Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostett
Otan osaa Dora, mutta tiesitkö sinä etukäteen mistä olit maksamassa? Oliko kuva? Oliko mainittu lajit? Ajattelin, että 20€ on aika paljon, jos oli luvattu toimittaa vain 12 kasvia.
Yleensä ottaen:
- Ei kannata maksaa etukäteen sellaiselle, joka on seikkaillut A-W:ssä vasta muutaman päivän.
- Ei kannata tilata kasveja viikolla, joka sisältää pyhäpäivän.
- Aina kannattaa antaa postin lähetysseurantakoodi ostajalle, jotta paketin voi hakea heti kun se on paikallispostissa.
- Ei kannata ostaa kasveja tai ylipäänsä mitään, jollei myyjä voi lähettää itse ottamaansa kuvaa tuotteesta.
Yleensä ottaen:
- Ei kannata maksaa etukäteen sellaiselle, joka on seikkaillut A-W:ssä vasta muutaman päivän.
- Aina kannattaa antaa postin lähetysseurantakoodi ostajalle, jotta paketin voi hakea heti kun se on paikallispostissa.
- Ei kannata ostaa kasveja tai ylipäänsä mitään, jollei myyjä voi lähettää itse ottamaansa kuvaa tuotteesta.
Ei, myyjä lupasi pakettiin 30 vallisneriaa ja ruskomelalehtiä. Mulle tuli 12 roskiskelpoista "kasvia" perille... Otin kyllä kuvia kasviraadoista joten on todistusaineistoa olemassa. Lisäksi on myyjän laittamat yv:t. En saanut kuvia luvatuista kasveista, mutta kasvimäärät ja lajit olivat tiedossani.kirahvi1 kirjoitti:Otan osaa Dora, mutta tiesitkö sinä etukäteen mistä olit maksamassa? Oliko kuva? Oliko mainittu lajit? Ajattelin, että 20€ on aika paljon, jos oli luvattu toimittaa vain 12 kasvia.
Yleensä ottaen:
Myyjä on ollut palstalla useamman vuoden, hänellä on nytkin myynti-ilmoitus aw:ssa.
Kasvit oli lähetetty ykkösluokassa, joten eivät uskoakseni ole kauaa olleet postin kuljetettavana. Olivat kyllä kosteassa muovipussissa ja pakattu niin, ettei ettei huonokuntoisuus ole postin vika.
Myyjä laittoi äsken viestiä, jossa haukkui mut epärehelliseksi ja totesi etten ole ensimmäinen, joka koittaa saada häneltä rahoja takaisin

Hänellä on mun tilinumeroni, nyt voin vaan odottaa (meinaan odottaa ensi viikkoon).
* 750 litrainen
* 64 litrainen
* Amerikanakita-tyttö s. 20.07.2008
* Amerikanakita-poika s. 6.9.2015
* 2 marsupoikaa
* 64 litrainen
* Amerikanakita-tyttö s. 20.07.2008
* Amerikanakita-poika s. 6.9.2015
* 2 marsupoikaa
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Dora ja muutkin tällä palstalla huonoja kauppoja kokeneet voivat laittaa meille ylläpitäjille viestiä. Suosittelen myös ottamaan yhteyttä poliisiin vaikka summa olisi pieni, usein huijareilla on useampi huijattavana joten hyötynä saatava summa voi ollakin jo suuri. Myöskin poliisille menon kertominen myyjälle saattanee tönäistä asiaa eteenpäin.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Advanced Member
Pääsäntöisesti olen ollut tyytyväinen tekemäni kauppoihin. Mitään kallista en osta postitse, lähinnä kasvit ja niihin olen ollut enimmäkseen tyytyväinen. Toisaalta välillä saa paremmat kasvit ja välillä taas ei ihan yhtä hyvät mutta varsinaista valittamista ei ole ollut. Sen olen kuitenkin todennut että joidenkin kanssa on varsin hankala tehdä kaupat (onneksi kuitenkin vain pari tapausta) vaikka selkeästi ja yksinkertaisesti kertoo toiveet. Mutta heidän kanssa onneksi voi jättää kaupat tekemättä ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No kerran kyllä otti aivoon eräs vaihtokauppa. Olin tyhjentämässä muuton yhteydessä isoa allastani ja piti löytää parille isolle (komealle) kalalle uusi koti. Sovin erään kanssa vaihdon (hänen kehumiinsa) kasveihin. Lupasin jopa kuskata kalat hänen kotiovelle. Kun pääsin kaloineni perille, näin paperin päälle jo ties milloin nosteltuja minimaalisia kasvinraatoja. Leukani tais retkahtaa rintaan. No, nielin tunteeni ja vaihdoimme "tuotteet" koska olin hieman pakkotilanteessa luopumisen kanssa. Kasvit tais päätyä roskiin tai jämät kuolivat myöhemmin altaassani...
