Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

jahmatti kirjoitti:Kuinkahan monta kiljupulloa tuohon 660l altaaseen pitäisi laittaa että olisi vaikutusta? Tottahan toki kasvien määräkin vaikuttaa siihen.. Joka on nyt todella vähäinen
Levitys systeemihän siinä eniten vaikuttaa, eli paljonko liukenee. Mut itse laittaisin alkuun 2 ja katselisin mihin lähtee. mulla menee nyt nelisataseen yhdellä pullolla, mut levitys systeemi on mallia haista-itte... eli toinen pullo menee rinnalle vasta kun saan järkeistettyä tuon levittimen hyötysuhteen paremmaksi, tällähetkellä ei toisella pullolla sais siltikään yhtään enempää tuosta irti.

jei, mulla on piha täynnä altaita, Moon fiksaillu jo alkuun vähän siistimpään noita vanhoja myyntialtaita, niistähän tulee vallan komioita pienellä vaivalla :) pariin altaaseen viel korjaten kaatokulmat pois, niin sehän on sitten siinä :) Eilen tuli tehtyä löytö kirpparilta, ja löytyi kuutioille juur sopiva alustakin :) ei tarvis kuin heitellä taas kämppä nurin jotta saapi sopimaan :D
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

jahmatti kirjoitti: Voisin ottaa altaasta kuvaa jossain vaiheessa kun saan taas muistikorttia purettua niin saisi kuvat lampuista seinässä. Paas muistuttaen jos ei kuvia kuulu!
Kiva juttu :D! Joo, muistutellaan tarvittaessa [;)].
Tia-Teresia kirjoitti:Taas on käyty pienellä shoppailu tourneella, kaikkea ERITTÄIN TARPEELLISTA tarttui taas matkaan :mrgreen: onneksi päädyttiin kuitenkin lähteen isolla autolla, muutoin olis voinut tulla kotimatkalla ahdasta :roll:

Muutama uusi kalakin päätyi matkaan, kun jotenkin kummasti auto ihan väkisin vei tamperellakin käymään (siinä on varmaan joku itseohjautuvuusongelma 8O ) ja parkkeerasi juur siihe akvaariokalan eteen... Taas pääsee metsästämään tarkempaa lajimääritystä ostamilleen otuksille :mrgreen:

:mrgreen: Isossa autossa on vaan se ongelma, että kun tietää tilaa olevan, niin tarttuu vielä enemmän tavaraa matkaan :D. Mitä kaloja ostit Tampereelta?
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Mitä kaloja ostit Tampereelta?
...Jotain pohjatetroja, eivät itsekään tienneet tarkemmin. Aivan huippuja, tahdon lisää :mrgreen: täytyy siis suunnistaa taas tampereelle jokupäivä :roll: täl hetkell kallistuu et olisivat joko Ammocryptocharax minutus tai Characidium steindachner... suomenkielistä nimeä en ole onnistunut löytämään, tuskin onkaan.

Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Hyvää huomenta ja suokaatten anteeksi kun en ole hetkeen kirjoitellut.. Olen ollut "vuodelevossa" pari päivää ja nyt alkaa jo olemaan sen verran tylsää että sai levot jo riittää...

Nyt sitten mulle kalastosuunnitelmaa. :) Allas on siis 180 litraa ja varmat asukit on 10 sinineonia ja 4 kuparimonnista + kirsikkasukaset. Mitäs muuta sinne voisi laittaa? Monnisia varmasti hommaan lisää ja sinineoneitakin, mutta jotain muutakin olis kiva tuohon pyttyyn lykätä. Tästä tulee nyt sitten mun kasvialtaani, sillä isossa altaassa ei kasvit oikin menesty noiden kasvissyöjähirmujen takia.. Sinne nyt on menossa noi, mitä tuolla mun pikkulätäkössä on, mikäli saan ne putsattua levästä... Eli Jaavansaniainen `windelöv`muoto, karttulehti, konnanputki, susselivasseli, sitten jotain suokkeja noi vissiin on kun toinen kasvaa noin 15cm korkeaksi ja toinen on ihan pientä, ja leviää pitkin nurtsina. Konnanputken taidan kyllä hävittää... Tai en tiiä.. Moorapuuta ajattelin käydä sinne parit käkkyrät hakemassa jossain vaiheessa... Mutta noita kala ehdotuksia saa laittaa, kun mä en omista "varjoraamattua". :D
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tervetuloa takaisin keskusteluihin mukaan :D. Kerropas minkälaiset on vesiarvot ja lämpötila, niin voisi sitten alkaa heittämään jotain ehdotuksia tuolta "raamatusta" :mrgreen:. Kun ainakin itse kävin hyvinkin tarkkaan läpi omaan samankokoiseen altaaseen vaihtoehdot. Tosin lähinnä katsastelin happaman/neutraalin ja pehmeän veden kaloja.
Ninium85
Member
Member

Eikös noilla ole todella pehmeä vesi. Mulla Ph on jotain 7 ja 7,5 välissä ja gh on 3 paikkeilla. Lämpötila 25-27 välissä. Mulla ei ole pikkulätäkössä nyt lämpömittaria, mutta lämmitin on säädetty niin että sen pitäis olla tuon verran noin suurin piirtein. Eli pehmeään ja lämpöiseen veteen siis olisi haussa kaloja. Joku hiukan isompi pariskunta /haaremi pääkalaksi ja sitten ehkä pintaveteen jotain? Amerikka suuntainen olis kiva sillä aasia mulla on jo olllutkin ja eikös noi monniset ja neonit ole kanssa sieltäpäin.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

En ole sitten ehtinyt tarttumaan vielä raamattuun, kun tuossa siivoilin akvaariota (lähinnä istuttelin pohjasta irronneita kasveja takaisin pohjaan) ja rupesin ihmettelemään, että mitäs hitsin valkoista töhnää on toisessa sivulasissa 8O? Kovasti alkoivat näyttämään mätimunilta (ja kuorilta)... sittenpä taskulampun kanssa (kun oli se valaisin kerran pakko ottaa pois siksi aikaa kun kädet oli altaassa) rupesin seuraamaan takalasin yläreunaa ja kappas! Löytyi vielä kahdesta kohtaa samanlaista tavaraa, nyt ei ollut erehtymisen mahdollisuutta. Kyllä ne mätimunia oli :D!

Olen niiiiin onnellinen :mrgreen:. Minä kun en aikaisempina akvaariovuosina (aloitin siis tämän harrastuksen uudelleen puolisen vuotta sitten tauon jälkeen) saanut muita kaloja lisääntymään kuin millikset ja platyt :roll:. Ja vaikka tässäkin tapauksessa kyse on "vain" kuparimonnisista (koska eipä noista altaan asukeista muut mätiään taida lasiin liimata kiinni ja monnisakat ovat olleet kyllä todella läskissä kunnossa), niin tämä on silti todella kiva yllätys :D! Osa munista taisi olla homehtunut/olla hedelmöittymättömiä, kun olivat valkopintaisia mutta aika isosta osasta oli vain kuoret jäljellä ja muutama oli suht läpikuultava, jossa keskemmällä ehkä aavistuksen tummempi piste... jännää! :mrgreen:
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Kas, heti kun mä olen nettipimennossa niin täällä turistaan ummet ja lammet :D ihan tähän hätään en keksi mitään kalastoehdotuksia heittää, mutta pistetäänpä hautumaan korvan taakse jos jotain ilmenis :)

Mullapa onkin mukava viikko luvassa, yksi jalusta pitäis vaihtaa, tavata pari uutta tuttavuutta (luonnollisesti akvojen merkeissä [;)] ) ja päästä kaverin kanssa viettämään laatuaikaa (ilman lapsia - JEEEE) ja mikä parasta, sekin akva aiheiden parissa :mrgreen:

...Kuparimonniset pitäisi kai olla kaikkein helpoimpia saada kutemaan, itse meinaan, kun vaan ehdin asiaa opiskelemaan ja siihen perehtymään, niin koittaa kanssa kudettaa monnisia... Saas nähdä mitä siitäkin sitten muka tulee :roll:

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Minäkään en vielä varsinaisesti ehdota Niniumille mitään tiettyä lajia, mutta jos saisit tuota pH:ta laskettua 7:n alapuolelle, niin lajivalikoimassa kyllä löytyy. Aika vähän näytti olevan tetroja, jotka tykkää yli 7:n pH:sta. Itselläkin kyllä tosin 7,1, mutta kun se piru nousee aina siihen takaisin [}:)] (tarttis harkita sitä hiilidioksidilisäystä mutta kun ei raaskis ostaa kunnon järjestelmää ja mietityttää toisaalta alkaa pelaamaan kiljupulloillakaan). Mutta normaalisti turveuutteella ja Oak Extractilla pH:la pitäisi hyvinkin pystyä tiputtamaan happaman puolelle.

