarjolla. Täytyisi kaksi putkea saada siihen, mutta sopiviin saa vain kaksi pienoisputkea ja ne tulee vierekkäin, eli ei voi laittaa esim. päivänvaloputkea ja kasviputkea samaan valaisimeen. Tylsää. Täytyy vissiin tyytyä vain uuteen kasviputkeen, mutta tuleekohan altaasta sitten ihan pinkki kuten mallikuvassa oli..
Niin tosiaan, minulle on nyt kolmena päivänä peräkkäin tullut kotiin suoraan noita maxikirjeitä ja postinkantaja on aina joutunut ovelle pimpottamaan, tänä aamuna se katsoi jo vähän epäuskoisena, sanoi vain ovelta että "Sulle olis TAAS tämmönen maxikirje.." ja mie nauroin vaan, että "onko tää nyt jotenki epäilyttävää jo.."

-
- Junior Member
Ei oikee noi pikkumonniset kestä tuolla altaassa, tänää kuukahti taas yks.
Eikä nyt oo mitään akvaarioinnostustakaan, kun lumet on sulanu ja pitäs toi takapiha saada loistoonsa, ja pian alkaa taas remontin teko. Noh, täytyy nyt sen verran jaksaa että pysyis noi loput hengissä.
Eikä nyt oo mitään akvaarioinnostustakaan, kun lumet on sulanu ja pitäs toi takapiha saada loistoonsa, ja pian alkaa taas remontin teko. Noh, täytyy nyt sen verran jaksaa että pysyis noi loput hengissä.
Odottelen että joku kiinnostuisi ostamaan noita miun kaloja pois ;s
Haaveilen niin sikana tuollaisesta merivesi-akvasta... Aahaha
Haaveilen niin sikana tuollaisesta merivesi-akvasta... Aahaha

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=172626 <-- Paljon kaikkea myynnissä!
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
Millon nuo omppujen munat kuoriutuu? Olleet tuossa yli viikon eikä mitään ole tapahtunut. Suurin platy naaras on kohta ihan halkeamis pisteessä, kun vatsa on poikasista täynnä.
. Kirsikka ja tulisukaravuillekin on tullet perheen lisäystä, kohta ihan myyntiin asti. Mikäs vauvabuumi meillä on meneillään?

-
- Junior Member
Höh, multaa myydään "kaikissa" ruokakaupoissa ja halpispuljuissa näin keväällä, mutta turvetta ei enää ole edes kukkakaupassa ollut pariin vuoteen kuulemma. Pitää varmaan etsiä puutarhamyymälä jostain.
Pöh.
Onks muut löytäneet helpommin?
Pöh.
-
- Advanced Member
Joo tallilla on noin 20 kuutiota. x)Nantsu kirjoitti:Höh, multaa myydään "kaikissa" ruokakaupoissa ja halpispuljuissa näin keväällä, mutta turvetta ei enää ole edes kukkakaupassa ollut pariin vuoteen kuulemma. Pitää varmaan etsiä puutarhamyymälä jostain.
Pöh.
-
- Advanced Member
NoiRille onnea perheenlisäyksestä.
Mulla on ollut itselläni villakoiran pentu kuukauden, ei ole onneksi vielä osoittanut mielenkiintoa akvaarion vermeitä kohtaan (kaloja on päässyt silloin tällöin katselemaan), vaikka on muuten kova käyttelemään hampaitaan (tosin sekin vähentynyt kiellettyä kohtaan, kun oon tyrkkinyt sallittua tilalle), mutta pienoisella kauhulla odottelen kunhan hampaat alkavat vaihtua.
Onneksi vanhempien kesällä 2 vuotta täyttävä villakoira-uros pitää omalla tavallaan tuota naperoa kurissa, leikittää ja sitä kautta purkaa pennun energiaa, joka muuten saattaisi kohdistustua pureskelemiseen yms.

