Paratiisikalakuvia (paljon kuvia)

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

007
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Paratiisikalakuvia (paljon kuvia)

Viesti Kirjoittaja 007 »

Juupajuu kirjoitti:007, minkä ikäinen tuo kala on? Minusta se näyttää nuoralta koiraalta. Mutta en kylläkään tämän kalalajin kanssa vielä ole kovin viisas..
Ostin sen 2 päivää ennen joulua, eli mulla ollu reilu kuukauden. En tosin tiedä kuinka kauan kaupassa ollut.
Se on yksin akvaariossa, joten voisinko ostaa sille kavereita,kuinka paljon ja kumpaa sukupuolta.
Akvaario on 130 litraa.
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Juupajuu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

7330 kirjoitti:Minusta taas pulska vatsa ja yleinen kalpeus viittaisivat kovasti naaraaseen. Voi se kyllä olla myös hyvinsyönyt alistettu koiras. Ota näistä selvää. :) Naarasta pitäisin kuitenkin ykkösvastauksenani.
Niinpä :D Mie ajattelisin koiraaksi, koska ruumis on minun silmään aika pitkänomainen ja suorakaidemainen. Aika ehkä antaa lopullisen vastauksen.
007 kirjoitti: Ostin sen 2 päivää ennen joulua, eli mulla ollu reilu kuukauden. En tosin tiedä kuinka kauan kaupassa ollut.
Se on yksin akvaariossa, joten voisinko ostaa sille kavereita,kuinka paljon ja kumpaa sukupuolta.
Akvaario on 130 litraa.
1-2 kaveria voisi mennä. Jos tuo kalasi on koiras, niin varmimmin naaras/naaraita. Jos se taas on naaras, niin 2 naarasta lisää, tai koiras ja naaras. Ehkä voisit kalakaupassa sopia että mahdollinen joukossa alakynteen jäävä saa palata takaisin. Nuorista kaloista kun ei sukupuolta varmuudella edes tiedä.

Syksystä asti näitä siis itselläni on ollut (vrt. ketjun aiemmat viestit). Se ainakin on jo tullut selväksi että luonnetta voi löytyä sukupuolesta riippumatta. Täällä on nyt se tilanne että Nimetön-koiras palasi eläinkauppaan. Katsoin että sen ei ole täällä mukavaa, koska akvaariota hallitsevat Aatami-koiras ja Eeva-naaras ajoivat sen vähän väliä suodattimen taakse. Erityisesti Eeva oli ärhäkkä Nimetöntä kohtaan.

Vaihdossa tänne tuli uusi nuori naaras. Tai tässä vaiheessa määritys on toivottavasti naaras :mrgreen: . En kaupassa tajunnutkaan kuinka pikkuinen se on. Vain puolet Eevan koosta. Aatami ei näytä uudesta tulokkaasta välittävän mihinkään suuntaan. Eeva sitä jonkin verran ajelee, mutta uusi tyyppi vaikuttaa silti liikkuvan rohkeasti koko akvan alueella. Saa nähdä mihin tilanne kehittyy uuden tulokkaan kasvaessa.
Henzie
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Henzie »

Hei olen hankkimassa paratiisikaloja ja etsinkin mahdollisia kasvattajia, tietääkö kukaan ? :)
sinituulevi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sinituulevi »

Helsingissä Akvaariokeskuksessa ja Vantaalla Akvaariolinnassa on myynnissä, ainakin nettilistojen mukaan. Aqua-webissä kukaan ei ole tainnut ihan äskettäin kaupata itse kasvattamiaan paratiisikaloja. Mä olen niitä joskus kasvatellut ja lahjoitellut muutaman, mutta nyt ei ole poikuetta kasvamassa.
Kalojen kaveri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalojen kaveri »

Oon aatellu hankkia paratiisikalan kovan veden platylaan/omppulaan, ei kai se näyki omppujen sarvia? Omput menee kyllä etusijalle, niistä en luovu :) Muuten olis kaikki mahdollista, mutta se näykkiminen epäilyttää... Ei huvittais kokeilla omilla ompuilla.
128l
74l
Juupajuu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Tällainen tumma kaunotar sattui silmään Kuopiossa akvaariokaupan altaassa ja lähti mukaan. Toivottavasti on naaras. Altaassani asustaa ennestään sinipunaisia paratiiseja koiras ja 2 naarasta. Pari viikkoa on uusi tulokas nyt ollut toisten joukossa ja ainakin toistaiseksi menee hyvin. Ei ole ilmennyt rotusortoa eri väristä kohtaan.

Toisessa kuvassa reilut vuosi sitten taloon tullut vanhempi naaras. Mitoiltaan melkoinen matami tähän uuteen tulokkaaseen verrattuna.
Liitteet
pienennetty2.jpg
pienennetty2.jpg (96.78 KiB) Katsottu 1819 kertaa
pienennetty.jpg
pienennetty.jpg (87.86 KiB) Katsottu 1819 kertaa
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Paratiisikaloja bongattu Akvaariolinnassa 2.1.14 ja harkitsen näiden ottamista kultakalojen tilalle. Onko kokeneemmilta harrastajilta vinkkejä lajin suhteen? 220 l johon jää partis, 4 levistä ja parvi kardinaalitetroja. Pohjalle tulee ehkä lisäksi haarniskamonni. Jos 1 uros ja kaksi naarasta vaiko pelkkä pariskunta? Töyhtökääpiöahvenia harkitsen kaveriksi, niitä 1+3?
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”