Onko teidän kaloillanne nimiä?
Valvoja: Moderaattorit
Mun nyt jo edesmenneiden täplämonnisten nimet oli Tiku ja Taku!Tuntematon kirjoitti:Kultakalojemme nimet ovat Milli,Minni ja Mini, täplämonnisten Tiku ja Taku...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Täällä ui Pekka Töpöhännästä tutut kissat malawilassa. Eli ensimmäisestä sinihuulipoikueesta itselle jäettyt Bill ja Bull (vaimon nomeamat) ja albiino tummalevistalonmies (=Monni, Pilli ja Pulla). Muut tunnustavat nimeä "tuo", "toi" ja/tai "se".
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Me saatiin tänää vahingossa kasvien kanssa yhden ravun mukaan ja sen nimi on Buuben, mut se U lausutaan sillee ruotsinkielisesti
Tuliprstön nimi on Tuliperse Tuk Tuk
Platyni Risto Reipas on nähnyt mailmaa.. Asunut lavuaarissa, tippunut vessanpönttöön, hypännyt akvaariosta 2 kertaa pois ja kypsyttänyt akvaarion. Onneksi nämä 2 ensimmäistä asiaa ei ole tapahtunut mulla.
Sit on Keltarihmakalapariskunta : Fidel & Fideliina
Sit on iso 15 senttinen partamonni nimeltään 4Dnaistenmurhaaja. Katsoin 4D:tä ja toi kys. partis tappeli vaimonsa kanssa niin pahasti, että minun piti sit lopulta tappaa naaran.
Sit mul on 25 tiikeribarbia ja niitten kaikkien nimet on RaitaPaita

Tuliprstön nimi on Tuliperse Tuk Tuk

Platyni Risto Reipas on nähnyt mailmaa.. Asunut lavuaarissa, tippunut vessanpönttöön, hypännyt akvaariosta 2 kertaa pois ja kypsyttänyt akvaarion. Onneksi nämä 2 ensimmäistä asiaa ei ole tapahtunut mulla.
Sit on Keltarihmakalapariskunta : Fidel & Fideliina
Sit on iso 15 senttinen partamonni nimeltään 4Dnaistenmurhaaja. Katsoin 4D:tä ja toi kys. partis tappeli vaimonsa kanssa niin pahasti, että minun piti sit lopulta tappaa naaran.
Sit mul on 25 tiikeribarbia ja niitten kaikkien nimet on RaitaPaita

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Joskus varmaan vastannut tähänkin viestiketjuun, mutta jos nyt päivittelis tilannetta:
Edesmenneet:
- ruusutetra Touho
- lehtikala Sini
- lehtikala Nefertiti
- lehtikala Tutankhamon
- lehtikala Raituri
Nykyiset omat ja avon altaassa:
- kuujuovapleko Kultahippu
- mustapleko Kultapuro
- piikkipyrstöpleko Blondi
- sinieväplekot Morpheus, Trinity ja Matrix
- lehtikalat Rock/Rokki ja Angel/Huntu
- koukerolattapleko Tähtisilmä
- lattamonnit Vertti, Mortti ja Arttu
- kiekkokala Schnabbi
- partis Lordi
... ja loput on enemmän tai vähemmän kullanmuruja.
Edesmenneet:
- ruusutetra Touho
- lehtikala Sini
- lehtikala Nefertiti
- lehtikala Tutankhamon
- lehtikala Raituri
Nykyiset omat ja avon altaassa:
- kuujuovapleko Kultahippu
- mustapleko Kultapuro
- piikkipyrstöpleko Blondi
- sinieväplekot Morpheus, Trinity ja Matrix
- lehtikalat Rock/Rokki ja Angel/Huntu
- koukerolattapleko Tähtisilmä
- lattamonnit Vertti, Mortti ja Arttu
- kiekkokala Schnabbi
- partis Lordi
... ja loput on enemmän tai vähemmän kullanmuruja.

Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
-
- Starting Member
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Juueioo
- Viesti:
Meillä Lehtikalat Matti ja Teppo
Partis on Viljo
Ja Kolumbianperhospleko on nimeltään Dori.
Jo edesmennyt rapu oli nimeltään Väiski.
Partis on Viljo
Ja Kolumbianperhospleko on nimeltään Dori.
Jo edesmennyt rapu oli nimeltään Väiski.
Refleksiputkien ja muiden vaihevirhepäristimien vastustusta jo vuodesta -71
240L JUWEL RIO; kalasoppa, pehmeellä vedellä, 26C.
http://jasu.kicks-ass.net/kupari/index.php
240L JUWEL RIO; kalasoppa, pehmeellä vedellä, 26C.
http://jasu.kicks-ass.net/kupari/index.php
Re: Onko teidän kaloillanne nimiä?
Edesmenneet:
Kyrmy(kyhmyselkäinen seeprakal)
Kumppani(partis)
Nynny(^)
Jyrki(kuparimonninen)
Kyrmy(kyhmyselkäinen seeprakal)
Kumppani(partis)
Nynny(^)
Jyrki(kuparimonninen)
-
- Elite Member
Miula uiskentelee akvaarioissa
neontetra nimeltään Jättis(Saanu nimensä todella muhkeasta koostaan ja muodostaan.
)
sekä hunajarihma pariskunta.
Naaraan nimi on Rusoraita ja koiraan Kultaevä.
neontetra nimeltään Jättis(Saanu nimensä todella muhkeasta koostaan ja muodostaan.

sekä hunajarihma pariskunta.
Naaraan nimi on Rusoraita ja koiraan Kultaevä.