112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Laitoin just uuden ulkosuodattimen toimintaan, kaamean kiroilun kera... Noi laidat tuossa akvaariossa on ihan kivat, mutta eikö niissä vois olla jotkut kohdat mistä saisi nuo yliviennit tehtyä
Kiva taivutella imu- ja suihkuputkia uudestaan hiustenkuivaajan kanssa, eikä ne siltikään asetu niinkun pitäisi.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
Sataa, sataa ropisee... Oikein loistava päivä siis akvaarioharrastukselle. Blogia kirjoittelin taas. Tahtoisin ostaa uuden valaisimen, muttei missään ole sopivia (lue: sopiva hinta, kaksi putkea).
Mies lähti aamusta petsaamaan akvaarion jalustaa, mulla eilisilta vielä painaa silmissä ja koko kropassa.
Hoitelin kasvitkin aamulla, mutta sädelehti näyttää vähän kurjalta -se on kyllä kasvanut, mutta tuntuu jotenkin, että sen lehdet ovat hieman ruskeat? Ehkä kuvittelen, kun niin kovasti toivon, että sädelehti nimenomaan pärjäisi minulla, se kun on minun lemmikkikukka tällä hetkellä.
Intianvesitähdikkiä olen jo ehtinyt kiroamaankin, kun se on viikossa kasvanut pintaan saakka ja peittää kaikki muut kasvit tuossa pikku purkissa alleen. Rotala näyttää myös vähän huonovointiselta, tosin se kuplii, vaikka altaassa ei mitään hiilidioksidisysteemiä vielä ole. :O Se on kasvattanut paljon uusia, pieniä, vihreitä lehtiä latvaan, mutta juuria sillä ei vielä ole nimeksikään, kun eilen pari niistä jouduin repimään irti intianvesitähdikin tieltä.
Mies lähti aamusta petsaamaan akvaarion jalustaa, mulla eilisilta vielä painaa silmissä ja koko kropassa.

Hoitelin kasvitkin aamulla, mutta sädelehti näyttää vähän kurjalta -se on kyllä kasvanut, mutta tuntuu jotenkin, että sen lehdet ovat hieman ruskeat? Ehkä kuvittelen, kun niin kovasti toivon, että sädelehti nimenomaan pärjäisi minulla, se kun on minun lemmikkikukka tällä hetkellä.

50% samettivuokkokaloista pyydystetty. Eli 1 kpl. Neljäs jahtipäivä meneillään. Altaaseen jäänyt uros sametti oli yön aikana onnistunu ajamaan toisen vuokkokaloista kaatokulmaan johon eilen oli jemmannut toisen samettivuokoista.
Josko vielä saisin ton uroksen tuolta kiinni, ni pääsisivät molemmat kaatokulmaan odottelemaan siirtoa muualle. Ja saisivat Veikko ja Venla Vuokkokala rauhan.
Josko vielä saisin ton uroksen tuolta kiinni, ni pääsisivät molemmat kaatokulmaan odottelemaan siirtoa muualle. Ja saisivat Veikko ja Venla Vuokkokala rauhan.
-
- Advanced Member
Keksin ratkaisun mun valaisinongelmaan. Mies meinaa kuulemma lahjoittaa mulle tuolta varastosta tavallisen loisteputkivalaisimen akvaarion perusvaloksi, tuohon akvaarion valaisimeen voin sitten laittaa sen kasviputken. 

-
- Senior Member
Platy naaras oli tunkenut itsensä suodattimen taakse ja jäänyt jumiin. Ei hengittänyt eikä liikkunut yhtään. Ajattelin että ensimmäinen kalauhri akvassani. Kun pelastin sen se lähti kuitenkin uimaan, yllätys oli suuri
. Se näyttää ihan hyvä kuntoiselta, kun se tuolla uiskentelee.
Tulisipa uusi valaisin jo, toisaalta ompuille pitäisi kehitellä uusi koti..

