Uusi 500l akvaario kaloineen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Juu, ei täälläkään kyllä tappelu ole mieleen tullut. :) Itseasiassa olisi kiintoisaa (tai surullista) tehdä tutkimus siitä kuinka moni kultisparka joutuu vääriin olosuhteisiin kaupasta lähdettyään. Varmaan se olisi aika suuri luku. Mahdotonta, mutta kiintoisaa.

Ehkä kauppiaisiin pitäisi vaikuttaa jotenkin (niin, mitenkä..), että he kyselisivät enemmän minkälaisiin olosuhteisiin kalat ovat menossa. Jos se olisi enemmän tapana eläinkaupoissa, niin ehkä sitä tulisi kalojen ostajienkin mietittyä mitä kauppiaalle vastaa. Onhan se ihan hyvä, että joskus saa ohjeita miten kalaa hoidetaan, mutta täytyisihän sille otukselle olla ne oikeat olot kotona jo valmiina.
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Niin.. Moni osaa kyllä ottaa kantaa täällä AW:ssä anonyyminä kovaankin ääneen epäkohtiin jotka osuvat silmään, mutta moniko on ottanut asian puheeksi 'eläinkauppiaansa' kanssa?
Itse olen jo 'omaani' leväbarbeista ja tiikerinuoliaisista ohjeistanut [;)]
Jos vielä kultakaloista menen jotain sanomaan, saan varmaan jo porttarin :D
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
ReimaR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ReimaR »

Paikallisessa on myyjinä vain naisia ja kaikkihan tietää mitä on yrittää kääntää naisten päätä :mrgreen:
Mother nature is a bitch !
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Joku päivä kun olen menossa paikalliseen akvaarioliikkeeseen niin minut varmaan käännytetään jo ovella.

Siellä on lähes poikkeuksetta ollut aina joku ostamassa kultakalaa kun siellä olen käynyt.

Ja minähän en osaa pitää suutani kiinni.

Olen jopa omasta mielestänikin törkeästi mennyt väliin kun kauppias on esimerkiksi vakuuttanut asiakkaalle, että 4 kultakalaa voi aivan hyvin ostaa 60 litran akvaarioon neontetrojen kanssa, ja selittänyt että eivät ne paljoa kasva.

No eivät vissiin kun myynnissä olevat ovat olleet juuri näitä peukalonpään kokoisia kultakalavauvoja.

Minulla on myös paha tapa huudella hyllyn takaa muka avolleni jotain asiaa sivuavaa, niin että asiakas varmasti kuulee. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”