Ihmettelen kyllä joitain ihmisiä...

"I'll rise but I refuse to shine"
Vielä en voi puhua ostamisesta, mutta ärsyttää silti. Olen pitänyt kuitenkin asiallisen linjan vaikka kärsivällisyyttäni koetellaan. Myyjästä ei kuulu mitään, olen kysellyt perään että onhan maksu varmasti tullut, mutta ei vastausta. Saa kohta palauttaa rahat ja pitää kasvinsa! Miksi laittaa mitään myyntiin kun ei kerta jaksa hoitaa yhteydenpitoa niinku kuuluukin!!!
Purkit:
-240L
-51L
-240L
-51L
Ihan suoraa harrastajalta haettuihin kaloihin olen ollut pettynyt, myi minulle sairaita kaloja.
54l + 50l miljoonakaloille
En tiedä mikä ongelma myyjillä on välillä ymmärtää että akvaarion olisi tarkoitus pitää vettä. Siis että sinne voisi laittaa vettä. Vasta siinä vaiheessa kun kysellään että pitääkö vettä niin vaivaudutaan ilmoittamaan ettei välttämättä pidä. Tai että silikonit pitäisi vaihtaa.
Eli kannattaa aina kysyä vedenpitävyyttä ennen kaupan lyöntiä lukkoon, vaikka akvaariokaupoilla sen luulisi olevan itsestään selvyys mikäli ilmoituksessa ei toisin mainita.
Eli kannattaa aina kysyä vedenpitävyyttä ennen kaupan lyöntiä lukkoon, vaikka akvaariokaupoilla sen luulisi olevan itsestään selvyys mikäli ilmoituksessa ei toisin mainita.
-
- Elite Member
- Viesti:
Itse en kippoa osta, jos en näe livenä sitä vedet täytenä ja tarkasta että ok. Silikonit perään töllätään (tosin hiekkojen läpi niitä ei hyvin näy, mutta suurinpiirtein).
Ja samoin esim. ulkosuodatin, jos kuuluu pakettiin. Täydessä toiminnassa.
Ja akvaarion hinta ja historia/mahdollinen kuittikin kertoo paljon.
Ja nykyaikana ei tunnu mikään olevan itsestäänselvää: Edes naimissa oleva pikkulasten isä tulee kalakaupoille vaimon kanssa ja lopulta diiliin/vaihtokauppaan näyttää kuuluvan ns. maksu luonnossa. Joten kannattaa aina kysyä
. Itsestäänselvyys ei ole kuin kuolema ja ilmaista lounasta ei näköjään ole, kuten on kerrottu. 
Ja samoin esim. ulkosuodatin, jos kuuluu pakettiin. Täydessä toiminnassa.
Ja akvaarion hinta ja historia/mahdollinen kuittikin kertoo paljon.
Ja nykyaikana ei tunnu mikään olevan itsestäänselvää: Edes naimissa oleva pikkulasten isä tulee kalakaupoille vaimon kanssa ja lopulta diiliin/vaihtokauppaan näyttää kuuluvan ns. maksu luonnossa. Joten kannattaa aina kysyä

Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Reilu vuosi sitten tuli petyttyä muutaman kerran kun etsimme akvaariota. Helsingissä, Lahdessa ja Kotkassa käytiin akvaarioita katsomassa. Puhelimessa kerrottiin miten on uuden veroinen täysin naarmuton akvaario. Todellisuus oli jotain muuta kun mentiin paikanpääle katsomaan. Kun naarmuista ja kunnosta huomautti niin sitten oltiin hintaa tiputtamaasa kun ei itse oltu naarmuja huomattu. Ilmoitettiin ettei oteta edes ilmaiseksi kun tulee vaan itselle maksettavaa kun alkaa allasta hävittämään. Jotenkin törkeetä valehdella kun toinen tulee kaukaa akvaariota katsomaan. Tuli ostettua uusi allas ja opittua etten ikinä edes suunittele käytetyn ostamista.
