Josefina, meillä on kaksi sinistä omppua. Tuossa ryhmäkuvassa näkyykin. On myös kaksi valkoista, niistä on vielä hankalampi saada selvää kuvaa kuin sinisistä. Jotenkin tuo sininen väri heijastaa niin ettei saa kunnolla näkyviin oikeaa värisävyä.
Täytyy vaan toivoa, että nämä lisääntyisivät edes keskenään. Nämä nykyiset ovat siis kesällä kahdessa erässä syntyneitä. Nyt osa alkaa olla lisääntymiskoossa joten saa nähdä mitä tapahtuu. Korvaavaa lajia olen minäkin etsinyt, ehkä paratiisikotilo tai pagodikotilo voisi olla sellainen mutta eihän niissä näitä värejä ole. Pitää nauttia niin pitkään kuin pystyy! Jotenkin näissä näkee semmoista ajattomuutta, vähän niinkuin jossain ammoniittifossiileissa. Ehkä se on tuo kuoren kierteinen rakenne mikä viehättää. Toisaalta, omppupohjalta ymmärtää niitä ihmisiä, jotka harmittelevat muita mahdollisesti tulevia kieltoja akvaarioasukkeja koskien. Että voiko se harrastamisen ilo tosiaan olla kiinni siitä saako jotain tiettyä kalalajia omaan altaaseensa vai ei. Mutta kyllä sitä vaan itsekin toivoisi, että omput saisi pidettyä elossa, joten mikäpä minä olen muiden mieltymyksiä arvostelemaan.