Tampereen akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

ampi kirjoitti:Jaahas...
Kukas ilmoittautuu vapaaehtoisesksi katsastamaan uuden Faunattaren Ideaparkin tiloissa?
Itteeni en sinne änke ennen joulua, karmee määrä populaa liikkeellä...
Minä! Minä! Hyvän näköiset tilat! Kalat ja tuliliskotkin erialtaissa (toisin kuin jossain faunattarissa) Ja uutta ruokaakin tuli ostettua kun myyjä alkoi kaikkea hyvää siitä keksimään :mrgreen: Niin ja jonojakaan ei paljon (OIKEEESTI) ollut! [;)]
mörrimöykky
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja mörrimöykky »

Tulipa käytyä Ideaparkin Faunattaressa. Ihan siistit tilat. Oli mielenkiintoinen keskustelu New Life-ruokaedustajan kanssa. Juteltua niitä näitä tuli puheeksi malawit. Kaveri väitti että suomessa on malawiakvaarioiden hoidossa menty aika lailla metsään. Ihmettelin hieman asiaa ja sain kuulla melko seikkaperäisen esitelmän malawien hoidosta esim. Amerikassa. Täällä mittaillaan veden sähkönjohtavuuksia ja muita arvoja silmät kovana, vaikka puhdas makea vesi riittäisi niille ihan hyvin. No, en tiedä mikä kaverin koulutus on, mutta hyvin vakuuttavasti esiintyi.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Onko Lielahden Reporankaan fisuset jo tullu?
Kävin pari viikkoa sitten ja altaat olivat juuri täytetty, eikä myyjä osannut sanoa milloin kalaa tulee. :roll:
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member

Juu reporangassa on kaloja.. Neontetrat oli 10kpl 8€ viime lauantaina... Eli ei ollut ylihinnoiteltu :D ja kasvit 5kpl 20€... Ei ne taida enää kyllä alennuksessa olla..
santam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja santam »

Ideaparkin liike oli hienoinen pettymys. Mutta perheille, joilla on monia eri lemmikkejä, varmaan toimiva paikka.

Viherkalan uudet tilat oli ihan miellyttävät. Valoista ainakin oli.

Suosittelen lämpimästi Kaukajärven Safaria. Sielä tivataan tiukkaankin sävyyn altaan kokoa, vesioloja ja puhdistusrutiineita, eikä varmasti myydä 100l altaaseen kultakaloja tms.

Jos kaloja ostan, kahdesta jälkimmäisestä haen!
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Omat kokemukset treen liikkeistä

Viesti Kirjoittaja Ricky73 »

Viherkalasta olen ostanut melkein kaikki kalat TOSI HYVÄ paikka.
Muuton jälkeen oli jonkin verran kuolleita fisuja mutta aika ymmärrettävää se.Ostin silloinkin kaloja mutta en niistä altaista missä oli kuolleita.MUKAVA NAISMYYJÄ+++++ :D

Coralista ostin aikonaan kaloja kun aloittelin . Hyvä paikka sekin.

Tekniikkaa ostanut ja edullisesti(Eskolta).
Tosin nyt ei liike vielä löytänyt uusia tiloja

Noksoppi IHAN SYVÄLTÄ kuolleita kaloja melkein enemmän kuin eläviä

Halleri en kyllä ole siellä huomannut mitään kuolleita kaloja ja miesmyyjä juttelee kaikesta viljelystä,ruokinnasta yms...eikä ole pahoillaan jos ei juuri silloin osta mitään vaan käy katselemassa..Ostin halvan kudetusaltaan sieltä yms ....

Faunattaret kalliita IDEA PARK:in tuli käytyä ihan vaan uteliaisuudesta ja eipä tarvi toiste poiketa.Ei vaan ole meikäläisen paikka.

