Mitä tuolla taustalla näkyvät oksastot on? Ovat ilmeisesti akvan takana. Entäpä tuo kravatti tuossa etualassa vasemmalla?DeepJKL_FIN kirjoitti: Kanto/juurakko tosin on aika tuore. 5 viikkoa vanha kokoonpano. Kasvit viikon vanhoja.
Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kuvia akvaarioistanne 4
1000, 100 ja 10 litraa
-
DeepJKL_FIN
- Starting Member

- Sukupuoli: Mies
Ei kravatti, vaan sukka korallimurskeen väliaikaiseen liotukseen.Amos kirjoitti:Mitä tuolla taustalla näkyvät oksastot on? Ovat ilmeisesti akvan takana. Entäpä tuo kravatti tuossa etualassa vasemmalla?DeepJKL_FIN kirjoitti: Kanto/juurakko tosin on aika tuore. 5 viikkoa vanha kokoonpano. Kasvit viikon vanhoja.
Tausta ja sivukuvat ovat magrove juurakkoa paperilla.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Täsäpä 128L akvaario, tänään pitäs tehdä kasvien karsinta operaatio ja muutan sisustuksen taas uuteen uskoon jouluksi, lisään tuonne mm. toisen puun karahkan.
http://kuvablogi.com/nayta/2874658/
http://kuvablogi.com/nayta/2874658/
-
bj
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Mistä olet löytänyt tuota taustakuvaa?DeepJKL_FIN kirjoitti:
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Papukaijalehti on itellänikin murheenkryyni, koska se on ainoa kasvi, mikä ei kasva mutta sitäkin enemmän levääntyy.tpraut kirjoitti:Eli tuossa 100l sukarapulaario projekti, joka on ollut n. viikon kypsynyt. Ei siis ole vielä ihan valmis. Papukaijalehti ei oikein tuolla kasva ja ricciaa viljelen vielä hieman ennen kuin rupean istuttamaan sitä kivien päälle. Valaistus 150W monimetalli.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Täytyisi löytää joku punertava kasvi joka viihtyisi tuossa altaassa. On vaan vähän harvassa nuo punaiset kasvit.
Tiikerilumme on helppo ja näyttävä, sekä rusolehti on tietääkseni kohtuu helppo.tpraut kirjoitti:Täytyisi löytää joku punertava kasvi joka viihtyisi tuossa altaassa. On vaan vähän harvassa nuo punaiset kasvit.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Tiikerilumpeen alku minulla onkin jo siinä etualalla jos oikein tarkasti katsoo. 
Minkä kokoinen allas on? Hyvältä näyttää.DeepJKL_FIN kirjoitti: Tausta ja sivukuvat ovat magrove juurakkoa paperilla.
1000, 100 ja 10 litraa
-
DeepJKL_FIN
- Starting Member

Kiitos! Allas on 142x46x50 eli netto 285litraa.Amos kirjoitti:Minkä kokoinen allas on? Hyvältä näyttää.DeepJKL_FIN kirjoitti: Tausta ja sivukuvat ovat magrove juurakkoa paperilla.
Tuli altaan mukana. Hommattu akvaarioliikkeestä vuosia sitten. Alunperin kai terraarioon tartkoitettu. Printattu sinertävälle paperille, joten luonnollinen syvyysvaikutelma noihin juurien tummiin osiin on aika miellyttävä.bj kirjoitti:Mistä olet löytänyt tuota taustakuvaa?DeepJKL_FIN kirjoitti:
-
pippadaduu
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Mitä mieltä? Käväsin hakemassa muutaman kasvin ja tuon puupalikan juuri.
Mitä te muuttaisitte tässä akvaariossani? Miksi vedensuosikki menee rusehtavaksi tai oikeastaa siihen kerääntyy lietettä.?
Mulla on tossa t8 putket. Mitä suosittelisitte että tulisi enemmän kasvien vihreäväri esiin?
Mitä te muuttaisitte tässä akvaariossani? Miksi vedensuosikki menee rusehtavaksi tai oikeastaa siihen kerääntyy lietettä.?
Mulla on tossa t8 putket. Mitä suosittelisitte että tulisi enemmän kasvien vihreäväri esiin?
- Liitteet
-
- Aqua 003.JPG (114.55 KiB) Katsottu 1804 kertaa
240 l
54 l
54 l
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Laita musta tausta.
Mulla ainakin kasvit tuli paremmin oikeuksiinsa tummaa taustaa vasten. Muuten allas on oikein nätti.
Mulla ainakin kasvit tuli paremmin oikeuksiinsa tummaa taustaa vasten. Muuten allas on oikein nätti.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
Kivan puhdas ja sisustus näyttää eloisalta.pippadaduu kirjoitti:Mitä mieltä?
Musta tai tumma tausta, korostaa kasvien väriä. Ehkä ryhmittelisin kasvit hieman tiiviimmin sillaisiksi puskiksi, eri lajit saisi erottumaan varmaan paremmin.pippadaduu kirjoitti:Mitä te muuttaisitte tässä akvaariossani?
Vedensuosikilla on sillaiset viuhkantapaiset lehdet, niihin kerääntyy helposti lietettä. Normaalia, tai ainakin omassa altaassa oli samanlainen ongelma.pippadaduu kirjoitti:Miksi vedensuosikki menee rusehtavaksi tai oikeastaa siihen kerääntyy lietettä.?
Lannoita kasveja, valaistus olisi hyvä saada 0.4 wattia per litraan.pippadaduu kirjoitti:Mitä suosittelisitte että tulisi enemmän kasvien vihreäväri esiin?
-
pippadaduu
- Member