Oliskos kirjoahvenet sitten hyvä ratkaisu altaaseen "pääpariksi"? Ja haluatko muuten vilkkaampia vai rauhallisempia kaloja? Osaa sitten ehkä paremmin jotain lajeja heitellä ilmaan.
Tia-Teresia kirjoitti:Kas, heti kun mä olen nettipimennossa niin täällä turistaan ummet ja lammet :D ihan tähän hätään en keksi mitään kalastoehdotuksia heittää, mutta pistetäänpä hautumaan korvan taakse jos jotain ilmenis :)

Mullapa onkin mukava viikko luvassa, yksi jalusta pitäis vaihtaa, tavata pari uutta tuttavuutta (luonnollisesti akvojen merkeissä [;)] ) ja päästä kaverin kanssa viettämään laatuaikaa (ilman lapsia - JEEEE) ja mikä parasta, sekin akva aiheiden parissa :mrgreen:

...Kuparimonniset pitäisi kai olla kaikkein helpoimpia saada kutemaan, itse meinaan, kun vaan ehdin asiaa opiskelemaan ja siihen perehtymään, niin koittaa kanssa kudettaa monnisia... Saas nähdä mitä siitäkin sitten muka tulee :roll:
Sulla kuulostaa kyllä olevan kanssa hyvä viikko. Viihde ilman lapsia on varmasti oikein tervetullutta välillä :D. Joo, kuparimonnisethan on tosiaan helpommasta päästä ymmärtääkseni kutemisen suhteen, sen takia mullakin luki edellisessä tekstissäni "vain" lainausmerkeissä, mutta oli silti kiva ylläri [;)]. Kyllä noilla aurinkotetroillakin jossain vaiheessa tuntui olevan aika meno (menivät parittain tiheimpiin kasvipuskiin), mutta jokin sitten niitä verotti, liekö se kupari :?. Täytyykin ostaa testi.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

Voi että Akvaristi, minäkin kovasti odotan, että saisin kotiutettua varaamani kunnon kuparimonnisparven ja sitten onnistuisin vielä niitä kudettamaan.. kun se kerran on niin helppoa :mrgreen: . Kerro lisää kuinka tapahtuma teillä etenee.

Akva tönöttää vieläkin vanhalla paikallaan, hiekat, ne oikeanlaiset, on pesemättä, mutta tuleva "akvaseinä" on purettu vanhat lastulevyt pois, laitettu kipsilevyt tilalle, kitattu, hiottu, maalattu ja vihdoin tänään tapetoitu IHAN ITSE. Eli nyt ehkä jos jo ensi viikolla.. Kun en tahtoisi että kaikki akvahommelit on levällään tossa tyttären synttäreillä.

Niniumille ei ole kalastoehdotusta, itsekin hyvää ideaa vailla. 330L helmirihmauroksella ja kahdella naaraalla, monniset pohjalle, pari partista, sukarapuja ja mitä keskiveteen?
Pikkuakvaan omppula kun sen vaan saisin itselleni..

Tia-Teresialle mukavaa "laatuaikaa" ja onnea aurinkotetroista, ehdit ensin!
M: Laavakiveä
akvaristi
Senior Member
Senior Member

No minäkään en sitten tehnyt yhtään mitään tämän kudun eteen :). Olen vaan katsellut, että aika pulskassa kunnossa on monniset ja ainut ukko tahtoo kovasti naisten kanssa pyöriä pitkin etulasia. Tuli sitten ajatus, että voisin yrittää jossain vaiheessa kudettaa pikkualtaassa, kun saan sellaisen. No, en näköjään ehtinyt :mrgreen:.

