Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Minua kiinnotais ansu75 vihersukaravut!!
Ja täältä löytyy ainakin amerikankilpukkaa. Ne kaks on vähän hämärän peitossa mitä ovat. Pistiaa ilmeisesti toinen ainakin.
Onko sulla ollut omput samassa kuin ravut? Vähän kyllä kiinnostais omput, mutta...
Jos omppuja jollakin liikaa, niin meidän 3 ompun seuraan menisi mielellään vielä muutama (en sitten tiedä, onko mun omput kaikki samaa sukupuolta, kun eivät ole lisääntyneet). Olin alunperin ajatellut, että kun omput lisääntyvät, niin useampaan akvaarioon muuttaisi sellainen pohjalle.
Mä en ole vielä katsonut, mitä ylimääräistä täältä löytyy, mutta haluaako joku marmorirapuja? Ostin yhden marmoriravun, joka sai 4 poikasta syyskuun alussa. Jos joku tahtoo, niin muutama ruskea marmorirapu voisi olla ainakin täällä ylimääräisenä. Kilttejä ovat olleet (jotkut kasvit kyllä maistuvat herkkupalana, mutta kaloja eivät ole popsineet). Asuvat yksin omassa altaassa, mutta toisinaan siellä on asustanut myös esim. platyn poikasia kasvamassa.
Jaahas ja isäntä oli sitten sopinut kattoremppa-tyypin kanssa ensikäynnin juuri tuohon samalle päivälle klo 17. Mun on pakko siellä olla alkuun ainakin paikalla, mutta koitan liueta sieltä hyvissä ajoin; mutta todennäköisesti tulen myöhästymään tästä akvaristikokouksen alusta! Täältä kuitenkin kestää ajaa sen puolisen tuntia ja jos se tyyppi on vähänkään myöhässä...
Mutta olen kuitenkin tulossa paikalle ja tuon sit mukanani ainakin noita rapuja, omppuja ja niitä pintakasvejakin (oli myös joku salaatinnäköinen pintakasvi..) Jos ei kelleen kasvit kelpaa, menee kompostiin, kuten yleensäkin..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa. kuvia akvasivuni
Heipparallaa kaikki.
Tulossa olen ja tuon kasveja reilusti, joten varmaankin kaikille halukkaille riittää. Lajeina ovat:
Konnanputki
Viuhkalehti
Pensasojakaali
Rotala green narrow leaf
Intianvesitähdikki
Intianvesitähdikki Rosanervig
Ruskomelalehti
Muutama vihreä Tiikerilummekkin saattaa eksyä joukkoon.
Otan mukaani myös muutaman akvaariokirjan ja muuta roipetta.
Ja kiitos Outi, sinäkin olet ihana kaveri .
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
Muistutuksena kaikille, että meillä on olemassa keskustelupalsta osoitteessa: http://groups.yahoo.com/group/lumakvaristit/
Siellä on tosin ollut perin hiljaista viime kuukausina, mutta niin ei tarvitse jatkua.
Kaikenlaista vaihtokauppaa vois jatkuvalla syötöllä käydä sitäkin kautta, jos vain sinne immeiset kirjautuisivat.
annikki hoi, pääsisinkö tapaamiseen sinun kyydillä?
Ja KatjaS, hyökkään varmasti sun kasvikasan kimppuun .
Kiitos kutsusta Outi tätä kautta, tulen, mikäli annikki ystävällisesti poimii minut kyytiinsä.
ja mä en pääse. Työvuoromuutos enkä kehdannut 2 päivä työpaikassa olleena kieltäytyä.
Mua harmittaa ihan hirmusest ku niin suunnitellut että pääsee höpisee teidän kaikkien kanssa.
fazerina: ensi kerralla sitten, mullakin meni niin, että vasta kolmannela kerralla kun piti tulla niin pääsin mukaan, kun tuli sairastumisia ja muuta..
Meitä on kymmenisen tulossa, joten eiköhän mahduta kaikki.
Ottakaa nurkista mukaanne kaikkea ylimääräistä, eiköhän ainaski jollekkin kelpaa..........
Kaffet ja teet keitän, sekä ihan kaupan pakastealtaasta jotakin suolaista ja makeaa paistan.
Tervetuloa ja vielä mahtuu mukaan !
Kiitos Outi tarjoiluista ja että saimme tulla kyläilemään!
Olikin taas oikein mukavaa tavata muita samanlaisia "kalahörhöjä" ja juttuahan riitti. Uudet kasvit tuli istutettua, platy tutustui uusiin kavereihin ja omput lähtivät tutkimaan uutta asuntoaan.
Outin hieno akvaario hieman kärsi vierailustamme. Kuinka kalanpyydystys voikin olla niin hankalaa .
Nostanpa tätä aihetta, jos joku ei ole huomannut, että samalla porukalla ollaan järjestämässä tapaamista nyt torstaina 24.4. klo 18 Vihdissä, keskustelua ollut tuossa toisessa ketjussa (Akvaariotapaaminen Kirkkonummi + lähikunnat)
Niinhän se tahtoo lähteä aina keulimaan tämä homma Mulla meni tässä monta vuotta ilman yhtään akvaariota, mutta joku mielenhäiriö iski tässä äskettäin että pitäs saada pieni purkki
Mulla on ilmeisesti liikaa rahaa ja aikaa
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
No mä tulin taas siihen päätökseen että mitä isompi sen helppohoitosempi...eli eipä tolle juurikaan paljoa tarvii tehdä.Omalla painollaa se tossa polskuttaa.
Jos kiinnostaa niin poikasia olis tyrkyllä eli pehmeän veden platyja,mustamolleja ja mustavatsamolleja..
^ pieniä ovat silakat joulukaloiksi Tuohon tulevaan olkkarin paraatialtaaseen tulee kiekkoparvi ja lippulehtispari ja 30 helmimonnista ja joku pieneksi jäävä pleko
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -