(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Olipas vaan piristävä reissu.
Toivottavasti emäntä ei aivan traumatisoitunut villiintyneistä vieraista.
Kiitoksia kovasti kasveista ja emännälle erityisen suuri kiitos jäädykkeestä.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

^^ ne putket mitä minä olen laittanut tuohon omaan penkereeseen (olipas oudon kuuloinen sana :mrgreen: ) ovat ihan muoviputkea. Jotain läpimitaltaan tuleville asukeilleen sopivaa ja elintarvikelaatu varmasti parasta niin ei ainakaan liukene mitään. Kannattaa muistaa sijoittaa ne putket sitten sillä lailla hieman viistoon että ilma pääsee sieltä ulos ilman että tarvitsee koko allasta käännellä :)
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kiitokset hyvistä eväistä ja upeista kasviksista! :) Housut natisee liitoksissaan... Kasvikset on vielä kellumassa altaassa, just tulin siltä reissulta Kaustiselle. Onpahan sukulaisvierailut taas hoidettu mallikkaasti tältä kuulta.

Minä lähden Riikaan viikon päästä, pitää selvittää vähän, että mitä sieltä saa tuoda ja kannattaako. Saksan tilaustakaan ei kyllä varmaan kannata lähteä kahdestaan tilaamaan, kun ei ne munkaan tilaukseni niin hirmusen isoja ole...

Minutkin saa jossain vaiheessa tulla syömään perikatoon ja Raahe käy tapaamispaikkana oikein mainiosti, kunhan en ole perinteiseen tapaan töissä. Mulla kun on nuo työvuorot hyvin helpot ja yksiselitteiset, aina töitä. :roll: Siksi tuo Riikan matkakin, eivät ainakaan voi pakottaa lähtemään tällä kertaa vapaalta töihin. :twisted:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Semmoinen juttu tuli mieleen, että jos tuon Raahen tapaamisen voisi järjestää lauantaina, niin pääsisi koluamaan sen kehutun Haukunpaikankin :D
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Muuten joo, mutta kun Haukunpaikkaa ei enää ole Raahessa...
Minä en ole löytänyt sieltä muuta kuin sen Raahen Koiratarvikkeen, jossa nyt on jonkun verran kalahommia, mutta ehkä Shadowman vahvistaa vielä jos löytyy jotain muutakin.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tuulahelena kirjoitti:Muuten joo, mutta kun Haukunpaikkaa ei enää ole Raahessa...
Minä en ole löytänyt sieltä muuta kuin sen Raahen Koiratarvikkeen, jossa nyt on jonkun verran kalahommia, mutta ehkä Shadowman vahvistaa vielä jos löytyy jotain muutakin.
Ikävä kyllä sitä ei tosiaan enää ole, mutta ei tuo koiratarvikekaan mikään pöllömpi paikka ole. Omistaja katseli aika hanakasti lajivaatimuksia Varjon uudesta kirjasta siellä käydessäni, mistä jäi positiivinen kuva. Peruskaloja on suht. paljon ja ovat tilailleet kaloja mitä olen kysellyt.
Joku muukin pienempi kauppa saattaa vielä Raahessa olla, mutta en ole muissa käynyt.
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Minä en ainakaan tiedä muita, kuin tuo Koiratarvike ja Musti ja Mirri (jossa ei ole muuta, kuin tarvikkeita eikä niitäkään kovin paljon).
Tuo koiratarvike on kyllä ihan käymisen arvoinen nykyjään.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Tämä tuore rouva lähtee Riikaan. :mrgreen: Lennot Pirkkalasta, joten olen ajatellut takaisintullessani (lauantaina) käydä Tampereella Viherkalassa. Jos joku haluaa sieltä jotain, niin voin tuoda. Lauantaina ajetaan luultavasti Alavieskaan asti, toki välillä Kaustisella pysähtyen.

Puhelinnumeroani voi varmaan yrittää kinuta allablazelta tai paxy81:lta, jollei sitä satu olemaan. En viitsi sitä tähän julkisesti laittaa esille, kun se on häirikkösoittajan takia salainen. :roll: Tekstarilla mieluiten... YV:tä en pääse lukemaan enää ennen kotiinpaluuta.
paxy81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Heps! Onkos kukaan lähdössä HAS:in huutokauppaan viikon päästä?
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Minä voisin kans änkeä kyytiin, jos kuljettaja löytyy...
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mulla on aina töitä, ku jotain hauskaa tapahtuu... Jos joku on menossa huutokauppaan, niin mulle saa huutaa helmirasboroita.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Huhuu?
Vieläkö altaat on pystyssä, vai onko kevät latistanut akvaarioinnostuksen taas kokonaan?

