Monta akvaariota

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Re: Monta akvaariota

Viesti Kirjoittaja Deicide »

ennijonne kirjoitti:.Mutta en kyllä enempää tähän asuntoon altaita hankkis,koska mun mielestä altaan on kumminkin sovittava jotenkin sisustukseen [;)] enkä itse pitäisi jos joka nurkalla olisi akvaario :|
Niin mäkin joskus luulin... :mrgreen:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
RHODESIAN
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Kaikki käytössä olevat 4 allasta yht.597 litraa ovat keittiössä ja letkulla hoituu vedenvaihdot.1-3 tuntiin menee puunaamiseen riippuen tehtävistä (pelkkä vedenvaihto vaiko sisustamista)
hupsukki
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja hupsukki »

Nyt on kaikki altaat samassa huoneessa, kirjastokammarissa. Nykyinen allasmäärä tuntuu riittävältä. Vesiä vaihdan pitkin viikkoa, en kaikkiin samana päivänä. Eipä tule kelloa vilkuiltua [;)] .
sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

3 allasta, joista 80L keittiössä, 120L makkarissa ja 240L olkkarissa.

Hoitoon menee noin 2h joka sunnuntai. kerran kuussa karsin kasvit ja silloin tällöin pesen suodattimia. Siinä samalla kerkeän kyllä tiskaamaankin (käsin) ja pesemään pyykkiä, kun vaihdan vedet 240L. Tuo 1/2 tuuman letkulla se on aika hidasta, mutta pienempien altaiden takia en halunnut isompaakaan letkua.

Aika moisia hausseja teillä, jos letkut ei riitä vesipisteiltä altaisiin 8O Tai siis itse olen ostanut 25m puutarhaletkun hintaan 8e rautakaupasta ja lyhentänyt sen noin 15m, riittää varmasti helposti joka kolkkaan 50m asunnossa.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Hopotus kirjoitti:
Aika moisia hausseja teillä, jos letkut ei riitä vesipisteiltä altaisiin 8O Tai siis itse olen ostanut 25m puutarhaletkun hintaan 8e rautakaupasta ja lyhentänyt sen noin 15m, riittää varmasti helposti joka kolkkaan 50m asunnossa.
Meillä on pieni omakotitalo (n. 100neliötä) ja nyt pitää pitkä letku hankkia ku ollaan aiemmin lyhennetty täyttöletkua. Nyt tuolla just uusinta tulokasta täytetään ja se on niin kaukana vesipisteestä ku vaan olla ja voi tässä kämpässä. Piti vähän vanhaa letkua jatkaa. :)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”