"Kainuun akvaarioseura" osa 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jellu88
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Höntti: kaikki katkat ovat tallessa ja hohtavat kauniin punaisina :)
Nostin rapuvaavien altaan suolapitoisuuden viisipäivää sitten ja
kaikki näyttäisi menenvän hyvin. Laskin että näkyvillä olevia poikasia oli ainakin 25 :D
minzku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minzku »

höntti: en ole siis varma, moneltako se menee kiinni, että ihan hyvä idea se kirjasto. mitäs muut sanoo?
minzku
Junior Member
Junior Member

Nostellaan [;)] Eli pidetäänkö tapaaminen huomenna 6.10? Aika ja paikka?
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Mistä me siis ajateltiin tilata saksasta. Shopista vai siitä toisesta.
Minni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Minni »

Suunnitelmissa on tilata aquaristic.net:stä. Katsotaan nyt kuitenkin vähän hintoja ja tarjontaa. Esim. tuolta .net:stä saa Tunzen kehuttua hiilarilevitintä hintaan ~20€, ajattelin sen ehkäpä tilata, sitä kun ei tuolta shopista saa.

Lisään: Aquaristic.net:ssä on tässä kuussa -20% kaikista suodatinmateriaaleista, myös suodatinmatosta. Samoin uudet filtterit sisäsuodattimiin kannattaa tilata jos vain tarvista on.
Minni
Junior Member
Junior Member

Moikka taasen,
Olen selailemassa aquaristic.net:n sivuja ja mietin mitä sitä tarvitsisi tilata. Ilmoitelkaa piakkoin ketkä aiotte tilata ja milloin laitatte listan.

Minzku: ne fresh delica -ruuat, josta tapaamisessa puhuttiin, ovat tuolla noin 4e/16 pussia eli edullisia.

Hanbuktu: milloin olet vaihtanut 160 litraiseen uudet putket? Ajattelin, että tuolta saisi uudet halvalla jos edelliset ovat jo vanhat.
minzku
Junior Member
Junior Member

Minni: mä voisin tilata niitä fresh delica-ruokia. eli hoidatko sä sen asian? MÄ tilaan siis yhen satsin niitä, eli sen 16 pussia.
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Hanbuktu »

ööps... mitenkähän oli niitten putkien vaihto, muistaakseni vaihdoin ainakin toisen kun se tuli meille. ja sehän tuli vuosi sitten maaliskuussa, eli uusimmallakin putkella ois täten ainakin 1,5 vuotta ikää. Joo, kyllä se niin tais olla, että toisen vaan vaihdoin.

Nyt äkkiä nukkumaan, 04.30 herätys aamulla, poikkeuksellisellisesti jo kuudeksi töihin.. :?
höntti
Senior Member
Senior Member

Puhutte varmaan loisteputkista. Voiko niitäkin tilata?
Minni
Junior Member
Junior Member

Höntti: joo, loisteputkistapa hyvinkin. Viimeksi tilasin 4 x 36W putket ja kaikki tuli ehjänä perille. Arcadian putkia tilasin ja on hinnat huomattavasti suomea edullisemmat.

Tilaus tehdään sunnuntaina! Eli siihen mennessä voi ilmoittaa mitä tilaa.

Tähän mennessä annetut tilaukset tekevät postituskuluja seuraavasti:
aquaristic.net 19,80
aquaristicshop.com 12,90

Hanbuktu: shopissa ei ole saatavilla Tetran Tips food tablets -ruokaa. Otatko tilalle jotain muuta, jos tilataan sieltä?
höntti
Senior Member
Senior Member

Minäkinpä katson nuita putkia sitten vielä lisäksi.