Reporanka myy paremminkin hevosille ja koirille juttuja

Lemmikkijuttu pirkkala(hieman hyppäsi keskustasta mutta kumminkin)

Pikkunen paikka ei mikään erikoinen mesta....Ruokapurkki tuli ostettua ja leväpallo...
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Tulipas käytyä Ideaparkin faunattaressa ja täytyy kyllä sanoa, että todella siistit oli altaat ainakin nyt. kalavalikoima oli suppea, tosin niin muutenkin tampereella. Asiantuntevuudesta en sano mitään, koska ei tullut myyjän kanssa jutusteltua, kyseltyä, mutta joo. Peruskalaa hyvissä altaissa pikasilmäyksin. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

santam kirjoitti:Suosittelen lämpimästi Kaukajärven Safaria. Sielä tivataan tiukkaankin sävyyn altaan kokoa, vesioloja ja puhdistusrutiineita, eikä varmasti myydä 100l altaaseen kultakaloja tms.
Ohoh! Multa ei ole koskaan kysytty mitään tietoja altaista saati vesiarvoista, joitakin fisuja olen sieltä hakenut.
Ja hemmetin kallista siellä ainakin on, mutta altaat ihan hyvässä kunnossa..
Joskus löytyy joku kiva kasvi, mutta usein pistäydyn vain katsomassa tarjonnan.
JohannaR
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JohannaR »

Mahtaako Tampereelta löytyä paikkaa(/henkilöä), jossa purettaisiin akvaarioita ja uusittaisiin silikonit?
Vanha akvaarioni vuotaa vaikka silikonit vaihdettu, itse en uskalla yrittää purkamista.
Nippi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nippi »

Eskolta voisit kysästä ... [;)]

http://www.coralaquarium.fi/

Edit: poistettu toinen, täysin samanlainen viesti.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

JohannaR kirjoitti:Mahtaako Tampereelta löytyä paikkaa(/henkilöä), jossa purettaisiin akvaarioita ja uusittaisiin silikonit?
Vanha akvaarioni vuotaa vaikka silikonit vaihdettu, itse en uskalla yrittää purkamista.

TAS:n kautta saattaisi löytyä apua. Ainakin seuran puheenjohtaja on tehnyt itse suuren määrän akvaarioita, joten teoriassa voisi olla mahdollista saada hänet suostuteltua tähän hommana.
Tartsani
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tartsani »

VesiEläin kirjoitti:
santam kirjoitti:Suosittelen lämpimästi Kaukajärven Safaria. Sielä tivataan tiukkaankin sävyyn altaan kokoa, vesioloja ja puhdistusrutiineita, eikä varmasti myydä 100l altaaseen kultakaloja tms.
Ohoh! Multa ei ole koskaan kysytty mitään tietoja altaista saati vesiarvoista, joitakin fisuja olen sieltä hakenut.
Pakko tulla avautumaan tähän vanhaan ketjuun:
kävin tänään kyselemässä Safarista, josko heillä olisi myydä nestemäistä PMDD:tä. Myyjä katsoi mua huuli pyöreenä "Mitäs se on, en ole koskaan kuullutkaan!". Sen jälkeen olin minä huuli pyöreenä...
Lisäksi kaupitteli nuorelle parille samaan altaaseen miekkapyrstöjä ja ottoja :x Samperi, että sapetti! En avautunut, vaan lähdin pois ja nopeesti!