Täällä eräs henkilö kauppaa useasti kasveja ja tältä tuli myös itse ostettua pussillinen rehuja. Kauheeta silppua josta melkein kaikki lensi ovesta ulos. Saksilla silputtua pätkää millä ei tehnyt mitään. Myyjä ilmoittaa että pistää aina vähän reilummin kasveja tulemaan mitä myynti-ilmoituksessa kerrotaan ettei tule valituksia. Annoin myyjälle palautetta jolloin pyysi laskemaan monta alkua olin saanut ja monta heittänyt pois niin hän voisi lähettää puuttuvat kasvit uutena toimituksena. En vaivautunut ilmoittamaan. Noiden kasvien jälkeen altaaseen ilmestyi roskakotiloita joita on nyt kuukausi tolkulla kerätty altaasta pois. Roskakotiloista on ilmoitus hänen sivuillaan joka kuitenkin jäi huomaamatta joten tästä voi syyttää vain itseään. Kantapään kautta tuli taas jotain opittua. Monta hyvääkin kauppaa on Aqua-webin kautta tehty.
Täällä eräs henkilö kauppaa useasti kasveja ja tältä tuli myös itse ostettua pussillinen rehuja. Kauheeta silppua josta melkein kaikki lensi ovesta ulos. Saksilla silputtua pätkää millä ei tehnyt mitään. Myyjä ilmoittaa että pistää aina vähän reilummin kasveja tulemaan mitä myynti-ilmoituksessa kerrotaan ettei tule valituksia. Annoin myyjälle palautetta jolloin pyysi laskemaan monta alkua olin saanut ja monta heittänyt pois niin hän voisi lähettää puuttuvat kasvit uutena toimituksena. En vaivautunut ilmoittamaan. Noiden kasvien jälkeen altaaseen ilmestyi roskakotiloita joita on nyt kuukausi tolkulla kerätty altaasta pois. Roskakotiloista on ilmoitus hänen sivuillaan joka kuitenkin jäi huomaamatta joten tästä voi syyttää vain itseään. Kantapään kautta tuli taas jotain opittua. Monta hyvääkin kauppaa on Aqua-webin kautta tehty.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Elite Member
- Viesti:
Itse en kasveja halua em. syystä ostaa lähetettynä. Jotkut kasvilajit saattavat nuupahtaa nopeasti postikuljetuksessa ja säästä ja kulkunopeudestakin kiinni sekä postilaatikon sijainnista.
Enkä esim. kiekkoja sun muita roudaisi maailman ääristä, kun sain niin halvalla. Lopulta osa saattaa kuolla ja ostos on kallis ja fisuille tulee kärsimystä.
Enkä esim. kiekkoja sun muita roudaisi maailman ääristä, kun sain niin halvalla. Lopulta osa saattaa kuolla ja ostos on kallis ja fisuille tulee kärsimystä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
En minäkään enään yksityiseltä osta mitään tilaamalla. Kauppoja teen ainoastaan siten että olen myyjän kanssa kasvokkain. Huutonetin puolella huijattiin vähän enemmän eikä Suomen oikeuslaitos pysty puuttumaan näihin huijauksiin mitenkään. Paha sai palkkansa ja kasvaa nyt horsmaa mutta minä jäin silti ilman korvauksia.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Elite Member
- Viesti:
Juu, en usko poliisin pahemmin puuttuvan ja sillä energialla ja ajalla kun vaatii oikeuksiaan kannattaa tehdä töitä ja hankkia uudet rahat, vaikka harmittaa. Näissä on aina riskinsä.
Kalojen myynti on melko kinkkistä kotoakin käsin. Itse useimmiten haluan näyttää fisun esim. ämpärissä ja sitten pussiin. Pussissa vaikea tietää kuinka terve kala on. Ja plekoillahan on tunnetusti stressivärit ja käytös jököttävä tai hermostunut sätkynukke. Ei se näkeminen paljoa auta. Mutta onneksi sattunut terveet kalat mitä ostanut. Ja toivon itsekin aina myyväni terveitä fisuja. Usein pyydän kuulumisia. Sillä saan hyvää tietoa kalojen selviytymisestä ja terveydentilastakin. Tosin osa ongelmista menee ostajan piikkiinkin:).
Kalojen myynti on melko kinkkistä kotoakin käsin. Itse useimmiten haluan näyttää fisun esim. ämpärissä ja sitten pussiin. Pussissa vaikea tietää kuinka terve kala on. Ja plekoillahan on tunnetusti stressivärit ja käytös jököttävä tai hermostunut sätkynukke. Ei se näkeminen paljoa auta. Mutta onneksi sattunut terveet kalat mitä ostanut. Ja toivon itsekin aina myyväni terveitä fisuja. Usein pyydän kuulumisia. Sillä saan hyvää tietoa kalojen selviytymisestä ja terveydentilastakin. Tosin osa ongelmista menee ostajan piikkiinkin:).