Ja kerrotaan, jos tämä asia jotenkin etenee, mutta nyt oli suurin osa mätimunista/kuorista hävinnyt laseista. Muutama on vielä jäljellä. Mä en sitten tosiaan tiedä, olisko noista voinut jotain elävää jopa kuoriutua, kun jos tetrat ja timantit olisi munia syöneet, niin eipä kai niistä kuoria lasiin olisi kiinni jäänyt...? Mulla kun ei tosiaan ole tästä asiasta minkäänlaista kokemusta eikä ole edes mitään käsitystä, kauanko tuo kutu on tuolla mahtanut olla, en ole kauheesti kerinnyt allasta tuijottelemaan viime aikoina.

Sen verran vilkaisin jotain keskustelua eilen, että joku neuvoi pitämään kudun lasissa, ettei kannata yrittääkään siirtää toiseen altaaseen. Kuulemma seura-akvaariossakin poikasia voi selvitä, jos vaan on jotain tiheitä puskaita, kuten jaavansammalta. No, sitähän multa löytyy kunnon rykelmä :D. Siltikin kyllä epäilen, että toi oli vasta "harjoituskierros" monnisilta, ettei mitään elävää kyllä tule löytymään altaasta, mutta saa nähdä.

330-litraiseen varmaan jo mahtuisi vaikka kaksikin parvea, jotain pienempää, parvisidonnaista tetraa (esim. rubiinitetra, mustaneon, kardinaalitetra) ja sitten joku löyhemmässä porukassa viihtyvä laji (musta-aave, korutetra, aurinkotetra)? Tosin, onhan noita kalalajeja muitakin kuin tetrat. Jotkut kiltit barbitkin voisi olla kivoja?
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Joo, keltabarbit on ainakin todettu sitkeiksi ja kauniiksi, muttei niin kovin arvostetuiksi kaloiksi.. Kukas niistä nyt halusikaan eroon, täältä löytyisi koti!
Intiaanisulat isona parvena olisivat kyllä kanssa ihan kivoja. Täytyy kovasti miettiä ennenkuin ryntää ostoksille, muuten ei tiedä mitä matkaan tarttuu.
Väriä saisi akvassa olla.
Joko Akvaristi puljaat uusissa akvoissa?
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Ja voihan sitä miettiä erilaisia vaihtoehtoja, jos yhtä lajia ei olekaan saatavilla tai sitten se "ykkösvaihtoehto" ei näytäkään kaupassa (jos on sellasta lajia jota valmiiksi löytyy) sittenkään mieleiseltä [;)].

En mä vielä puljaa, tarttis vartin päästä hyökiä pellemiljoonaa kotiin, syödä häthätää, pyydystellä vähän kaloja ja sit lähteä ajelemaan Loimaalle päin 8-). Eli hakumatka on vasta edessä. Miesväkikin tulee mukaan ajelemaan, kun ne varmaan muuten nirhais toisensa kotona :mrgreen:. Kun toi 3-vuotias on sellanen puupää, että miehen hermot ei oikein kestä ja mä kun tulisin sitten reissultani ikionnellisena takaisin, niin saattais fiilikset äkkiä kadota :roll:...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Pistänpäs tähän väliin; Pahoittelut henkilöille jotka käyttivät klo. 14-16 Loimaan "kaupungin" teitä ja katuja... Jonkun oli mennyt vähän suunnat sekaisin mopoharjoituksissa. [:I] 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Jee, kone suosiollinen ja päästi mut nettiin kurkaamaan mitä maailmalla tapahtuu :mrgreen:
klo. 14-16 Loimaan "kaupungin" teitä ja katuja
En kyllä päässyt totistamaan moista tapahtumaa, olin kotosalla jo turvassa kahden aikaa [;)]

...Nuo tetrat on kyllä kun nenä päähän tuonne akvaan, sopivan virkeitä tyyppejä mutta kuitenkin sen verran rauhallisia, että kaiks saavat evästä :) Josko niitä sitte perjantaina löytäis lisää, jos ei niin täytyy (siis joo, oikein muka TÄYTYY, siis saa) lähteä turku tourneelle ens viikolla (tai toki jos jo lauantaina :mrgreen: )

Laitetaaks Nuuttin akvaan omppuja salamatkustajiksi :roll: Ovat täällä keksineet yrittää jotain joukkopakoja, viikon sisään niitä on palautettu takaisin akvaan mitä kummallisemmista paikoista mm. tänään viimeksi akvaristin lähdettyä kotimatkalle, löysin liilaraidallisen ompun ULKOA kuistin pöydältä surffailemasta 8O Eilen kaksi vaaleaa oli kimpassa ottanu hatkat ja toinen kiipeili naapuriakvan seinää ja toinen oli akvan ja seinän välissä pöydällä 8O Mä en tahdo kansilaseja, EN.

