Valvoja: Moderaattorit
Ihanan näköistä!Niniel kirjoitti:Tässä huonoa kuvaa meidän pienestä altaasta (jos nyt ketään kiinnostaa)... Noin 40 l on tilavuutta ja aika alkuvaiheessa tämäkin vielä. Kalasto on kirsikkasukarapuja vaille valmis. Tällä hetkellä elelee hunajarihmapari, 4 ottoa ja 3 seepraomenakotiloa (sekä kamala kasa kierteisiä, kehäkotiloita ja postitorvia). Kasvit ovat vielä hieman keskenkasvuisia ja lisäksi ollaan tilattu matalia kasveja etualalle ja juurakkoon kasvamaan. Mutta tästä tämä lähtee.
Voihan niitä rapusia sitten jakaa eteenpäin.Ihanan näköistä!Oon kans aatellut noit sukarapuja, mutta emmin suuresti... joku sanoi, että ne lisääntyvät aika reippaasti. Mitä niille sitten tekee, kun niit rupee olemaan liikaa?!
Taidan toistaiseks jättää ne hankkimatta...
Lainaa vaan ihan vapaastiella95 kirjoitti:Mä lainaan tätä topiccia taas....![]()
Monta intiaanisulkaa laittaisitte 54 l akvaarioon. Tällä hetkellä on 10, mutta muita kaloja tai eliöitä ei ole tulossa. Onko tuo maksimi vai voinko lisätä parvea esim. vielä 5 yksilöllä?
Varmasti voi lisätä viisi mukaan joukkoon!ella95 kirjoitti:Mä lainaan tätä topiccia taas....![]()
Monta intiaanisulkaa laittaisitte 54 l akvaarioon. Tällä hetkellä on 10, mutta muita kaloja tai eliöitä ei ole tulossa. Onko tuo maksimi vai voinko lisätä parvea esim. vielä 5 yksilöllä?
Ohhoh, no varmasti oli täyttä...MoonaS kirjoitti:Olin just viime viikolla kylässä mis on kans 54-litranen ja siel oli 8kpl intiaaninsulkia ja 16kpl neontetroja!
Heh, ei ne nyt niin suuriksi kasva. Kyse on siis siitä vaan, että minun silmään kaloja oli täyden näköisesti.kerttu kirjoitti:Siis kuin suureksi ne muka kasvaa. Mä ajattelisin, että lajialtaassa ihan hyvin menis 15 tuon kokoiseen.
Eivät sovellu mielestäni samaan akvaarioon kääpiöpallojen näykkimisriskin vuoksi. Lisäksi nuo täplämonniset ovat turhan isoja tuon kokoiseen akvaarioon. Ovatko nuo kalat kaikki sinulle yhtä tärkeitä vai voisitko ajatella lahjoittavasi/myyväsi noista jotain pois? Kun jos nuo kaikki haluaa pitää, niin sitten sijoittaisin ne kääpiöpallot siihen 54-litraiseen ja niitä voisi hankkia vähän lisääkin ja sitten noille kardinaalitetroille ja monnisille kannattaisi hankkia vähintään 80 cm pitkä akvaario asumukseski. Noita täplämonnisia kannattasi hankkia sitten lisää, ja sinnehän mahtuu myös jotain muutakin lajia. Tiedostan, että tuo lämpötila-asia noille kardinaaleilla ja monnisila on vähän siinä rajalla, muta noilla on kyllä yhteistäkin lämpötila-aluetta mielestäi riittävästi ja nuo täplämonniset eivät liene viileää vuoristopuroa nähneetkään, kun niitä on viljelty Kauko-Idässä ties kuinka lämpimissä vesissä jo pitkään. Eli lämmöt kardinaalitetran mukaan siihen akvaarioon.Zooseppi kirjoitti:Kun nyt uusitaan itsekin tuota kalastoa, niin mitä mieltä raati on tästä perin yksitoikkoisesta kysymyksestä: Mitä kaloja mulle sit?
Eli mahtuuko 12 kardinaalitetraa, 2 kääpiöpallokalaa ja jäämistöistä 3 täplämonnista samaan 54l akvaan?