Tulisipa uusi valaisin jo, toisaalta ompuille pitäisi kehitellä uusi koti..
-
- Advanced Member
Ärsyttää suunnattoman paljon kun asiat ei etene. Nuo kasvit on viikossa kasvaneet aivan liian suuriksi tuonne kasvien "kasvattamoon", enkä saa akvaariota vielä aikoihin tulille! Viikonloppuna yritin yllyttää miestä, että lähdemme kivien hakuun, mutta ei häntä huvittanut lähteä. Äh. Ja tuo valaisinjuttukaan ei etene yhtään. Minulla ei ole oikein malttia nyt tässä hommassa, kaikki-mulle-heti-nyt, kiitos!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Aivan ihana ja persoonallinen valinta koiraksi, onnittelut!NoiR kirjoitti:Hiki päässä puutarhaverkosta väsäilemässä suojia akvaarion alustan alle ja tietokoneen johtohässäkälle. Vappupäivänä muuttaa uusi perheenjäsen taloon! 8 viikkoinen rasavilli brasilianterrieri
Ensimmäinen koira allekirjoittaneen perheessä! Kovin on odotettu pikku temmeltäjää saapuvaksi. Kaksi yötä vielä...
Miten sitä tuntuu, että aina jos on viikonlopun pois akvaarioiden luota, jotain tapahtuu? Pienessä altaassa vanha kirsikkabarbinaaras oli toispuoleisesti "pullahtanut" eli oli jonkunsortin tumma myhkyrä ilmaantunut kalan sisälle. Oli sen verran kärsivän näköinen ja ui todella huonosti, että päästin rassukan piinasta...

240 l (sironeitotonkijat, mustatetrat, juovanuolimonnit, kuparimonniset, pandamonniset, noitamonnipari, L-134, partamonni)
-
- Starting Member
Jihuu! Tämä akvaristi on saavuttanut yhden etapin! Ensimmäinen kutu! Eilen illalla töistä tullessani kattelin akvan menoa ja totesin sen olevan järkyttävän ylikansoitettu kalasoppa, missä on käynnissä jonkin sortin pyörremrsky
Tänään katselin vähän virkeämpänä ja hokasin
Kongontetrat kieppuu joukolla ja munat lentää! Muut tietysti pyörii seassa saadakseen suut makiaks. On tää kyllä mielenkiintoista! Nyt pitääkin ideoida joku järkyttävä sammalpöheikkö vastaisuuden varalle. Tralla lalla laa!

-
- Senior Member
Hommaa hailean 2x39 wattinen valaisin. Itelle tulossa sellainen eikä todellakaan hinnalla pilattu verrattuna arcadiaan.thank kirjoitti:Ärsyttää suunnattoman paljon kun asiat ei etene. Nuo kasvit on viikossa kasvaneet aivan liian suuriksi tuonne kasvien "kasvattamoon", enkä saa akvaariota vielä aikoihin tulille! Viikonloppuna yritin yllyttää miestä, että lähdemme kivien hakuun, mutta ei häntä huvittanut lähteä. Äh. Ja tuo valaisinjuttukaan ei etene yhtään. Minulla ei ole oikein malttia nyt tässä hommassa, kaikki-mulle-heti-nyt, kiitos!
-
- Advanced Member
Katselinkin jo tuolta Akvaterrasta noita Hailean valaisimia, mutta nuo valaisimet eivät ole sopivia minun akvaariooni (akvaarioni 80 senttiä pitkä). Pienoisloisteputkissa taas on se ongelma, että tahtoisin valaisimeen kasvivalon + päivänvaloputken, mutta nuo pienoisloisteputket tulevat valaisimen keskiosaan tietääkseni kiinni, joten kasviputki olisi vain toisella puolen allasta?kala_fani kirjoitti:Hommaa hailean 2x39 wattinen valaisin. Itelle tulossa sellainen eikä todellakaan hinnalla pilatuu verrattuna arcadiaan.thank kirjoitti:Ärsyttää suunnattoman paljon kun asiat ei etene. Nuo kasvit on viikossa kasvaneet aivan liian suuriksi tuonne kasvien "kasvattamoon", enkä saa akvaariota vielä aikoihin tulille! Viikonloppuna yritin yllyttää miestä, että lähdemme kivien hakuun, mutta ei häntä huvittanut lähteä. Äh. Ja tuo valaisinjuttukaan ei etene yhtään. Minulla ei ole oikein malttia nyt tässä hommassa, kaikki-mulle-heti-nyt, kiitos!Hinta vain 89e + 15 euron postikulut.

Suunnittelimme miehen kanssa eilen, että akvaarion yläpuolelle tulisi neljä kapeaa hyllyä, joihin alimpaan voisi kiinnittää yhden loisteputken, ja kasvivalon laittaa sitten tuohon vanhaan valaisimeeni, jos ei sitten innostu kokonaan kehittelemään jotain tee-se-itse -mallia.