Sukaravut
Valvoja: Moderaattorit
Tässä vähän arvauksia:
dvärg= pienikokoinen
rödnos celebes= porkkanasukarapu Caridina gracilirostris
> > dvärg humlaräka= kimalaissukarapu Caridina cf. breviata "Hummel"
> > grön= vihersukarapu Caridina cf. babaulti "Green"
> > dvärg tiger= tiikerisukarapu Caridina cf. cantonensis "Tiger"
> > amano= leväsukarapu Caridina multidentata
> > körsbärs= kirsikkasukarapu Neocaridina heteropoda var. red
> > towuti guldbands
> > orange dvärg= oranssi sukarapu-laji Caridina propinqua
> > red crystal= tulisukarapu Caridina cf. cantonensis "Crystal Red"
> > guldbands dvärg
> > bandad dvärg
> > svart-vit crystal= mustavalkoinen tulisukarapu Caridina cf. cantonensis "Crystal Red"
dvärg= pienikokoinen
rödnos celebes= porkkanasukarapu Caridina gracilirostris
> > dvärg humlaräka= kimalaissukarapu Caridina cf. breviata "Hummel"
> > grön= vihersukarapu Caridina cf. babaulti "Green"
> > dvärg tiger= tiikerisukarapu Caridina cf. cantonensis "Tiger"
> > amano= leväsukarapu Caridina multidentata
> > körsbärs= kirsikkasukarapu Neocaridina heteropoda var. red
> > towuti guldbands
> > orange dvärg= oranssi sukarapu-laji Caridina propinqua
> > red crystal= tulisukarapu Caridina cf. cantonensis "Crystal Red"
> > guldbands dvärg
> > bandad dvärg
> > svart-vit crystal= mustavalkoinen tulisukarapu Caridina cf. cantonensis "Crystal Red"
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
-Nalle Puh
Minulle tulee huomena sukarapuja tuohon kalojen akvaan. Ajattelin laittaa ulkosuodattimen imun ympärille palan sukkahousua. Eihän niistä varmasti liukene mitään tappavaa veteen?Retuliini kirjoitti: Katso vain, että suodatin on sellainen, että ei ime rapuja sisäänsä. Laita vaikka sukkahousut suodattimen ympärille.
Pick up 2010 tuskin niitä imee sisäänsä?
Sukkahousuja voit ihan huoletta käyttää, ei niistä mitään liukene. Kannattaa kuitenkin pitää vähän silmällä, sukkahousun pinta tukkeutuu tosi nopeasti ja se tietenkin vaikuttaa suodattimen tehokkuuteen.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
-
affenainen80
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Voiko rapusia laittaa 65L altaaseen, jossa Eheimin Aquaball -sisäsuodatin? Pitääkö suodatin vuorata sukkahousulla? Ei houkuttele ajatus sukkahousuviritelmästä, jota saa olla jatkuvasti puhdistamassa, kun on tukkeessa. Altaassa on hieno hiekkapohja, ja suodatin tuntuu tukkeutuvan muutenkin normaalia nopeammin.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
Mikä siitä tekee turvallisen verrattuna muihin? Isommassa altaassa roskankerääjänä mulla on Fluval 4+ ja ehdin jo siihenkin ajatella oransseja sukarapuja tai tulisukarapuja albiinoiden tiikeribarbien iloksi. Mutta sitten pitäisi ottaa sukkikset kehiin?Juhis90 kirjoitti:Aquaball lukeutuu niihin harvalukuisiin suodattimiin, jotka ovat turvallisia sukaravuille eli mitään sukkahousuvirityksiä ei tarvitse laittaa.
Aquaballissa ravut eivät pysty imeytymään suodattimen sisälle toisin kuin esim. Eheim Pick Upissa eli siis se suodatinkorin(?) rakenne on erilainen. Mulla oli itellä syksyllä aquaball sukarapualtaassa ja mitään ongelmaa rapujen kanssa siitä ei ollut
.
Fluvalista mulla ei ole kokemusta joten siihen en osaa vastata.
Fluvalista mulla ei ole kokemusta joten siihen en osaa vastata.
-
affenainen80
- Senior Member

- Viesti:
Hyvä tietää. Ehkäpä helsinginreissulta tarttuu mukaan jokusia erikoisia sukarapusia.Juhis90 kirjoitti:Aquaballissa ravut eivät pysty imeytymään suodattimen sisälle toisin kuin esim. Eheim Pick Upissa eli siis se suodatinkorin(?) rakenne on erilainen. Mulla oli itellä syksyllä aquaball sukarapualtaassa ja mitään ongelmaa rapujen kanssa siitä ei ollut![]()
-
Kissanainen
- Junior Member

-
bj
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Mulla on rapualtaassa ollut tähän asti Fluval 2 sisäsuodattimena. Ei ole koskaan ollut rapuja sisällä ainakaan siinä.affenainen80 kirjoitti: Mikä siitä tekee turvallisen verrattuna muihin? Isommassa altaassa roskankerääjänä mulla on Fluval 4+ ja ehdin jo siihenkin ajatella oransseja sukarapuja tai tulisukarapuja albiinoiden tiikeribarbien iloksi. Mutta sitten pitäisi ottaa sukkikset kehiin?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html