Mitkä putket olisivat hyvät, jotta tuo watti määrä täyttyisi?
Mulla siis 90cm leveät T8 putket
240 l
54 l
54 l
Tässä mun 312 litrainen akvaarioni tällä hetkellä.
- Liitteet
-
- akvaario312l.jpg (82.27 KiB) Katsottu 1758 kertaa
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
Paljonko niissä on watteja, 25 vai 30? Niin ja onko niitä kaksi? Millaset putket ne on (siis nimeltä, esim. Aquastar)?pippadaduu kirjoitti:Mitkä putket olisivat hyvät, jotta tuo watti määrä täyttyisi?
Mulla on 317-litraisessa 4 x 36 wattia, eli siitä tulee just toi 0,4 wattia per litra. Hankkisin sinuna ehkä toisen samanlaisen valaisimen, johon menee kaksi putkea.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
pippadaduu
- Member

Mulla on 30 w per lamppu ja niitä on 2. Litroja noin 120, joten eikös se ole sitten 60 jaettuna 120 eli 0,5w/litra?
Toinen Seran kasvilamppu ja toisessa ei lue mitään nimeä, mutta tavallinen akvaariolamppu on. Mistä noita Aquastareja saa pk-seudulla?
Olisko erillisistä heijastimista apua?
Toinen Seran kasvilamppu ja toisessa ei lue mitään nimeä, mutta tavallinen akvaariolamppu on. Mistä noita Aquastareja saa pk-seudulla?
240 l
54 l
54 l
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

Se olis aika jees se 0,5 wattia per litra kasvien kannalta. 
Aquastareja saa mun mielestä kaikista akvaariokaupoista. Aquastar on sellanen ns. perusputki, samalta valmistajalta (Sylvania) kasviputki GroLux on myös täällä käytössä. Mulla on siis 2 Aquastaria ja 2 GroLuxia. Mutta tuskin sun kannattaa niitä alkaa vaihtamaan niitä olemassa olevia, jos kerran toimivat eikä ole kovin vanhoja. Hommaa se uusi valaisin ja siihen noi Sylvanian putket (tai toki voit hommata jotkut toisenlaisetkin, mutta joku perusputki ja kasviputki olis hyvät).
Heijastimista on hyötyä, mutta enemmän hyötyä on ylipäänsä lisätä sitä valoa, eli ensin panostaisin siihen uuteen valaisimeen ja sit miettisin tarvitsenko heijastimia siihen lisäksi.
Aquastareja saa mun mielestä kaikista akvaariokaupoista. Aquastar on sellanen ns. perusputki, samalta valmistajalta (Sylvania) kasviputki GroLux on myös täällä käytössä. Mulla on siis 2 Aquastaria ja 2 GroLuxia. Mutta tuskin sun kannattaa niitä alkaa vaihtamaan niitä olemassa olevia, jos kerran toimivat eikä ole kovin vanhoja. Hommaa se uusi valaisin ja siihen noi Sylvanian putket (tai toki voit hommata jotkut toisenlaisetkin, mutta joku perusputki ja kasviputki olis hyvät).
Heijastimista on hyötyä, mutta enemmän hyötyä on ylipäänsä lisätä sitä valoa, eli ensin panostaisin siihen uuteen valaisimeen ja sit miettisin tarvitsenko heijastimia siihen lisäksi.
-
pippadaduu
- Member

Eli tarkoitat, että hankkisin kokonaan uuden "kuvun" putkille?
240 l
54 l
54 l
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
Wattimäärä on näköjään riittävä.pippadaduu kirjoitti:Mulla on 30 w per lamppu ja niitä on 2. Litroja noin 120, joten eikös se ole sitten 60 jaettuna 120 eli 0,5w/litra?
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

Niin joo, eli siis uuden valaisimen toisen rinnalle (valaisin on se koko "höskä"). Kannattaa hankkia samanlainen mikä on jo nyt, niin ei näytä tyhmältä ja ne mahtuu altaan päälle vierekkäin.
-
pippadaduu
- Member

Ei tuohon rinnalle oikein mahdu tosta edes yksiputkista. Taidan hankkia heijastimet.
240 l
54 l
54 l
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

Ai, no voi..
Mulla mahtuu just ja just noi kaks vierekkäin, tosin ulkosuodattimen letkut vähän edessä mutta silti.
Sit toinen vaihtoehto, joskin kallis, on hankkia T5 -valaisin ja T5 -putket siihen. Tottakai heijastimetkin on parempi vaihtoehto kuin ei mitään.
Sit toinen vaihtoehto, joskin kallis, on hankkia T5 -valaisin ja T5 -putket siihen. Tottakai heijastimetkin on parempi vaihtoehto kuin ei mitään.
-
V154
- Member

- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Tuossapa uusi tuleva 50l pallokalala. La.
-
miljoonakala84
- Elite Member

PAkko kysyy, että tuleehan tonne useampi kasvi kun nuo kolme.