Jos haluatte treffailla, niin meillä vois parin viikon päästä sunnuntaina (Onkohan se suunnilleen 20. päivä?) pitää jonku sortin miitinkiä.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Altaat ovat pystyssä, itse niukin naukin...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member

Mulle sopii.

Miten se Raahen suunnitelma, siitäkin oli joskus puhetta.

Mulle iski piikkisilmä kuume kun näin ihan pikkuisia piikkiksiä kennelshopissa, sanokaa etten mä saa ostaa niitä.
Mies heittäyty vaikeeks kun puhuin kolmannesta altaasta, miksei muka voi olla joka nurkassa allasta.
Eli ihan sitä samaa täälläkin :mrgreen:
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Näillä näkymin 20 pv sopii alustavasti mullekin.

Altaat on pystyssä, odottelevat siivousta. Isompaa vaivaa rihmalevä edelleen :x , mutta kyllä se alkaa olla jo lannistumaan päin. Pieneen sain vihdoin tilattua uudet polttimot lamppuihin ja se näyttää oikein kivalle. :)
Be merrier with a terrier!
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Minäpä en taida tässä kuussa nyt revetä mihinkään viikonloppuisin. Kevätsiivousta ja muuta hommaa puskee ikkunoista ja ovista sisään. Altaatkin ottaa pattiin - pienemmän tupsukka ei meinaa irrota millään ja isompi on kohta umpeen kasvanut viidakko, pitäs iskeä viikatteen kans sen kimppuun...
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

vikki80 kirjoitti:Mulle sopii.

Miten se Raahen suunnitelma, siitäkin oli joskus puhetta.
Voisi alustavasti miettiä vaikka sitten seuraavaa kertaa Raaheen, jos nyt olisi siellä Kaustisilla.
Tässä kuussa ei olisi ollut aikaa järjestääkään, enkä ehdi muuallakaan käymään.

Kevät ei ainakaan itsellä lannista akvaarioharrastusta, tällähetkellä on pystyssä kolmaskin pytty karanteenina.

Haluaako muuten kukaan n. 5cm sievää partamonninaarasta (täysin parraton) ?
Olisi sääli lopettaa, kun en itse voi noitten urosten takia laitaa muihin altaisiin.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Shadowman kirjoitti:Haluaako muuten kukaan n. 5cm sievää partamonninaarasta (täysin parraton) ?
Olisi sääli lopettaa, kun en itse voi noitten urosten takia laitaa muihin altaisiin.
Mikäli et minnekään muualle sitä saa asutettua, niin tuohon meidän 540-litraiseen mahtuu toisen partistypykän kaveriksi (ja pari nättiä kiekkoakin mahtuisi vielä tuohon 2 metriseen 6 kiekon kaveriksi [;)]).
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Minä koitan siis potkia enimmät likapyykit sängyn alle piiloon siksi sunnuntaipäiväksi. :mrgreen:

Kevätsiivousta pitäis tehdä sekä altaassa että kämpässä. Vapun aikaan pitäis olla pidempi vapaa, sillon kai tämä huusholli pitää käydä läpi katosta lattiaan, että saa taas vuoden sotkia. :roll:
adaina
Member
Member

Minä voisin tulla taas, jos saan kyydin joko Raahesta tai Pyhäjärven suunnalta. Ylivieskasta voisin myös hypätä kyytiin, jos sieltä on joku tulossa.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Pidetään siis sovittuna. :) 20.4. klo. 12. Osoitetta ja ajo-ohjetta saa yv:nä kysymällä.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Ei perhana, pakko kai se on tulla... jääköön kaapit siivoamatta - pääasia että sielu saa ravintoa ja pääsee juttelemaan akvaarioasioista...
Laita Ninni ajo-ohjeita! Jos Kaiku tarvit kyytiä, niin voin näin "kesäkelillä" kokeilla tuosta Rautio - Sievi - Kannus -reittiä...
vikki80
Member
Member

Mäkin tuun, laita ninniw osoitetta tulemaan.

Jouduin ostamaan ne piikkikset kun te ette kieltäneet, ei teihinkään voi ikinä luottaa :mrgreen:
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Kyllä mullekkin sopii tuo 20.4. Laitappa mullekkin ajo-ohjeita.
adaina
Member
Member

Oisiko kellään paxy81n numeroa, kun en tiedä tuleeko se ajoissa itse tänne, että kerkeisi sen antaa, kun olisi bisneksiä ja unohtui aiemmin kysyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”