Sen verran täytyy puoltaa kyseistä eläinliikettä, että olen siellä joskus saanut ihan asiantuntevaakin palvelua, nimittäin jos myyjänä on ollut se vanhempi rouvashenkilö :)
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Ihmettelen! Yleensä se nuorempi nainen tinkaa kaiken mahdollisen, ainakin altaan koosta! Safari on kyllä valikoimaltaan melko suppea. Kävin kyseleen suodatinta, niin haukkui kaikki merkit ja sanoi, että ei myy kun Eheimiä! Pätee varmaan koko valikoimaan, ettei myy kuin merkki tuotteita.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tartsani kirjoitti:kävin tänään kyselemässä Safarista, josko heillä olisi myydä nestemäistä PMDD:tä. Myyjä katsoi mua huuli pyöreenä "Mitäs se on, en ole koskaan kuullutkaan!". Sen jälkeen olin minä huuli pyöreenä...
Suotta ihmettelit, PMDD kun on kohtuullisen vähän tunnettu, vain tosiharrastajien käyttämä, yleensä itsetehty tuote. Alan kaupoista sitä on oikeastaan ruvennut saamaan vasta melko hiljattain ja likkeistäkin vain ihan muutamasta akvaarioihin erikoistuneesta.
Tampereella PMDD: tä taitaa saada Viherkalasta, ellen ihan väärin muistele.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
skare
Advanced Member
Advanced Member

Tartsani kirjoitti:kävin tänään kyselemässä Safarista, josko heillä olisi myydä nestemäistä PMDD:tä. Myyjä katsoi mua huuli pyöreenä "Mitäs se on, en ole koskaan kuullutkaan!"

Satek PMDD-kasvilannoitetta jälleenmyy nykyään jo aika moni akvaarioalan liike. Lisäksi Tampereella ja Helsingissä on mahdollista noutaa Satekin tuotteita meiltä kotoa.

PMDD-aineksia voit ostaa myös Tampereen Akvaarioseuran kerhohuoneelta seuran tapahtumien yhteydessä mutta käyttövalmista PMDD:tä seuralla ei ole myynnissä.
Tartsani
Starting Member
Starting Member

Mari kirjoitti: Suotta ihmettelit, PMDD kun on kohtuullisen vähän tunnettu, vain tosiharrastajien käyttämä, yleensä itsetehty tuote. Alan kaupoista sitä on oikeastaan ruvennut saamaan vasta melko hiljattain ja likkeistäkin vain ihan muutamasta akvaarioihin erikoistuneesta.
Tampereella PMDD: tä taitaa saada Viherkalasta, ellen ihan väärin muistele.
Lähinnä se ihmetytti, ettei ihminen, jonka pitäis olla alan asiantuntija, ole edes kuullut moisesta. Se ei ollut yllätys, ettei heiltä PMDD:tä löytynyt.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tartsani kirjoitti:Lähinnä se ihmetytti, ettei ihminen, jonka pitäis olla alan asiantuntija, ole edes kuullut moisesta. Se ei ollut yllätys, ettei heiltä PMDD:tä löytynyt.
Mikäs ihme se on, ei skootterikauppiaskaan tiedä harrikoista mitään vaikka samaan tarkoitukseen ajopelejä myy ja on "alan asiantuntija" ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tartsani
Starting Member
Starting Member

Adrianna kirjoitti:Mikäs ihme se on, ei skootterikauppiaskaan tiedä harrikoista mitään vaikka samaan tarkoitukseen ajopelejä myy ja on "alan asiantuntija" ;).
Kyllä se skootterikauppias, ainakin toivottavasti, tietää mikä Harley on, vaikkei mitään muuta tietäiskään [;)]
skare kirjoitti:Satek PMDD-kasvilannoitetta jälleenmyy nykyään jo aika moni akvaarioalan liike. Lisäksi Tampereella ja Helsingissä on mahdollista noutaa Satekin tuotteita meiltä kotoa.
Mistäspäin voisi noutaa ja voiko vaan pyllähtää paikalle vai olisiko syytä soittaa ennen tuloa?
skare
Advanced Member
Advanced Member

Tartsani kirjoitti:
skare kirjoitti:Lisäksi Tampereella ja Helsingissä on mahdollista noutaa Satekin tuotteita meiltä kotoa.
Mistäspäin voisi noutaa ja voiko vaan pyllähtää paikalle vai olisiko syytä soittaa ennen tuloa?