Sit tarvis huomenna projektoida taistola valmiiks, perjantaina saapuis taistot... Menee siis pikakypsyttelyksi :roll: tyhmää kun kaikenmailman työt ja opinnot haittaa harrastuksia. Pitänee muistaa lotota, josko sais sitte alkaa kokopäivätoimiseksi harrastelijaksi :mrgreen:

Akvaristille vielä ISO kiitos sammalmättäästä, miten ihmeessä oot saanu siitä noin vihreää 8O kyll oli rapuset ja vauvat iloisia kun saivat enempi mätästä myllättäväksi (jostain kumman syystä vaan en saa tuota menestymään, käsittämätöntä kun kaiks muut rehut kyll kasvaa ja lisääntyy)

akvaristi
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti:Pistänpäs tähän väliin; Pahoittelut henkilöille jotka käyttivät klo. 14-16 Loimaan "kaupungin" teitä ja katuja... Jonkun oli mennyt vähän suunnat sekaisin mopoharjoituksissa. [:I] 8-)
Mekin olimme hiukan myöhemmin Loimaalla liikkeellä :mrgreen:.

Oho, onpas jollain karkailevia kotiloita :D. Ja ole hyvä vaan mättäästä, toivottavasti saisit nyt kasvamaan :). En mä siitä vihreydeästä tiedä mitään, se vaan lilluu siellä akvaariossa ja leviää :D. Hyvä homma että tetrat kotiutui ja vaikuttavat sopivan sun tankkiisi. Ja kiitos itsellesi, mä eilen sit istutin saman tien kaikki sulta saamani kasvit, varmaan on puolet noussu ylös kun menen kotiin :roll:. Ja päätin sitten kumminkin heti lätkäistä sen toisen pikkuakvaarion pystyyn, kun kumminkin tarviin sen karanteeniksi tällä viikolla. Punatimantit asustelee nyt sitten siellä ja ovat kyllä selkeästi helposti kotiutuvia. Aamulla jo selkeästi halusivat sapuskaa, kun pyörin siinä vieressä ja sitähän sitten saivatkin 8-). Tosi mukavia siitä, etteivät sätkyile aina akvaarion peränurkkaan kun menee vierestä ohi.

Ainoo vaan, että luin hiukan huolestuttavia tietoja ko. kaloista tässä aamulla... tarttisivat ilmeisesti oman kaksion, ovat vissiin tosi tuliluontoisia :?.

----------------------

Ääh, mielestäni kirjoitin tänne äsken viestin, mutta ei sitä näköjään enää missään ole...

Tosiaan, Tia-Teresialta sain eilen kaksi kaunista punatimanttiahvenen poikasta ja tänään olen lueskellut noista kokemuksia. Onneksi sentään jotain positiivistakin kokemusta löytyi ja ilmeni, että luonne voi olla tulikiukkuisesta lauhkeaan lampaaseen. Mä olen nyt tänään kuitenkin kehitellyt jo A-, B- ja C-suunnitelman noiden kalojen osalta, jos vaikka ovatkin itse piruja :twisted:. Tosin C-suunnitelma vaatii vielä isännän pään käännyttämisen kolmannelle, 200-litraiselle akvaariolle :mrgreen:. C-suunnitelmana olisi siis lajiallas, johon kaveriksi neonsateenkaarikaloja (ja jotka voisi sitten taas tarpeen tullen pelastaa siihen tulevaan 400-litraiseen). Nyt on itsellä parempi olo, kun on miettinyt jo valmiiksi, miten toimia sitten tulevaisuudessa jos muut akvaarion kalat saa turpaan timanteilta. Vaikka mistäs sitä tietää, jos mä tällä kertaa saisin niitä lampaita, kun perhosista ja perustimanteista on tähän asti mulle löytynyt tosi kiukkuisia ukkoja :mrgreen:. Toivossa on hyvä elää.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Ilomielin salamatkustajiksi omppuja, jos sulta niitä Tia-Teresia vaan liikenee!
Täällä ei ole yhtään odottelemassa, vaan ihan täytyy sitten niiden metsästys alkaa kun altaan pystyyn saan. Silloin kun mulla niitä oli ei kyllä yksikään karannut, joten opeta ne tavoille sitten ensin!! :mrgreen:

Mutta DIDDIDII! Iso akva on kuin onkin nyt uudessa paikassaan, hiekat vaihdettuna ja vihdoin kaikki takaisin lasien sisäpuolella. En käsitä miten onnistuit puljaamaan monta allasta kun mulla tossa yhdessä oli kyllä ihan täysi työ.
Kuten epäilinkin, kierteisiä ja melalehteä liikenisi muillekin!

Hienoa Akvaristi, että reissusi onnistui yli odotusten!
Ja MA7xGE: älä päästä mopoa karkaamaan käsistä!
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Nuutti kirjoitti:Mutta DIDDIDII! Iso akva on kuin onkin nyt uudessa paikassaan, hiekat vaihdettuna ja vihdoin kaikki takaisin lasien sisäpuolella.
Hieno homma :D.

Huoh, mulla oli eilen huono päivä. Se 400-litrainen meni nyt sitten ohi suun :(. Eli altaan haku jatkuu. Ja seurasin noita punatimantteja eilen, näyttäis jo toisesta löytyvän pomon merkkejä, joten voi olla että nuo kaverukset joutuu vielä erottamaan eri altaisiin tai josko saisi toisen vaihtoon, että löytyisi sopiva pari (kun se on kuulemma noilla aika hankalaa). Ja kun on jo yksi kirjoahvenpari, jossa vaan jahdataan toista :roll:. Mietin sitäkin, että jos niistäkin laittais toista vaihtoon, kun ei näytä olevan toisilleen sopiva pari.

Mutta siis taas meni suunnitelmat uusiksi.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Harmi et allas meni sivu suun :(

Noista affenista ei tahdo oikein erottaa sukupuolia, eli voi hyvin olla mahdolista et ovat myös kaksi urosta, toisaalta tästä ei voi olla mitään takeita siltikään, Miten mahtaa käytös muuttua jos kaveri viedään? Muuttuskohan säyseäksi lampaaksi :mrgreen: ...Vaan nyt epäilyttää, et olivatko sittenkään syyllisiä epäiltyihin selkäevän maisteluihin, nyt yhelta napilta puuttuu myös pyrstöstä pala 8O Ihmettelen vaan, kun kenenkään tai siis minkään en oo nähnyt niitä kurmoottavankaan :cry: tosi inha tilanne.

Kohta jossain välissä lähtee "ämpärillinen" omppuja sit Nuuttille :roll: ...Nuuttin akvaprojekti taitaa edistyä kivasti :mrgreen:

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Joo, ei noista ahvenista erota sukupuolta kuin korkeintaan aikuisena, samoin oli noilla mun perustimanteillakin. Ja kummassakin tapauksessa pitäis kai olla ensin parvi, josta sit valikoituisi sopiva pari. Aika työlästä vaan hommata ensin kauhee kasa ahvenia ja sitten koittaa saada loput johonkin, kun ne halutut kaks on löytäny toisensa :roll:. Ja luulen kyllä että kaverit rauhottuu kyllä, jos pistää eri altaisiin :). Tosin ensin pitäis saada se toinenkin allas. Mut voisin kyllä koittaa noita mun affeniani jossain kohtaa lahjoitella eteenpäin (siis toisen puoliskon) ja koittaa sit löytää uutta kaveria tilalle. Kun ei tota takaa-ajoakaan jaksais enää tuijotella.