Shopista löytyi nuo kaikki mitä minä aijon tilata ja vieläpä 2,26€ halvemmalla. Tosin en sitten tiedä mitään noista alennuksista ja muista. Mutta ilmeisesti shopista tulisi ainakin minulle halvemmaksi.
minzku
Junior Member
Junior Member

Minni: mä tilaan yhden satsin (sen 16 pussia) sitä fresh delica ruokaa. siis jos sitä saa siitä kaupasta mistä me tilataan sitä tavaraa [;)]
Minni
Junior Member
Junior Member

No niin, Saksan tilaus on tehty. En ennättä juuri nyt laskea kunkin osuutta, mutta viimeistään huomenna laitan jokaiselle yv:tä. Kaikille lienee ok, että 3% ( ~3€) alen vähennän omasta laskustani hyvitykseksi tilauksen hoitamisesta. Jokainen maksakoon summan tililleni, haen paketin vasta kun koko summa on koossa.

Kateellisena lueskelin kirjoituksia tuosta TAS:n huutokaupasta. Ensi maaliskuussa on kyllä pakko päästä HAS:n vastaavaan.

Sovitaanko me mitään kiinteää tapaamista? Nyt esim parin viikon päästä saksan paketti on varmasti tullut ja voitaisiin tavata siltä tiimoilta muutenkin. Mutta mietetään sitä.
Minni
Junior Member
Junior Member

Ilmoitan kaikille yhteisesti, että saksan tilauksesta ei ole vielä kuulunut mitään. Toivottavasti paketti tulee pian :)
höntti
Senior Member
Senior Member

Eikö vieläkään kuulu mitään?
Minni
Junior Member
Junior Member

Saksan paketin tilanne: viime keskiviikkona tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt Saksasta tänne päin. Ehkäpä ensi viikolla saadaan tavarat :)
minzku
Junior Member
Junior Member

Kiva :D

Minni: saitko sen mun yksityisviestin? (niistä kuparinpoikasista)
höntti
Senior Member
Senior Member

Saksan tilaus on tullut!

Tapaaminen voisi olla seuraavalla viikolla. En tiedä miten esim. hanbuktu pääsee viikolla ni en oikein osaa sanoa minä päivänä oisi hyvä. Minulle sopii oikeastaan mikä päivä tahansa viikolla. Mitä jos minni määräisi päivän ja me muut yritämme päästä.

Päätös olisi kuitenkin oltava nopea. Kertokaa edes milloin ette ainakaan pääse.
minzku
Junior Member
Junior Member

Mulle ei käy tiistai eikä keskiviikko :? Mites olisi torstai tai perjantai? Tai jos Minni sä haet meiltä ne poikaset, voithan sä tuoda ne mun ruoat tietysti sillon, ihan miten vaan.
höntti
Senior Member
Senior Member

Mites olisi torstai

Kelpaako teille isot miekat. Olisi pakko saada ne pois.
minzku
Junior Member
Junior Member

Minulle käy luultavasti torstai. Mites Mari ja Hanna, käykö teille?

höntti: kyllä kiinnostaisi, mutta purkki taitaa olla niin täynnä, että on pakko olla ottamatta :mrgreen:
amh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja amh »

Minäkin voisin yrittää päästä paikalle pitkästä aikaa =) Torstai sopisi, ei ainakaan vielä ole menoa sille päivälle.
höntti
Senior Member
Senior Member

Minnille passaa torstaina kello 15 eli melko aikaisin, mutta eiköhän yritetä päästä kaikki sinne. Ja kyllähän se varmaan ainakin osalla viiteen venyy että sen verran aikaa tulla hakemaan ja juttelemaan.
Minni
Junior Member
Junior Member

Minulle tosiaan käy torstaina jo klo 15.00, koska olen siihen aikaan muutenkin Kajaanissa. Päivällä kun on käyntiä, en jaksa enää illalla erikseen ajella. Meiltä kun tulee kuitenkin edestakaisin matkaa noin 100km.

Missä tavataan? Mulla on taas lapset mukana eli johonkin sellaiseen paikkaan missä lapset voivat olla mukana. Esim. kauppakadun hese? (Prismalla on aina niin kova meteli ja häly.)

Yritä amh tosiaan päästä! Olisi mukava nähdä sinuakin pitkästä aikaa.
amh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja amh »

Mulle käy kans se torstai klo 15, otan minäkin tenavan mukaan joten joku paikka mihin pääsee lastenvaunuilla!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”