Voit noutaa tilauksen joko meiltä kotoa Pirkkalasta tai Tampereen Akvaarioseuran tapahtumien yhteydessä seuran kerhohuoneelta Kalevasta tai missä ko. tapahtuma pidetäänkään (esimerkiksi seuraava TAS:n tapahtuma on tänään illalla Särkänniemen Akvaariossa, joten toimitamme tilauksia sinne).

Noudosta täytyy aina sopia erikseen sähköpostitse tai soittamalla. Kun teet tilauksen, valitse toimitustavaksi nouto ja lisätietoja-kenttään maininta siitä mistä haluaisit noutaa tilauksesi niin otamme sinuun yhteyttä ja sovitaan tarkemmin.
tainalu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tainalu »

VesiEläin kirjoitti:

Kallis paikka todellakin ja nuorempi myyjä välillä todella töykeä ja ylimielinen. Vanhempi myyjä myy kyselemättä mitä vaan ja mihin vaan, ja nuorempi kuvittelee, ettei kukaan muu tiedä akvaarion hoidosta hölkäsen pöläystä muuta kuin hän. Joskus jos sattuu olemaan hyvällä tuulella niin voi olla mukava. Akvaariot ovat hyvin hoidettuja, mutta valikoima on vuosien saatossa supistunut leipäkalaan :(
ViisiraitaKen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ViisiraitaKen »

Itse olen viimepäivinä pyörinyt myös Tampereen liikkeet läpi. Aiemmista vuosista ei tosin ole kokemuksia. Safari ja Ideaparkin (Lempäälä) Faunatar ovat olleet ehdottomasti siisteimmät. Ainakin minulle jäi mukava kuva henkilökunnasta molemmissa. Faunatteressa on tosin melko nuoria (ehkä kokemattomia?), mutta ystävällisisä myyjiä. Safarissa mukava asioida, mutta myyjän jutut täytyy osata ottaa hiukan huumorilla... Viherkalan tilat kovin ahtaat, liikkeestä jäi vähän suttuinen kuva, mutta täytyy vielä käydä uudestaan muodostamassa mielipidettä. Akvaario- ja lintuliikkeestä taas sai paljon vinkkejä ja ohjeita. Tungosta ei ole ollut missään, joten jutulle on päässyt hyvin. Noksoppi taas...
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Turtolan Faunatar on parin kerran kokemuksella ihan ok.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Mielenkiintoisena kysymyksenä: Mistä te harrastajat sitten haette ne tosiharrastajan tarvikkeet ja erikoisemmat kalat, kun Tampereen valikoima ei riitä.

Lähdettekö viikonloppureissulle helsinkiin, hämeenlinnaan vai?? Tampereella taasen ei liikkeiden puolesta kannata pitää, kun ei kuulemma mene kaupaksi ei sitten lainkaan. [;)]

Omasta mielestäni Tampereen tilanne suhteessa harrastajamäärään on surkea.

EDIT: En olekaan muuten ikinä käynyt safarissa. Taidanpas tehdä tänään katsastuskierroksen sinne, heti kun liike oviaan aukaisee. Tietääpähän mistä liikkeestä täällä puhutaan.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member

Itse käyn ostelemassa kaloja Helsingistä kun siellä päin käyn. Mielestäni myös reporanka (ei kyllä nykyään ole reporanka, vaihtoi nimeään.. En muista miksi) on siisti (on muuten malaweja myynnissä) tosin aika kallis. Akvaariot saa mielestäni sieltä aika halvalla.
540l, 180l ja Minttu-koira <3
ViisiraitaKen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ViisiraitaKen »

Itse olen etsinyt timanttikirjoahvenia niitä Tampereeelta löytämättä. Tilaamalla kuulemma voisi saada. Onko tietoa, onko Hämeenlinnassa sitten monipuolisemmat valikoimat? Siellä tulee aina välillä käytyä ja toki paluumatkalla fisuja mukaan kauhoa. Pleko_88 tuossa vaan heitti ilmaan sen Hämeenlinnan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”