Itse lähtisin jos voisin
Moniko tällä palstalla harrastaa sukeltamista?
Valvoja: Moderaattorit
-
K.S
- Kim Söderberg

- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Moniko tällä palstalla harrastaa sukeltamista?
WOW, uskon että tuo kurssi ois aika monelle nannaa 
Itse lähtisin jos voisin
Itse lähtisin jos voisin
-
bluefish1
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Onko muuten missään avoimessa yliopistossa tai vastaavassa mahdollisuutta opiskella meribiologiaa? Onko esim. merivesipuolen biologiaa erikseen, esim. joku yksittäinen kurssi? Ihan mielenkiinnosta tiedustelen? Ei nyt ihan liity tähän, mutta osittain...
Elephant head rock on hiukan yhdestä saaresta irti oleva "kivimuodostelma". Kiviä paljon ja isoja. Tuntee itsensä pieneksi niiden seassa sukeltaessa. Muutama nätti läpi uinti ja muistaakseni kohteella on myös kivessä sellainen jännä pään kokoinen reikä joka on varmaan yksi eniten kuvatuista kohdista siellä =)! Kohteelle kerääntyy ajoittain isoakin elämää, kuten barracudia ja trefallyja. Kivissä jonkin verran pehmeää korallia, nudibranchea, erillaisia rapuja ja sweetlipsejä yleensä ollut. Aika karu "maisemiltaan", mutta paljon erillaista elämää.
North point on vähän pienempi kivisempi paikka kuin em. mutta yhtälailla elämää. Ei niin virtaus herkkä paikka. Sukellus päätetään yleensä staghorn koralli puutarhaan, jossa voi bongata esim. kilpparin jos kaksikin. Banded sea snake hyvin yleensä myös. Simillanilla kaikki on oikeastaan suurempaa kuin mitä esim. Phuketin lähi kohteilla ja värikkäämpää.
North point on vähän pienempi kivisempi paikka kuin em. mutta yhtälailla elämää. Ei niin virtaus herkkä paikka. Sukellus päätetään yleensä staghorn koralli puutarhaan, jossa voi bongata esim. kilpparin jos kaksikin. Banded sea snake hyvin yleensä myös. Simillanilla kaikki on oikeastaan suurempaa kuin mitä esim. Phuketin lähi kohteilla ja värikkäämpää.
Sukellusta on tullut harrastettua aktiivisesti reilut 35 vuotta. Alkukuusta tuli käytyä punaisellamerellä katselemassa koralleja ja muutakin elämää luonnontilassa. Kaunista oli.
Joona
Joona
-
jukkayjarvi
- Starting Member

Snorklaus harrasteena
-
jukkayjarvi
- Starting Member

malediiveille löytyy myös halvempaa majoitusta (yllätys itselleni) kuin 1000€/yö, kuulemma hyvä snorklauspaikka
Joo-o. Pieni lompsa saa olla tuolla hinnallajukkayjarvi kirjoitti:malediiveille löytyy myös halvempaa majoitusta (yllätys itselleni) kuin 1000€/yö, kuulemma hyvä snorklauspaikka
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
J.R.R. Tolkien
-
tate
- Senior Member

Malediiveille saa finnmatkojen kautta valmismatkoja alkaen 2000e/15vrk. "Hyvä" snorklauspaikka on melko vaatimattomasti sanottu. Ne on sairaan hienot!jukkayjarvi kirjoitti:malediiveille löytyy myös halvempaa majoitusta (yllätys itselleni) kuin 1000€/yö, kuulemma hyvä snorklauspaikka
-
Xiphophorus
- Junior Member

Itse en varsinaisesti harrasta sukellusta,mutta uimahallissa ja mökillä sukeltelen paljon.Olen siis vapaasukeltaja.Minulla on Salvas Domino-maski,Salvas Rapallo-snorkkeli ja Salvas Tonic Dive-räpylät.
54L