-
- Starting Member
Oli tässä vähän aikaa sitten kamalin ostaja ikinä.
Hän soitteli lehtikaloista ja nanosta että voiko tulla katsomaan mikä oli OK. Pyydän aina ostajia ilmoittamaan varttia ennen kuin tulevat jotta saan tavarat ym.laitettua kasaan sekä koiran toiseen huoneeseen. Niin tein nytkin, mutta tulikin ilmoitus että ollaan tässä rappukäytävässä
No, ei muuta kuin hurtta pois tieltä ja ovea avaamaan. Oven takana olikin yllätykseksi tämä ostaja ja hänen kaksi noin 5 vuotiasta lastaan. Lapset eivät ole ongelma jos niistä ilmoittaa etukäteen ja niitä viitsii vähän vierailun aikana vahtia. Toisin kävi, ostajan katsellessa lehtiksiä ja akvaariota, keräsivät lapset käsiinsä kaiken irtaimen, mm. opiskelijabudjetilla ostetun pirun kalliin muistikortin sekä yrittivät monta kertaa avata keittiön ovea jossa koiramme oli kielloista huolimatta.
Yritin ostajalta kysellä mihin lehtikseni ovat muuttamassa, ja kuulemma isoon akvaarioon jossa muitakin kaloja. Tarkistin myös mihin hän aikoo nanoa käyttää, kuulemma karanteeniksi taistelukalalle... Yrittipä ostaja saada itselleen haarniskamonnitkin, vaikka monta kertaa sanoin että eivät ole myynnissä hinnasta riippumatta.
No, loppujen lopuksi alkoi ostaja lapsineen tehdä lähtöä, kun toinen lapsista laski kädestään pöydälle pienen led valon. Asiaa tarkemmin ihmeteltyäni muistin että kyseinen valo oli ollut takkini taskussa, mistä tuo on sen hakenut.
Että sillä lailla, vastedes kyllä pyrin kauppoihin suomalaisten kanssa, leimaapa se minut miksi hyvänsä.
Hän soitteli lehtikaloista ja nanosta että voiko tulla katsomaan mikä oli OK. Pyydän aina ostajia ilmoittamaan varttia ennen kuin tulevat jotta saan tavarat ym.laitettua kasaan sekä koiran toiseen huoneeseen. Niin tein nytkin, mutta tulikin ilmoitus että ollaan tässä rappukäytävässä

Yritin ostajalta kysellä mihin lehtikseni ovat muuttamassa, ja kuulemma isoon akvaarioon jossa muitakin kaloja. Tarkistin myös mihin hän aikoo nanoa käyttää, kuulemma karanteeniksi taistelukalalle... Yrittipä ostaja saada itselleen haarniskamonnitkin, vaikka monta kertaa sanoin että eivät ole myynnissä hinnasta riippumatta.
No, loppujen lopuksi alkoi ostaja lapsineen tehdä lähtöä, kun toinen lapsista laski kädestään pöydälle pienen led valon. Asiaa tarkemmin ihmeteltyäni muistin että kyseinen valo oli ollut takkini taskussa, mistä tuo on sen hakenut.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Että sillä lailla, vastedes kyllä pyrin kauppoihin suomalaisten kanssa, leimaapa se minut miksi hyvänsä.
Uudelleen aktivoituva akvaristi
Mäyräkoira
Avomies
Mäyräkoira
Avomies
Niin ja tosiaan, jotkut eivät ymmärrä sitä, että kun myydään nimellä akvaario, eikä mainita muuta, on sen altaan syytä sitten olla ehjä!
54l + 50l miljoonakaloille
Minä en ole pettynyt kasveihin, vaikka niitä olen useamman kerran postitse ostanutkin (ja myös myynyt). Joskus on tuntunut että olipas näitä vähän, mutta hinta on usein niin alhainen ettei sillä ole mitään väliä - jos kasvi menestyy, niin sehän kasvaa nopeasti kuitenkin ja jos ei menesty, niin miksi sitä sen enempää kuolemaan akvaansa ottaiskaan.
Olen pettynyt ostajana,kuten myös myyjänäkin.
Toisaalta olen myös onnistunut kaupoissa, niin ostajana kuin myyjänäkin. Onneksi useimmiten näin päin
.
Kuten Marli ylempänä totesi, ei vika kitkerissä kaupoissa aina ole myyjän.
Toisaalta olen myös onnistunut kaupoissa, niin ostajana kuin myyjänäkin. Onneksi useimmiten näin päin

Kuten Marli ylempänä totesi, ei vika kitkerissä kaupoissa aina ole myyjän.