Havittelemasi kalalaji?
Valvoja: Moderaattorit
Noin, nyt on parvi lippumonnisia, Corydoras robineae.rain- kirjoitti:Kun ensimmäisen kerran näin safiiriplekon, L-128, niin jäin tuijottamaan sitä varmaan puoleksi tunniksi. Hinnaltaan nuo ovat sellaisia että todennäköisesti jäävät haaveeksi vain. Akvaristissa oli jokin aika sitten aivan uskomattoman upea kuva helmipurjeplekosta (Glyptoperichthys joselimaianus) ja hinku jäi. Nyt akvaariossani uiskentelee pikkuinen semmoinen. Sitten jos siirtyy vähän pienempiin otuksiin, niin lippumonniset (Corydoras robinae) ovat semmoisia kaunokaisia että joskus vielä niitä akvaariossani on.
Erikoisemmat taistelukalat saavat tietenkin minut kuolaamaan
Erikoisempia taistelukalojakin löytyy. Seuraavana haaveena on kullanvärinen taistelukala, villit taistelijalajit, esimerkiksi Betta pi. Saa nähdä josko semmoisia joskus altaisiini ilmestyy =)
Täällä on viimeaikoina ihasteltu Geophagus sp. "Tapajós Orange/Red Head"ia vähän liiankin paljon, ja sitten kyseisestä kalasta mennään vielä laittamaan ilmoitus myydään-palstalle!
Pitäisi kieltää lailla tuollainen lietsonta, kun en kuitenkaan kykene mitenkään änkemään "Tapajóksia" altaaseeni juuri nyt...

"It's an addiction and it can't be fixed"
No vielä ei ole mitään kaloja joten haluaisin näin alkuun vain normaalin seurapytyn lehtikaloineen sun muineen. Mutta jos leikitään että se olisi minulla jo niin:
sateenkaariahvenia (mutta se kasvinsyönti...)
taistoherra (hänelle ei sopivaa asumusta ellen ota karanteenia käyttöön)
appelsiinipleko (ehkä vähän liian vaativa mulle tms.)
merivesiakvaario *kuolaa*, semmosen mä muuten hankin isona vaikka mikä olis. koralleja ja pinsettikala ja *kuolaa*
sateenkaariahvenia (mutta se kasvinsyönti...)
taistoherra (hänelle ei sopivaa asumusta ellen ota karanteenia käyttöön)
appelsiinipleko (ehkä vähän liian vaativa mulle tms.)
merivesiakvaario *kuolaa*, semmosen mä muuten hankin isona vaikka mikä olis. koralleja ja pinsettikala ja *kuolaa*
Yleensä se mikä on joskus kiinnostanut,niin se myös on sitten hankittu, harrastushan saa maksaa mitä vain
Joku Japanilainen erikoinen koi-värimuotoa saattaisi kiinnostaa, mutta toisaalta.. miksi maksamaan itseään kipeäksi jostakin erikoisesta värimuodosta joka saattaa vaihtaa väriänsä jossakin vaiheessa?

Joku Japanilainen erikoinen koi-värimuotoa saattaisi kiinnostaa, mutta toisaalta.. miksi maksamaan itseään kipeäksi jostakin erikoisesta värimuodosta joka saattaa vaihtaa väriänsä jossakin vaiheessa?

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos vaan rahat ja puitteet riittäisivät, en aikailisi hetkeäkään valtavan altaan hankinnan kanssa, johon sijoittaisin iiiison parven Melanotaenia boesemaneja.
-Sami-
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Noista pienistä monneista olen tällä hetkellä viehättynyt. Hankittu on purjesampimonneja (ei niin pieniä, mutta monneja kuitenkin), noitamonneja, tavallisia nuolimonneja; täplää ja juovaa. Joskus lukaisin netistä erikoisista nuolimonnilajeista ja nyt vihdoin sain tilaisuuden ostaa moisia (olivat muuten kalliita kokoonsa nähden!). Löysin erikoisen ihania, kauniita seepranuolimonneja, joita on nyt kahta erilaista. Tai toinen lajeista saattaa olla leopardinuolimonni (ei oikein kauppiaskaan tiennyt), mutta kuitenkin. Nuolimonnilajeja on kuulemma lisääkin (hieta-, verkko-, perunnuolimonni), ovat vain aikas harvinaisia.
matosammakko
Semmoista on etsiskelty ei vaan oikeen löydy
On vissiin lähdettävä haavin ja virvelin kanssa tai sitten katkarapu pussin kanssa sitä etsimään.

melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Hankintalistallani on pariskunta nk. jättituliliskoja (kauppanimi "giant rock lizard", olisiko lat. cynops hongkongensis tms?)
Kuitenkin muistuttaa perustularia (c.orientalis) mutta kokoa on se 20-30cm! Niitä kaksi, kunnon paludaario itsesuunniteltuun akvaan (vaikka matala kulma-akva jossa suurensuuri pohjapinta-ala)...
Toisaalta en tiedä ovatko erakkoja toisin kuin orientalis-serkkunsa. Ts. hinnasta, vaatimuksista tms. en ole edes viitsinyt ottaa selvää, olohuoneessa jököttää 317l alas, makkarissa 125l jossa kaksi c.orientalista ja näillä elinikää vielä sellainen 13v jäljellä!
maksaa voisin sitten aikanaan näistä "gianteista" vaikka 40e/pyrstö!
Kuitenkin muistuttaa perustularia (c.orientalis) mutta kokoa on se 20-30cm! Niitä kaksi, kunnon paludaario itsesuunniteltuun akvaan (vaikka matala kulma-akva jossa suurensuuri pohjapinta-ala)...

Toisaalta en tiedä ovatko erakkoja toisin kuin orientalis-serkkunsa. Ts. hinnasta, vaatimuksista tms. en ole edes viitsinyt ottaa selvää, olohuoneessa jököttää 317l alas, makkarissa 125l jossa kaksi c.orientalista ja näillä elinikää vielä sellainen 13v jäljellä!
maksaa voisin sitten aikanaan näistä "gianteista" vaikka 40e/pyrstö!
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
No tähän on selkeä vastaus, kunnon parvi seepraplekoja ja ihan oma lajiallas.
Rahavarat ei tietysti ole kovin innoissaan haaveesta mutta sitten joskus kun rikastuu
. Mitäs sitä nyt olisi valmis maksamaan, allas ja muut tietysti maksavat jo toista tai kolmatta tuhatta mutta kaloista... 6-7kpl, "tukkuhintana" max 600€ koko poppoo vois olla ihan hyvä diili.
Rahavarat ei tietysti ole kovin innoissaan haaveesta mutta sitten joskus kun rikastuu

Ex-nick: Cofeingirl
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Minä taas haluaisin toisaalta lisää näitä ihanaisia... Sellainen allas että saisi vaikka 10 purppuraa, ehkä osa tyttöjä ja sitten tulisi pikku purppuroita... *uppoaa unelmiin*-Alix- kirjoitti:Tämä sateenkaarikala
-
Rahaa olisin valmis pulittamaan aika paljonkin, mutta vain sen verran mitä omat varat sallivat.
Rahaa voisin satsata koko hommaan 1000e, kun uusi allaskin pitäisi hommata että mahtuvat asumaan ja elämään
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: Himpskatti, linkki ei skulaa! Tarkoitin linkittää purppurasateenkaarikalaan! Oikea kala löytyy kun painaiset vasemmassa reunasa sijaitsevasta lat.kielisestä nimilistasta 2. ylintä eli G.incisus.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
Re: Havittelemasi kalalaji?
Ehdottomasti lehtikala/pikkulehtikala. Esteenä on ollut liian pieni akvaario. Myös monet plekot kiinnostavat esim appelsiinipleko. Joku päivä sitten.
Harrastus tauolla
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Loistokuultomonneja olen odottanut lisää vaikka kuiiiinka kauan... Ei ole tukkulistoilla. Blääh..
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Pusukaloista olen haaveillut siitä asti kun jouduin edellisistä luopumaan. Esteenä on tällä hetkellä altaan koko joka johtuu rahan pulasta sekä siitä, että lattian tila pitäisi saada tarkistettua vanhassa talossa, ennen kun uskaltaa mitään painavampaa laittaa.. Itse kaloista ei varmasti hurjia summia joutuisi maksamaan, eli niihin rahat varmasti riittää siinä vaiheessa kun riittävät altaan koon kasvattamiseen 

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Olen päättänyt että mulle tulee haarniskamonneja (uudelleen) sitten kun saan ne akvaarioon (tarpeeksi isoon) jossa ei ole nuoliaisia. Allas voisi olla hieman tuota 317-litraista isompi ja siellä olisi sellaisia kaloja jotka eivät varmasti vahingoita haarniskoja. Niitä mulle varmasti joku päivä tulee! 

Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
- Senior Member
Tanganjika-allas on minun haaveeni. Olin jo ottamassakin kotiloahvenia, mutta sitten luovuin kuitenkin ajatuksesta. Isompi allas ja useampi laji sen olla pitää! Nyt on tulossa sokkotetroja, kunhan allas tuosta kypsyy. Hankintapaikkakin on jo selvillä. Siinä tulee täytettyä yksi niistä suunnitelmista ja unelmista.
Perhoskirjoahvenen keltainen/kultainen värimuunnos, näin sellaisia Akvaariokeskuksessa.. Oli ne niin kovin nättejä perhana! =) .. ja hintavia.. 

180L
If you can dream it, You can do it - Walt Disney
If you can dream it, You can do it - Walt Disney