selma81 : kalat ovat MAHTAVIA ja niistä löytyy tosi persoonallisia lemmikkejä.
Sen taas eilen tajusin, kun otin kuvia erikoisesta monnistani, 8 jotta agua webbiläiset voisivat tunnistaa sen lajin..

)
Monni on paksu pätikkä , kuin grillimakkara, ja oli hupaisaa filmata sitä, kun se ui kameran linssiin kiinni, aukoili suutaan ja kääntyili , siis oikeasti poseerasi kameralle pitkät ajat.
Se on yleensä paljolti luolassa tai muuten taka-alalla, mutta nyt kun kameran näki, tää linssilude pyöri sen edessä kuin hyrrä, ui kameran ohi näyttävästi selkää ja kiepahti heti takas uudelleen kuvattavaksi. Varmaan kymmenen minuuttia se siinä esiintyi ja tunki itseään lasiin kiinni.
Olen todella tykästynyt näihin kaloihini, kun olen huomannut seikan mitä moni ei ole hoksannut - kaloilla on paljon enemmän ajatuksia ja persoonallisuutta kuin luullaan.
Ainakin kaikki lehtikalan omistajat ja monnien omistajat varmasti ovat samaa mieltä...
Mun ilonaiheeni ovat akvaariot, vedenalainen maailma on yllättävän mielenkiintoista kun siellä koko ajan tapahtuu.
Ainakin mulla niissä altaissa joissa on löytynyt lajeille sopiva tasapaino vesiarvojen , lämpötilojen jne suhteen, on aina jotain uutta katsottavaa...kuten nyt hammaskarppialtaassa, jonne putkahtelee kalanpoikasia, pikkiriikkisiä kirsikkasukaravun poikasia kiipeilee lehdillä ja violetteja omenakotilon jälkeläisiä liukuu lasia pitkin. En kyllä väsy niitä ihmettelemään ja ihailemaan.
On hienoa kun saa kotiinsa kappaleen elävää, värikästä luontoa !
Ja kalalajejakin on jo niin monia, että valinnanvaraa piisaa.
Lisäksi on vielä kaikki kivat akvaariorapu lajitkin, tosi vinkeitä !
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.