-
- Junior Member
Meillä on kaikilla muilla kaloilla, paitsi tetroilla ja pikkulehtisillä, nimet. Löytyy mm. Mauno, Keijo, Esko, Raita, James, Adolf, Siiri, Sauli, Iso-Nipa, Rillirousku jne.
500-l (200x50x50cm) akvaario myynnissä/vaihdetaan 300-400l purkkiin
Avokki nimesi sinileukapariskunnan Matiksi ja Merviksi seurailtuaan aikansa niiden ailahtelevaa käytöstä. Välillä riidellään niin että jommallakummalla on naarmuja päässä ja sitten taas sovitaan ja kuherrellaan.
-
- Katalysaattori
Ainoa nimellinen kala on suklaa(oka)monni Keijo.
Kaveri oli käymässä ja ihmetteli ku "tuoll o joku ihme Keijo mil o iha kauhee keissi". Juu - oli ollut survaripäivä, toivottavasti joku muukin kala oli jotain saanut.
Kaveri oli käymässä ja ihmetteli ku "tuoll o joku ihme Keijo mil o iha kauhee keissi". Juu - oli ollut survaripäivä, toivottavasti joku muukin kala oli jotain saanut.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
-
- Starting Member
Tuore partamonniherrani (yllättäen huostaanotettu yksilö; minulla ei ole ongelmaa näiden kodittomien kalojen kanssa) on nimeltään Antti Tuisku. Yhdennäköisyys on lähes ilmeinen.
Palettikalapariskuntani sen sijaan on nimeltään herrasväki Reilly eli David ja Davina. Nimi on kunnianosoitus Raid TV-sarjan graafiselle suunnittelijalle (mikäli olette sarjaa katsoneet, ymmärrätte ironian). Olisihan se nyt ollut kovin tylsää nimetä taiteellisesti viitteellinen palettikala jonkin oikean taiteilijan mukaan.
Palettikalapariskuntani sen sijaan on nimeltään herrasväki Reilly eli David ja Davina. Nimi on kunnianosoitus Raid TV-sarjan graafiselle suunnittelijalle (mikäli olette sarjaa katsoneet, ymmärrätte ironian). Olisihan se nyt ollut kovin tylsää nimetä taiteellisesti viitteellinen palettikala jonkin oikean taiteilijan mukaan.
Muistelen joskus tähän vastanneeni, mutta sen jälkeen on tainnut porukkaa syntyä ja kuolla, niin päivitetään tilannetta
Täältä löytyvät platyt Valikki, Aurinko, Liisa ja Kukka. Mollit Pippuri, Mustikki ja Harmi. Sekä partamonni Onni.
Nimen olen antanut useimmille ulkonäöstä yksilönä tunnistettavalle kalalle. Nimien taustasta kerrottakoon että syntymäkotona oli lypsykarja, lehmä on minulle ollut tärkeä eläin ja kuten nimistä voi päätellä, niin olen eräiden lehmä-persoonien nimiä kierrättänyt kaloille. Varsinkin platyissä on mielestäni jotain lehmämäistä. Ja lehmämäinen on tässä tapauksessa ehdottomasti positiivinen adjektiivi!

Nimen olen antanut useimmille ulkonäöstä yksilönä tunnistettavalle kalalle. Nimien taustasta kerrottakoon että syntymäkotona oli lypsykarja, lehmä on minulle ollut tärkeä eläin ja kuten nimistä voi päätellä, niin olen eräiden lehmä-persoonien nimiä kierrättänyt kaloille. Varsinkin platyissä on mielestäni jotain lehmämäistä. Ja lehmämäinen on tässä tapauksessa ehdottomasti positiivinen adjektiivi!
Miekin oon tainnut tähän jo vastailla, mutta päivitellään.
Eli edelleen elossa ovat partamonni Monni Lonninen ja sen kaveri Pallotulipleko Raituli (niin niin, mitä blondi antaa seepralle nimeksi...)
Parvikaloilla ei ole erityisiä nimiä. Taistelukalakoiraat ovat Johnny ja Charlie. Charlie siksi, että tuntuu kovasti olevan neitojen mieleen ja Charliella tietenkin on enkelinsä:) Ja ne enkelit ovat sitten Rouva, Mona ja Lisa
Lehtikaloja asustaa 4, musta on tietty Musti, kullanvärinen Kultsi, sellanen "dalmatialainen" (onko se edes oikea värimääritelmä), jonka toinen silmä on valkealla taustalla ja toista ympäröi musta lähes pyöreä laikku on tietty Piraatti ja sitten on vielä yksi ihan tavallinen lehtikala, jonka nimi on Virtanen.
Eli edelleen elossa ovat partamonni Monni Lonninen ja sen kaveri Pallotulipleko Raituli (niin niin, mitä blondi antaa seepralle nimeksi...)
Parvikaloilla ei ole erityisiä nimiä. Taistelukalakoiraat ovat Johnny ja Charlie. Charlie siksi, että tuntuu kovasti olevan neitojen mieleen ja Charliella tietenkin on enkelinsä:) Ja ne enkelit ovat sitten Rouva, Mona ja Lisa

Lehtikaloja asustaa 4, musta on tietty Musti, kullanvärinen Kultsi, sellanen "dalmatialainen" (onko se edes oikea värimääritelmä), jonka toinen silmä on valkealla taustalla ja toista ympäröi musta lähes pyöreä laikku on tietty Piraatti ja sitten on vielä yksi ihan tavallinen lehtikala, jonka nimi on Virtanen.
Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.