Puusepällä teetetty akvaariojalusta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Jakulaari
Senior Member
Senior Member

Re: Puusepällä teetetty akvaariojalusta?

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Varmaan olet saanut paljousalennusta kyllä... [;)] Mutta onhan se mukavaa kun on just sellaiset kalusteet ja tekniikka kun haluaa...eipä tarvii ihan heti mitään uusia sitten. Mä olen ajatellut käsitellä tasoni peittävällä puuvahalla, sitten kun se uusi taso jossain vaiheessa tehdään tai tilataan. Esimerkiksi tällä.
Mulla on tässä yksi lipastoprojekti alkamassa, jonka kanssa on tarkoitus testata puuvahan käyttöä. :mrgreen:
Nardimai
Member
Member
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Nardimai »

Osmoa tohon munkin jalustaan tulee. Oon käyttänyt sitä ennenkin ja on kyllä hyvää tavaraa..
Mika Litja
ramdac
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja ramdac »

Kolmas kerros on varmaan se kun liimataan kehys kiinni akvaarioon, joilla piilotetaan silikoonimakkarat ja lasin reunat.

Itselle tein 15 vuotta sitten akvaarion ja liimasin siihen lopuksi alumiinikulmalistat ympärille, ei ole vaihdettu silikooneja vieläkään. Kulmiin vain silikoonimakkarat ja painaa alumiinikulman siihen. 8 mm lasia vielä pystyy leikkaan lasiveitsellä ja samalla saa piiloon ruman lasin reunan listan alle.

Oma akvaario on tehty Saksassa ja 2 kerrosta löytyy silikoonia, kokolasiakvaario. Pohjalasi on kolme osainen ja saumojen päällä on lasisoirot. Vai olisiko kolmas kerros ne soirot sauman päällä. Saa aika paljon olla epätasaisuutta, että 15mm pohjalasi hajoaa. 60 x 65cm on kappale. 10 vuotta vuotamattomuustakuu. Suomalaisissa akvaarioissa näyttää olevan pituussuuntaiset soirot reunoissa pohjassa, sekin voi olla se ammattisalaisuus. Minusta myydään ilmaa jos ei voi sanoa, mitä tarkoittaa 3 kerros saumaus ja miksi se tekisi edes siitä paremman. Liian jäykät rakenteet kohdistaa sitten voimat suoraan lasiin. Sauman joustaessa lasin ei tarvi hajota. Isoissa akvaarioissa onkin paljon silikoonia sauman välissä, tuossa on noin 4 mm. Akvaario ei tarvisi olla edes liimattu kauttaaltaan kestääkseen vedestä aiheutuvan rasituksen. Ihan turhaa minusta pohjaan on liimata ylimääräisiä lasinpaloja, koska se samalla jäykistää saumaa. Yläreunaan taas liimataan soirot estääkseen lasin taipumista. ADA:n akvaarioissa ei ole niitäkään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”