No voi harmi sentään, kukahan siellä altaassa niitä eviä napsii :(? Ja se pyrstö oli vielä kunnossa ennen kuin punatimantit lähti? Kun noista punatimanteista on just sanottu sitä, että tahtovat nyppiä pitkiä eviä... toivon mukaan ei käy mun uusien korutetrojeni kimppuun [}:)]. No, sit saavat timantit jäädä pikkualtaisiin asumaan toistaiseksi, jos näyttää että karanteenissa lähtee eviä.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

MA7xGE kirjoitti:Pistänpäs tähän väliin; Pahoittelut henkilöille jotka käyttivät klo. 14-16 Loimaan "kaupungin" teitä ja katuja... Jonkun oli mennyt vähän suunnat sekaisin mopoharjoituksissa. [:I] 8-)
Jos onni suo niin perjantaina mennään uudestaan, kolmen ja viiden välillä. :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti:
Jos onni suo niin perjantaina mennään uudestaan, kolmen ja viiden välillä. :roll:
:mrgreen: onneks oon helsinskissä koko päivän, niin en jää alle :mrgreen:

Ninium85
Member
Member

Moikka! Nyt on käyty loimaalla ja mukava retki olikin. Kiitos Tia-teresialle altaasta kasveista koristeista jne.. :D Allasta siis vain lähdin hakemaan mutta mukaan tuli paljon muutakin. Myös mukava uusi tuttavuus, jonka kanssa olisi turissut kauemminkin. Harmi vaan että tarvi lähteä niin pian. Ehkäpä tulee reissattua sinnepäin toisenkin kerran.

Nyt kun sais sen ison altaan vielä pois autosta... Kasvit laitoinkin tilapäisesti tuonne pikkualtaaseen. Jostain täytyy kehitää pöytä altaan alle ja sit vaan molskis. :)

MA7xGelle tsemppiä mopoiluun.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Ninium85 kirjoitti:Moikka! Nyt on käyty loimaalla ja mukava retki olikin. Kiitos Tia-teresialle altaasta kasveista koristeista jne.. :D Allasta siis vain lähdin hakemaan mutta mukaan tuli paljon muutakin. Myös mukava uusi tuttavuus, jonka kanssa olisi turissut kauemminkin. Harmi vaan että tarvi lähteä niin pian. Ehkäpä tulee reissattua sinnepäin toisenkin kerran.
Ja oli mukavaa saada kans uusia(mukavia [;)] ) tuttavuuksia ja kahvittelu seuraa ja ja ja, no siis kiva päivä kaikkineen. :) Pikku akvaan on kivitaustat jo leikeltynä, vielä kun viitsis avata haisevan silikoni purkin, et sais ne kiinnikin. pikkumiehen Taistolakin saa styroksi "taustat" väliseinään, kun hermot meni kivien asettelun kanssa, (onneks edes sellaisia sai lähikaupasta) :roll:

...Älä vaan yksin koita allasta autosta kiskoa, joudut pian takas makoilemaan 8O

Nuutti
Junior Member
Junior Member

Tia-Teresia kirjoitti:
Kohta jossain välissä lähtee "ämpärillinen" omppuja sit Nuuttille :roll: ...Nuuttin akvaprojekti taitaa edistyä kivasti :mrgreen:
joo'o YKS yö enää...! Kovasti innosta kihisen nähdä tuon omppuämpärin! Onneksi huomenna on iltavuoro, voin jopa saada akvan jotenkin kuntoon ennen töihin menoa, kun sen aamulla luultavasti saan itselleni VIHDOIN! Koskahan ollenkaan laitoin tänne ekan ostoilmoituksen pikkuakvasta.. KIITOS kovasti kaikille asianomaisille!

Niin ja siirretty akva näyttää tosi kivalta nyt. Vesikin on tosi kirkasta. Ja yllärikin sieltä löytyi, oli partamonniukko sitten päättänyt ruveta lisimään monen vuoden steriiliyden jälkeen! Olinkin vähän ihmetellyt kun en nähnyt syömässä, mutta en ole kovin ehtinyt katsella ja ajattelin vain ettei nyt ole sattunut vaan just silloin näkymään. Mutta siellähän se kannon sisässä suojeli ja leyhytteli kutukasaa.. ei ollu edelliset akat vissiin miellyttäny silmää :mrgreen: . Toivottavasti niitä ei tule ihan hirveästi...

------------------------

Aikani sählättyäni sain kuvia tuonne allekirjoituslinkkiin laitettua uudistetusta akvasta.
En ymmärrä miten ihmiset täällä saa niin hienoja kuvia otettua akvoistaan :roll: , mutta saa noista nyt jotain kuvaa sentään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”